וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמה של אדל נגד פינויה: "את שרון מימנו 8 שנים"

9.4.2014 / 15:27

אדווה ביטון תקפה בחריפות את בית לוינשטיין, שהורה לה לפנות את בתה תוך יממה: "התנהגות קלגסנית". היא הביעה תקווה כי המחלוקת תיפתר בהידברות. בית החולים: הטיפול הסתיים

צילום: אבי כהן, עריכה: גדי וינסטוק

"הלחץ התקשורתי עשה את שלו" – כך אמרה היום (רביעי) אדווה ביטון, אמה של אדל בת הארבע שנפצעה לפני כשנה באורח אנוש כתוצאה מיידוי אבנים של פלסטינים ליד אריאל. אדל הייתה מאושפזת בחודשים האחרונים במחלקת הילדים בבית לוינשטיין ברעננה, אולם אתמול הודיע המוסד השיקומי להוריה כי בתם תיאלץ לעזוב בתוך יממה, מכיוון שהטיפול בה הסתיים. האם נשמעה היום אופטימית, אולם המוסד הרפואי לא חזר בו מעמדתו בעניין.

"למרות שאף אחד לא פנה אלינו ודיבר אתנו, לפי שעה אנחנו נשארים כאן, ובעזרת השם ובאמונה גדולה הדברים יסתדרו בהידברות ושלום", אמרה האם לוואלה! חדשות. היא תקפה בחריפות את התנהלות בית החולים, שמסר לה את התראת הפינוי במכתב חתום על ידי עורך דין: "זה לא מרמתנו להתנהג בצורה הקלגסנית שבה התנהגה הנהלת בית החולים".

עוד בוואלה! חדשות:
חצי שנה אחרי פיצוץ מכוניתו: הפרקליט הבכיר מאובטח כמו שר
נהג אמבולנס הורשע בביצוע מעשים מגונים במטופלת
קצב סירב להופיע במדים – ההחלטה על חופשתו נדחתה

"אנחנו פושעים?"

האם, שנהגה במכונית שבה היו בנותיה בשעה שהושלכו לעברה אבנים, וכתוצאה מכך התנגשה במשאית, קראה לבית לוינשטיין לאפשר לבתה להישאר במקום לפחות עוד חמישה חודשים, עד שבית המשפחה יונגש בהתאם למגבלות הסיעודיות. "אנחנו לא נמצאים כאן כי היא חולה, אלא כי אדל נפגעה בפיגוע טרור, כי היא יהודייה", אמרה ביטון. "מדינת ישראל חייבת לה את כל הזמן והסיוע שלו היא זקוקה". היא ציינה כי הנגשת הבית התעכבה בשל הסחבת הביורוקרטית של הביטוח הלאומי ושל משרד הביטחון: "אנחנו לא אמורים לשלם את המחיר בגלל זה".

לדברי ביטון, כמה גורמים בכירים בממשלה, בהם שרת הבריאות, יעל גרמן ושר הכלכלה נפתלי בנט התערבו וניסו להשפיע על החלטת בית החולים, אך ללא הועיל. "האם ייתכן שמנהל בית החולים מתבצר בעמדתו ואף אחד לא יכול להזיז אותו, האם שרת הבריאות לא יכולה לתת הוראה מלמעלה?", תהתה האם. "נתקלתי באטימות מוחלטת, באתי ממקום טוב – אני כאמא ובית לוינשטיין כמקום שיקומי בעל שם. ציפיתי שיפתחו את הלב ויעניקו טיפת אמפתיה וחמלה. אתמול בשבע בבוקר מעירה אותי המזכירה עם מכתב פינוי כאילו זה הדבר החשוב ביותר, מה אנחנו פושעים?"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"ילדה בת ארבע שמראה סימנים לחיים – תנו לה את חמשת חודשי החסד האלו". אדל ביטון/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אריאל שרון שכב במשך שמונה שנים בתל השומר, מורדם ומונשם, ללא שיפור במצבו, ואני מימנתי אותו. ילדה בת ארבע שמראה סימנים לחיים – תנו לה את חמשת חודשי החסד האלו", הוסיפה ביטון. "אף אחד לא דיבר אתי מהבוקר, לא מנהל בית החולים ולא סגניו. מדובר פה בסיפור אנושי ואנשים איבדו כל צלם אנוש, זוהי רשעות. מדינת ישראל צריכה לקחת את הסיפור ולתמוך בו. יש פה מסר ברור: אבן שווה כלי ירי לכל דבר. הילדה איבדה את חייה".

מבית לוינשטיין נמסר בתגובה: "בית החולים לוינשטיין העניק לאדל ביטון את הטיפול המיטבי. צוות היחידה לשיקום ילדים נרתם במלוא המקצועיות ותרם מניסיונו ומומחיותו על מנת לקדם את מצבה. לפני למעלה מחודש אדל הייתה אמורה להשתחרר מאשפוז בבית החולים, זאת לאחר שהמשפחה קיבלה הכנה מבעוד מועד להיערכות לקראת השחרור של אדל הביתה, זמן רב מראש. בית החולים נתן ארכה נוספת של למעלה מחודש ימים להיערכות המשפחה מחוץ לבית החולים. לצערנו, אין באפשרותנו להאריך את התקופה יותר. חשוב לציין כי הטיפול הרפואי באדל הסתיים ואין הצדקה להמשך הישארותה באשפוז".

לפניות לכתבת דנה ירקצי - danayark@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully