וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנערים מיצהר אינם "פעילי טרור"

עו"ד איתמר בן גביר

8.4.2014 / 16:18

אין הצדקה לניקוב גלגלי רכבו של מח"ט שומרון, אבל ניתן להבין ללבם של נוער הגבעות שהתנגד לפינוי הלילה ביצהר. פעיל הימים בן גביר סבור, שמקור הזעם באפליה של הרשויות

לפני כחצי שעה חזרתי מבית משפט השלום בירושלים בעוד דיון לנער גבעות. בפעם המי יודע כמה מבקשת המשטרה, בסיוע תביעות מחוז ש"י במשטרה, פרקליטות מחוז ירושלים ופרקליטות המדינה לשלוח את הצעירים הללו לבית מעצר על עבירות שאינן נחשבות מהחמורות. דומה שלמעשה כל המערכת מגויסת למטרה "הכול כך חשובה" - משרת המשפטים ציפי לבני, דרך היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה, ועד לסמל משמרת במשטרת השומרון.

אלא, שמאורעות הלילה ביישוב יצהר, יכול להיות שצריכים לעורר חשבון נפש כלשהוא דווקא אצל הרשויות האמונות על קיום שלטון החוק במדינת ישראל.

לא, בוודאי שאני לא מצדיק את מי שניקב את צמיגי גלגליו של רכב מח"ט שומרון. מבלי להקל ראש, אני חושב שאף אחד לא "קונה" את הטענה כי מדובר "בפשע חמור" ובוודאי לא "פעולת טרור" כמו ששר הביטחון שלנו סבור. הלוואי שכל פעולות הטרור יהיו כאלה.

אני גם מעולם לא הייתי חסיד של פגיעה ברכוש צבאי כפעולת תג מחיר על הריסת בתים. אולם, מה שאני מבקש הוא לנסות להיכנס לכמה רגעים לראש של אותם צעירים מיצהר, מהשומרון, מאזור יהודה ובעצם מכל ההתיישבות שחשים קיפוח, תסכול, ומדיניות גזענית דווקא נגדם.

ביבי, תתפלל לילדים כאלו

אותם צעירים נאלצים מדי שבוע לפגוש כוחות בכמות עצומה שמגיעים להרוס את הבתים שהם מתגוררים בהם, לפגוע בצריפים, בקרוואנים שלהם, להחרים את אוהלים שלהם. זאת כאשר כמה מאות מטרים משם בקו אווירי שוכנים להם מאות בתים של ערבים בבנייה בלתי חוקית ואיש לא נוגע בהם.
בנגב, כל בדואי שבונה בית לא חוקי מקבל פרס לפי התוכנית הממשלתית האחרונה שחתומים עליה שרי הבית היהודי אורי אריאל ונפתלי בנט. באום אל פחם, לא ממש מבקשים אישור להרחיב מרפסות, ומאות בתים נבנים בניגוד לכל חוק ודין, כמו גם בגליל ובכפרי המשולש.

מול הבנייה העצומה הלא חוקית במגזר הערבי שלטון החוק שותק. אין אכיפה, אין כמעט פעולות הריסה, אין שלטון ואין חוק, וההתייחסות הזאת היא מקוממת, לא חוקית, גזענית ולא מוסרית. ההתייחסות הזאת גם מעודדת את פעולות תג המחיר.

היו אלה שופטי בית המשפט העליון שכתבו לא פעם כי: "האפליה היא נגע היוצר תחושת קיפוח ותסכול. היא פוגמת בתחושת השייכות ובמוטיבציה החיובית להשתתף בחיי החברה ולתרום לה. אין לך גורם הרסני לחברה מאשר תחושת בניה ובנותיה כי נוהגים בהם איפה ואיפה, תחושת חוסר השוויון היא מהקשה שבתחושות". אלא שבין האמירות הללו, למדיניות האכיפה המונהגת על ידי המשטרה, הפרקליטות ואפילו שופטי בית המשפט העליון אין דבר וחצי דבר.

אמת, לא נסתתר רק מאחורי טענות חוסר השוויון. אנו מאמינים שזכותו של יהודי לבנות בארץ ישראל בכל מקום. זה צו התורה, זה צו השעה, זו הארץ שלנו. אולם דווקא לשיטת אותם "דמוקרטים גדולים" מצד שמאל והמתחסדים מצד ימין, אותם אלה שרוממות שלטון החוק בגרונם, הייתי מצפה לפעול לטובת אכיפה שוויונית.

עד אז הם האחרונים שיכולים לבוא ולטעון טענות נגד הנוער הזה שהוא ברובו נוער נפלא, מקריב מעצמו לעם ישראל וארץ ישראל, ומקדיש את חייו למאבק על העתיד של כולנו. הגיע הזמן להסיר את הכובע בפני נוער הגבעות בכלל וצעירי יצהר בפרט. ביבי, בוגי, זהבה גלאון, שי ניצן, ושאר כל החבורה יכולים להתפלל שהילדים שלהם יהיו כמו הצעירים שלנו. עד אז הייתי מציע להם פחות צביעות, פחות מוסר כפול, ויותר אכיפה שוויונית של החוק. אני מאמין שזה עשוי להרגיע את השטח.

הכותב הוא פעיל ימין ומראשי "עוצמה לישראל"

מעוניינים לפרסם מאמר במדור הדעות? כתבו לנו למייל op-ed@walla.net.il

המאמרים המתפרסמים במדור הדעות משקפים את עמדת הכותבים בלבד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully