וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתקפת הסייבר בעיצומה; אתרי הממשל לא נפגעו

7.4.2014 / 8:46

קבוצת ההאקרים הפרו-פלסטינית "אנונימוס" הבטיחה לתקוף אתרים ישראלים ברשת, אולם לא נרשמה פגיעה. בהודעה מטעם הקבוצה נטען: "אנחנו לא נפסיק עד שפלסטין תהיה חופשית"

צילום: סרטונים שהועלו לרשת, עריכה: יותם בן-דוד

הקבוצה האנרכיסטית "אנונימוס" הבטיחה לבצע היום (שני) "מתקפת סייבר" רחבת היקף על אתרים ישראליים במחאה על מה שהגדירו הדיכוי של העם הפלסטיני – אולם פרט לשיבושים נקודתיים לא נרשמו נזקים.

ככל הידוע, במאות האתרים הממשלתיים עם סיומת gov.il אשר באחריות פרויקט "ממשל זמין" של משרד האוצר לא זוהתה פגיעה. עוד דווח כי אתר משרד החינוך ואתר רשות שדות התעופה עברו ניסיון תקיפה, אך לפי שעה הם פעילים. ממשרד החינוך נמסר כי האתר הורד מהרשת כצעד מניעתי.

מנגד, טוענים ההאקרים כי שמו יד על אלפי כתובות דואר אלקטרוני וסיסמאות, מספרי טלפון ישראלים, וכי פרצו לעשרות אתרי אינטרנט, בהם גם אתרים ממשלתיים. בין היתר, הם טוענים שהפילו את אתר מרצ, את אתר עיתון גלובס ואת אתר בית הנשיא. עם זאת – האתרים הללו עודם באוויר.

עוד בוואלה! חדשות
"הישראלים איימו, אין התקדמות בשיחה הלילית"
"רצף אותות" מהמטוס המלזי: קצה החוט "המבטיח ביותר"
צרפת: דורס לי זיתוני נשלח ל-18 חודשי מאסר בפועל

תמונה שאנונימוס לכאורה שתלו באתר conferences israel medical. אפריל 2014. טוויטר, צילום מסך
התמונה ששתלו לכאורה אנשי אנונימוס/צילום מסך, טוויטר

בהודעה של הפעילים הפרו-פלסטינים, שלכאורה הושתלה באתרים שעברו ניסיון פריצה נכתב: "ברכות ישראל, התעסקתם עם האנשים הלא נכונים, ולכן מרחב הסייבר שלכם מופל שוב". בעמוד הטוויטר של הקבוצה נכתב עוד: "ישראל - אנחנו נתייחס לכל מוות (של פלסטיני) בתור מתקפה אישית על אנונימוס ואתם תטופלו באופן מידי וללא כל אזהרה. אנחנו לא נפסיק עד שמדינת המשטרה תהיה מדינה חופשית ועד שפלסטין תהיה חופשית. אנחנו אנונימוס. אנחנו לא נסלח ולא נשכח".

מומחי אבטחה ישראלים אמרו כי מדובר בעיקר במלחמת תודעה שמטרתה לעורר הד סביב הסכסוך הישראלי-פלסטיני. השב"כ, כגורם המקצועי המנחה את משרדי הממשלה, את הגופים האזרחיים במשק ואת צה"ל ומערכת הביטחון, נערך בימים האחרונה למתקפה נרחבת. בעקבות המלצות הארגון החליטו משרדי הממשלה לנתק את הדואר האלקטרוני למשך ארבעה ימים לדואר שמגיע מחו"ל. כמו כן, הועברו הנחיות כיצד להתנהג בעת קבלת דואר חשוד.

מומחית סייבר אמרה אתמול כי מדובר בעיקר בפעילים פרו-פלסטינים, לא רק ממדינות הגובלות בישראל, אלא גם מאינדונזיה, מבחריין, מכווית ואף מסין. "מרביתם הם בני נוער שמורידים 'סקריפטים' (שורות קוד מוכנות מראש - א"ב) מהרשת ומשתמשים בהם ברמה נמוכה נגד אתרים ישראליים. לא צריך להיכנס לפאניקה, אבל צריך להיות ערני ודרוך כי מספיק האקר מתוחכם אחד שיגרום נזק משמעותי כדי שייווצר אפקט שלילי".

מומחי מחשב בישראל ציינו כי אם המתקפה הקיברנטית תהיה דומה בהיקפה לזו שאירעה בשנה שעברה, לא צפויים נזקים דרמטיים למערכת המחשוב בארץ. מומחית הסייבר הוסיפה כי "אם לשפוט לפני ניסיון העבר, שיתוק לא יהיה".

בהכנת הידיעה השתתפו: מיכל רשף ודנה ירקצי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully