וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוון: מכונית תופת התפוצצה ליד בנק מרכזי בבירה

הפיגוע אירע שעות בודדות לפני חזרתה של יוון לשוק אגרות החוב הבינלאומי, לראשונה מאז משבר החוב. לא דווח על נפגעים. אנונימי התקשר למערכת עיתון מקומי והזהיר מפני הפעולה

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

מכונית תופת התפוצצה הבוקר (חמישי) מחוץ למבנה של "בנק יוון" במרכז אתונה. הפיצוץ גרם לנזק ברחוב ובבניינים הסמוכים, אולם מהמשטרה נמסר כי לא היו נפגעים בפיצוץ. גורם אנונימי התקשר למערכת עיתון מקומי והזהיר מפני הפיצוץ, כ-45 דקות לפני שאירע, וטען כי המטען מכיל 70 קילוגרמים של חומרי נפץ. אף ארגון לא לקח אחריות על פיצוץ המכונית.

הפיגוע אירע שעות בודדות לפני הכניסה המתכוננת של יוון לשוק אגרות החוב הבינלאומי, לראשונה מאז נכנסה למשבר החוב לפני ארבע שנים. הפיגוע נעשה על רקע ביקורה של קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, שמתוכנן להתקיים מחר. גורמים במשטרה מעריכים כי קבוצות אנרכיסטיות קיצוניות עומדות מאחורי הפעולה.

עוד בוואלה! חדשות:
משה פרץ: "הודיתי בחקירה כי איימו לעצור את אמא שלי"
שירי רד הוט צ'ילי פפרז שימשו לעינוי בגואנטנמו
מיהו איש המסתורין שנקשר, סומם ואיבד את זכרונו?

זירת פיצוץ מכונית תופת מחוץ לבנק יוון, אתונה, אפריל 2014. AP
הריסות ברחוב לאחר פיצוץ המטען באתונה, הבוקר/AP

עדי ראייה דיווחו על הריסות שכיסו חלק מהרחוב המרכזי בבירה היוונית, הכולל כמה בנקים וחנויות רבות. בשל השעה המוקדמת, ככל הנראה לא היו בני אדם בסביבת הפיצוץ. כוחות משטרה חסמו את את האזור לתנועה.

"ברור שהתוקפים מנסים לקבוע את האג'נדה", אמר דובר הממשלה סימוס קדיקוגלו לרשת טלוויזיה מקומית. "לא ניתן לטרוריסטים להצליח", הוסיף. מתקפות נגד פוליטיקאים, עיתונאים ואנשי עסקים, וכן שימוש בפצצות מאולתרות, גברו מאז הכרזתה של הממשלה היוונית בשנת 2010 על נקיטת מדיניות צנע בתמורה לחבילות סיוע בשווי מיליארדי דולרים מטעם האיחוד האירופי וקרן המטבע העולמית.

מדיניות זו זכתה לביקורת רבה בקרב אזרחי המדינה, והכעס בציבור ממשיך לגאות, עם שיעורי שיא של אבטלה, וקיצוץ ממוצע המשכורות בכשליש מאז 2010.

בשנת 2009, מכונית תופת התפוצצה מחוץ למבנה הבורסה באתונה. הפיצוץ הביא לפציעת אדם אחד באורח קל, וגרם נזק לבניין. אחת מקבוצות הגרילה האלימות ביותר ביוון, "המאבק המהפכני", נטלה אחריות למתקפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully