וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לעובדים בצרפת אסור לבדוק מייל אחרי 6 בערב

עוד פינוק במדינה שבה ממילא עובדים רק 35 שעות בשבוע: חוק חדש מקדש את הפרטיות בשעות הפנאי, ואוסר על המעסיקים לשלוח הודעות או לחפש את העובד בביתו - גם בחברת גוגל

נשיא צרפת לשעבר ניקולא סרקוזי מדבר בטלפון ליד ולדימיר פוטין בוועידת GM בגרמניה, 2007. GettyImages
הנשיא לשעבר סרקוזי מדבר בטלפון באמצע מפגש עם פוטין ב-2007/GettyImages

ב-1999 הייתה צרפת למדינה הראשונה בעולם שמנהיגה שבוע עבודה מקוצר של 35 שעות בלבד. כעת מסתמן שאיגודי העובדים במדינה הצליחו לשבור שיא נוסף, כשחתמו על הסכם עם הממשלה, המאפשר לחבריהם להתנתק מהעבודה אחרי 18:00 בערב.

ההסכם שאושר בשבוע שעבר אף אוסר על המעסיקים להפריע לעובדים אחרי יום העבודה: הוא דורש מהעובדים לכבות את הטלפונים שהם משתמשים בהם בעבודה, ולא לקרוא מיילים (גם במחשב) בין 18:00 ועד 09:00 בבוקר.

לפי פרטי ההסכם, שדווחו ביומון הכלכלי "לז אקו", המעסיקים נדרשים לוודא שהעובדים אינם "נתונים בלחץ" להציץ בטלפונים הסלולריים כדי לבדוק אם התקבלו בהם הודעות סמס.

ההסכם החדש ישפיע על מעל מיליון עובדים במגזר הייעוץ והטכנולוגיה, כולל בענקיות תוכנה שיש להן סניפים בצרפת, בהן גוגל ופייסבוק. עובדיהן, שוודאי רגילים להיות מחוברים לעבודה במשך 24 שעות היממה, יאלצו כנראה למצוא סיפוק אחר.

במקור, שבוע העבודה המקוצר נועד להקל על האבטלה הגואה בצרפת, וליצור משרות נוספות כדי למלא בהן את השעות הנותרות. למעשה, המיזם כשל לחלוטין, ובשנים האחרונות האבטלה זינקה ליותר מ-10%. הצרפתים, עם זאת, מסרבים להיפרד מהפינוק, והאיגודים דוחים שוב ושוב את היוזמות לשוב לשבוע עבודה ארוך.

  • עוד באותו נושא:
  • צרפת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully