וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישחטו כבש - כ"תרגול" לחידוש העבודה בבית המקדש

8.4.2014 / 12:37

רבנים בכירים ישתתפו באירוע בבירה, לצד כוהנים ולוויים, במהלכו יוקז דם כבש על מזבח. "ביום שנורשה להקריב את הקרבן – נהיה מוכנים". ארגוני זכויות בעלי חיים זועמים על היוזמה

טקס שהתקיים שנה שעברה כדי לתרגל הקרבת קורבן בפסח. אפריל 2014. מטה ארגוני המקדש,
"זו מצווה מהתורה, בדיוק כמו ברית מילה או הנחת תפילין"/מטה ארגוני המקדש

פעילים דתיים יקיימו השבוע תרגול מלא של שחיטה והקרבת קרבן פסח - כפי שהיה נהוג בזמן בית המקדש. באירוע המתקיים זו השנה השלישית ישתתפו רבנים בכירים והוא כולל את שחיטת הכבש, הקזת דמו על מבנה דמוי מזבח וצלייתו בידי כוהנים הלבושים בבגדי כהונה ולצדם לויים שמלווים את הטקס בשירה של תפילת הלל. ארגוני זכויות בעלי חיים יצאו נגד היוזמה.

"מטה ארגוני המקדש" שמפיקים את האירוע בשכונת קריית משה בירושלים אמרו כי מטרתם היא לתת ביטוי לכמיהת הדורות לחידוש העבודה במקדש בירושלים. הרב איתי אליצור הסביר לוואלה! חדשות כי התרגול נועד לעורר מחדש את הגעגוע להקרבת הקרבן: "זו מצווה מהתורה, בדיוק כמו ברית מילה או הנחת תפילין. בימי בית המקדש ההקרבה הייתה אחת מהמצוות המרכזיות של השנה אבל כבר אלפיים שנה הוא איננו קרב והמעמד החגיגי הזה שנקיים השבוע נעשה מתוך ציפייה וכמיהה לשוב ולחדש ימינו כקדם".

הסיפורים החמים בחדשות:
משפחת היולדת שמתה נגד בית החולים: "הרגו אותה"
עימותים ביצהר: 6 שוטרי מג"ב נפצעו בפינוי מבנים
צפו: המחוקק בגד באשתו - ונתפס על חם במצלמות

שחיטת הכבש תיעשה באופן פומבי בפני עשרות המשתתפים שצפויים ליטול חלק באירוע שאף בסופו יקבלו חתיכה מהבשר שנשחט ונצלה, "המטרה של התרגול", אומר אליצור, "היא שביום שיותר לנו לשחוט ולהקריב את הקרבן – נוכל להיות מתורגלים כבר".

טקס שהתקיים שנה שעברה כדי לתרגל הקרבת קורבן בפסח. אפריל 2014. מטה ארגוני המקדש,
"איך בחג החירות מקיימים אירוע כזה?"/מטה ארגוני המקדש

ארגונים שונים מתחו ביקורת על היוזמה בטענה שהיא מלווה בצער בעלי חיים. מארגון זכויות בעלי החיים "אנונימוס" נמסר כי צער בעלי חיים "זה דבר האסור מהתורה ויחד עם זאת, יש צביעות בזעזוע מקרבן פסח כאשר תעשיית הבשר גובה קרבנות יום יום. הריגת בעלי חיים כחלק מטקס דתי אינה יותר מזעזעת מאשר רכישת חלקי גופותיהם באריזת פלסטיק בסופרמרקט, לאחר שנכלאו בתנאים קשים של התעללות שיטתית".

אתי אלטמן, יו"ר עמותת "תנו לחיות לחיות", אמרה כי האירוע הזה מזכיר לה את החיים באיראן: "אלו מנהגים של אנשי חושך. זה מעשה שלא ייעשה. איך בחג החירות מקיימים אירוע כזה? זה ממש כמו פולחן שבו הכבש עובר טראומה. זה מזעזע, מחריד והזוי שיתקיים אירוע כזה במדינה כמו בישראל". אלטמן ציינה לדעתה כי שחיטת הכבש היא "סילוף היהדות" והוסיפה כי הרב קוק סבר שלא יהיו קרבנות בימי המשיח, "כך שהם מתאמנים סתם ויוצרים שם רע ליהדות".

מארגני האירוע השיבו לביקורת ואמרו: "מה עושים בכל חפלה שהמשתתפים מחליטים לשחוט שה או כבש, או מה קורה כשאנשים אוכלים בשר שנקנה בחנות וימים קודם לכן נשחט? אנחנו פועלים לפי החוק ואנחנו כפופים לכל מה שהוא מחייב".

טקס שהתקיים שנה שעברה כדי לתרגל הקרבת קורבן בפסח. אפריל 2014. מטה ארגוני המקדש,
טקס שהתקיים שנה שעברה כדי לתרגל הקרבת קורבן בפסח. אפריל 2014/מטה ארגוני המקדש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully