וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דדדדדד

מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, טוען כי התפוגג החשש מכך ששלטונו של הנשיא בשאר אסד בסוריה ייפול. בראיון שיפורסם היום (שני) בעיתון הלבנוני "א-ספיר", ושחלקים ממנו פורסמו במהלך הלילה, הצהיר נסראללה כי "הסכנה לכך שהמשטר הסורי ייפול לא קיימת יותר. חלף השלב בו היה סיכוי שהמדינה תחולק ".

עוד הוא הוסיף, כי הוא מאמין שרוב מדינות העולם מבינות "שהאופציה הצבאית בסוריה כשלה, ומנסות למצוא פתרון דיפלומטי לסכסוך". נסראללה ציין כי העימות בסוריה לא מונע מן השאיפה ליצור דמוקרטיה או שלטון של צדק, אלא הלכה למעשה להזיז את הנשיא הסורי משלטונו.

בשלב זה של הלחימה בסוריה, הברית בין חיזבאללה לבין משטר אסד חזקה ומגובשת, והארגון השיעי מתגלה כאחת הזרועות היותר יעילות של המערך הסורי הלוחם. חיזבאללה הוא שהעניק לאסד את הניצחון בקוסייר, שיצר שינוי במומנטום בלחימה והוא זה שהעניק לו את ההישג הצבאי האחרון: כיבושה של עיר המפתח יברוד במחוז קלמון.

בנאום שנשא לפני כשבוע, ושודר בערוץ הטלוויזיה של רשת אל-מנאר, התייחס המנהיג השיעי לביקורת הרבה שנשמעת על מעורבות ארגונו במלחמת האזרחים בסוריה, ואמר כי "הבעיה בלבנון היא לא שחיזבאללה מתערב בסוריה, אלא שהוא לא עשה את זה קודם". בראיון הנוכחי נסראללה שב ודוחה את הביקורת עליו ועל ארגונו, ומנמק את חשיבות הנוכחות במדינה בכך שפעילותם של ארגונים קיצוניים מהווה איום ללבנון ולשאר האזור. "אין לנו בעיה עם אנשינו בכל הנוגע למעורבותנו בסוריה", אמר, "להיפך, הייתה קבוצה של אנשים שהיססו בעבר, אך כעת עמדתם זהה לשלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully