וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משחק השחמט של פוטין עדיין לא קרוב לסיום

בועז ביסמוט

8.4.2014 / 6:10

זה התחיל כמו משחק שחמט. קייב והמערב יצאו במהלך פתיחה מוצלח ואז חגגו את נפילת כיכר העצמאות, ובמקביל את נפילת הנשיא ויקטור ינוקוביץ'. אבל בזמן שהממשלה החדשה באוקראינה חשבה שהנה היא ביצעה מהלך של "מט" מול הרוסים, מוסקבה הגיבה במהלך שהעביר לידיה את חצי האי קרים. שח?מט? המשחק הזה עדיין לא נגמר.

ייתכן מאוד שמבחינת מוסקבה, חצי האי קרים הוא רק בגדר "שח". ה"מט" הרוסי הוא כל מזרח אוקראינה, האזור התעשייתי שעליו למעשה מתבססת כלכלת אוקראינה, ולאחר מכן - מי יודע, צריך יהיה גם לבדוק במולדובה ובאסטוניה.

אחרי חצי האי קרים השתלטו אתמול גורמים פרו?רוסיים גם על העיר דונייצק שבמזרח אוקראינה. הם קראו לנשיא פוטין לשלוח כוחות, והם תבעו משאל עם, כמו בקרים, כדי לזכות בעצמאות מאוקראינה, ולחבור גם הם לרוסיה. גם בעיר חרקוב יש סימנים דומים. פוטין שוב יכול לטעון כי ידו לא בסיפור וכי הוא בסך הכל על תקן של משחרר המיעוט הרוסי המדוכא. במקרה הזה הוא יכול לטעון כי הוא למעשה מחזיר לרוסיה את מה שלנין נתן. אחרי שחצי האי קרים, המתנה של ניקיטה חרושצ'וב, חזר לרוסיה, הגיע התור של כל מזרח אוקראינה.

האמריקנים הגיבו הפעם בתוך שעות. וושינגטון הבהירה לרוסיה כי הפעם באמת מדובר ב"הידרדרות רצינית". כאילו שמה שהיה עד עכשיו היה משחק ילדים. הבעיה של וושינגטון היא לא רק שמבחינת פוטין באוקראינה "וירא כי טוב...", הבעיה היא שאפשר להגיד על פוטין כי "וירא כי קל..."

אין ספק שהמערב היום, אחרי ההתנהלות הכושלת שלו עד כה במשבר באוקראינה, מתקשה מאוד להיות אמין באיומיו. וכי מה יעשו במערב אם רוסיה תמשיך ותבלע עוד "כלים" באוקראינה?

הבחירות במדינה צפויות להיערך ב?25 במאי. מספיק זמן לפוטין כדי לשפר עוד יותר את מעמד כליו על הלוח האוקראיני. עד הבחירות, יכול להיות שכבר הוא יכריז על שח?מט, ויעבור ללוח המשחקים הבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully