וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפעם השלישית החודש: עציר תלה עצמו בבית סוהר

גופתו של העצור בן ה-35 התגלתה בכלא גלבוע שבצפון הארץ על ידי סוהר. משב"ס נמסר כי הוא לא הוגדר כבעל מסוכנות להתאבדות ורמת הפיקוח עליו הייתה רגילה. הוקמה ועדת חקירה

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

בפעם השלישית בחודש האחרון אסיר מתאבד במתקן שב"ס: הבוקר (שבת) התגלתה גופתו של עציר בן 35 הכלוא יותר מחודש בכלא גלבוע בצפון הארץ, לאחר שתלה את עצמו על פי הערכות ראשוניות. רק בתחילת השבוע התאבד עצור בן 30, שתלה את עצמו בכלא הדרים בשרון. בשב"ס הקימו ועדת חקירה שתבדוק את רצף מקרי ההתאבדויות האחרון, שלא זכור זה זמן רב בארגון.

העציר הוחזק בבית הכלא גלבוע לאחר שהוגשו נגדו כתבי אישום בגין עבירות אלימות ורכוש. מחקירה ראשונית של המקרה שארע הבוקר עולה כי הוא נמצא על ידי אחד הסוהרים כשהוא תלוי לאחר שכרך מגבת סביב צווארו ותלה אותה על אחד הסורגים. הסוהר מיהר לחלץ את העצור ולהזעיק תגבור של סוהרים, צוותי רפואה של הכלא וצוות מגן דוד אדום. במשך זמן רב ניסו לבצע בעציר פעולות החייאה שבסופן נקבע מותו. בשב"ס אומרים כי העצור לא הוגדר כבעל מסוכנות להתאבדות ורמת הפיקוח עליו הייתה רגילה כמו ליתר העצורים במקום.

עוד סיפורים בחדשות:
חשד: שפך חומצה על אחותו בשל סכסוך, מצבה קשה
בהלת האבולה: מטוס עוכב בצרפת, קרבן בליבריה
זוועה: שמע את רופאיו מתכננים לקצור את איבריו

נציב שב"ס רב גונדר אהרון פרנקו מינה ועדת חקירה לבדוק את האירוע. במקביל ועדת חקירה נוספת בודקת את נסיבות התאבדותו של העציר שהתאבד ביום שני השבוע בכלא הדרים. העצור, תושב מרכז הארץ בן 30, נמצא תלוי בתאו. לפני פחות מחודש התאבד אסיר שרצח את המטפלת של אמו בצורה דומה. לאחר שהוא נמצא בתאו בכלא, נחשף בוואלה! חדשות כי שופטת שהאריכה את מעצרו התריעה על מצבו הנפשי הקשה של האסיר ועל כך שיש חשש כי הוא יפגע בעצמו ולכן הורתה לשב"ס להגביר את הפיקוח עליו.

ירידה במקרי התאבדויות במתקני כליאה

מאז ההתאבדות של איש הטלוויזיה דודו טופז פועל שב"ס לצמצם את מקרי ההתאבדויות במתקני הכליאה. ואכן בשנים האחרונות נרשמה ירידה באירועים. בין היתר הכניס שב"ס "תאי חללית" מיוחדים בהם מוחזקים אסירים או עצורים שקיים חשש שיפגעו בעצמם. מדובר בתאים המצופים בספוגים, המפוקחים במצלמות ואין בהם זיזים או סורגים שניתן לקשור להם חבל או סדין. במקביל, כל עצור הנכנס בשערי שב"ס עובר הליך אבחון על ידי עובדי רווחה או פסיכולוגים. לאנשי הסגל בשב"ס ניתנות הדרכות מיוחדות כדי לזהות עצורים או אסירים הנמצאים במצוקה נפשית או בעלי נטייה אובדנית.

למרות זאת, ספג שב"ס ביקורת ציבורית ומשפטית קשה בעקבות התאבדותו של "האסיר X" - איש המוסד בן זיגייר שהיה כלוא באגף 15 בכלא איילון, המוכר בשם "אגף האיקסים". זהו האגף השמור והמפוקח ביותר בשב"ס. חקירת שופט חוקר מצאה מחדלים ברמות שונות בשב"ס שהביאו לכך שזיגייר הצליח להתאבד בכלא. עד היום מסרבים בשב"ס לדווח מה הצעדים המשמעתיים שהופעלו בעקבות המקרה נגד הקצינים והסוהרים שהתרשלו בתפקידם.

לפניות לכתב: aviash123@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully