וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיילים חרדים לא קיבלו משכורת: "אין כסף לפסח"

11.4.2014 / 3:59

עשרות חיילים חרדים, חלקם הורים לילדים, לא קיבלו משכורת כבר חודשיים בשל תקלה בשלישות בבסיס חיל האוויר. "איך נעביר את החג?". דו"צ: יקבלו את הכסף לקראת פסח

חיילים דתיים וחרדים בצה"ל. GettyImages
"לא יכולים לשלם שכר דירה". חיילים חרדים/GettyImages

בזמן שבצה"ל מתגאים בטיפול המסור והחם למאות חיילים חרדים שמתגייסים לחילות ולאגפים שונים, מתברר כי עשרות מהם, הורים לילדים, לא קיבלו את משכורותיהם בחודשיים האחרונים. "איך נעביר את החג ללא אוכל ומוצרים בסיסיים?", תהה אחד החיילים.

עוד בוואלה! חדשות:
מאות חרדים הפגינו ברחבי הארץ בשל מעצר סרבן גיוס
ארה"ב: "הפערים צומצמו, אך עוד לא נחתמה עסקה"
החשד: עו"ד תל צור הציע לזקן אמצעים כלכליים תמורת שתיקתה

60 חיילים המשרתים במסלול שח"ר כחול של חיל האוויר, המיועד לתלמידי ישיבות המעוניינים להתגייס לצה"ל, התלוננו כי לא קיבלו את משכורותיהם בחודשיים האחרונים לחשבונותיהם בבנקים. החיילים, המשרתים בבסיס הטכני בחיפה, עוברים הכשרה במגוון מקצועות טכנולוגיים, בתחומי המחשוב, האלקטרוניקה, החשמל והתחזוקה. מבירור שערכו קציני שלישות ומפקד הבסיס עלה כי עשרות החיילים החרדים שמרביתם נשואים והורים לילדים, קיבלו את משכורותיהם בסך מאות שקלים, אך את "תשלום המשפחות" הנאמד באלפי שקלים הם לא קיבלו בשל תקלה באגף השלישות.

חייל צה"ל  חרדי ביחד עם חרדים בבקעת הירדן לפני מסיבת הכנסת ספר תורה חדש לבסיס. רויטרס
חייל צה"ל חרדי ביחד עם חרדים בבקעת הירדן לפני מסיבת הכנסת ספר תורה חדש לבסיס/רויטרס

כמה מהחיילים, שנקלעו למצוקה כלכלית, פנו בבקשת עזרה אף לרבנים המלווים את חיילי המסלול, אך ללא הועיל. מכיוון שבקשותיהם לא נענו, הם פנו לנציב קבילות חיילים.

"התגייסנו לצה"ל עם הבטחה שנקבל סכום סביר לקיום המשפחה בזמן שנרכוש מקצוע ונשרת בצה"ל, אך מתברר שלא כך הם פני הדברים", אמר חייל חרדי. לדבריו, "חלק מאתנו הגיע למצב שהוא לא יכולים לשלם שכר דירה וחלק לא יכולים לרכוש מזון לקראת החג. אנחנו מתביישים, אבל הגענו למצב מביש בגלל בעיות של טפסים. נוהגים בנו באטימות ובחוסר כבוד. אם לא נקבל את הכסף היום נאלץ לבקש כסף מבני משפחה וחלק יפנו לגמילות חסדים".

עשרות מהחיילים נאלצו לפנות לעמותת "בית חם לכל חייל" למען חיילים בודדים, והתחננו לקבלת עזרה. הם קיבלו תווי קנייה בסכום כולל של אלפי שקלים. שפרה שחר, מנכ"ל העמותה, אמרה בעקבות פניית החיילים החרדים: "זו בושה שחיילי צה"ל צריכים לקבץ נדבות בגלל עיכובים בתשלומים. אנו מודעים למצב כבר יותר מחודש ופנינו לכל הגורמים בצבא, עד שלבסוף החלטנו לפנות לעזרת התקשורת".

מדובר צה"ל נמסר: "האירוע מוכר ונמצא בבירור. כלל התשלומים לחיילים שיימצאו זכאים יושלמו בהקדם". גורם צבאי מסר כי "החיילים הזכאים יקבלו סיוע כלכלי נוסף בהתאם לפקודות הצבא לחג הקרוב".

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully