וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זקן רוצה הכרעה, אולמרט חושש מהפתעות

דן מרגלית

31.3.2014 / 7:55

בשנים ההן, בעידן שקדם לטלוויזיה ולאינטרנט ולטלפון הנייד, מכרו בקיוסקים חוברות שכותרתן "הרומן הזעיר". אלמונים כתבו סיפורי אהבה מותחים עם בלשים ועלילות ריגול ובגידות. כאשר החוברת הגיעה לסיומה, בשיא הדרמה, הופיע בתחתית העמוד האחרון המשפט: "ההמשך בשבוע הבא". מי שהנציח את אופנת הרומן הזעיר בהמשכים היה אמנון דנקנר, חברו הטוב של אהוד אולמרט, בספרו "ימיו ולילותיו של הדודה אווה".

כך נהג אתמול השופט דוד רוזן. אמנם מחמת גילו הצעיר יחסית (64) ספק אם התוודע לסיפורי "הרומן הזעיר", אבל אתמול - על רקע בקשת פרקליטות המדינה להעיד מחדש את שולה זקן ולעכב את מתן פסק הדין בפרשת הולילנד - הודיע כי "המשך מחר". הוא טרם הכריע אם להיענות לבקשת הפרקליטות.

רוזן יעשה כן הבוקר בפני אולם מלא מפה אל פה, ובמעמד הנאשמים ועורכי דינם ובני משפחותיהם. שם, במרחק של מטרים ספורים, יישבו בקרבת מקום שולה זקן והבוס אולמרט, לראשונה מאז המפץ הגדול ביניהם. אין רומן זעיר?ענק מזה. לכאורה, יחדיו הם החטא ועונשו. המציאות בישראל גוברת על כל דמיון.

הסיום חסר התקדים של המשפט מאפיין את התנהלותו. עוד לא היה כדבר הזה, שהתביעה ביקשה להעיד נאשמת בשלב שבין הסיכום לבין חתימת פסק הדין. אבל משפט הולילנד היה מטבעו בלתי רגיל, חריג. שני גיבוריו - אולמרט וזקן - שמיקדו את כל שימת הלב, נמצאים במקום השמיני והתשיעי ברשימת הנאשמים. דווקא הנאשמים הראשיים נותרו כמעט אלמונים.

רק שכל ישראלי יידע היטב שאם תצליח התביעה להרשיע 12 נאשמים, אבל אחד - אולמרט - יזוכה, היא תיחשב כמי שהפסידה במשפט. שכן שימת הלב התמקדה בזוג שהתפוגג, אולמרט?זקן.

לילה של הרהורים נוגים עבר על המעורבים

בפני רוזן שלוש אפשרויות: לעכב את מתן פסק הדין עד למיצוי החקירה החדשה נגד אולמרט ולעדותה של זקן ולחקירתה הנגדית; והאפשרות שיחרוץ היום את דינם של כל הנאשמים לבד מאולמרט וזקן, ואם כן - מה הועילו חכמים בתקנתם? לא כלום; ולפרסם את פסק הדין המלא, ורק לאחריו להתיר למשטרה ולפרקליטות לחקור את אולמרט בשל שיבוש הליכי חקירה.

במה מעוניינים אולמרט וזקן? האינטרס שלה ברור: היא בעד הרשעה כוללת כאן ועכשיו. מפני שאם ירשיע את אולמרט, יפטור אותה מהצורך לשוב ולהעיד ולהיחקר בידי פרקליטו רועי בלכר, בעוד היא נהנית מפירות עיסקת הטיעון.

לעומתה, אולמרט איחר להגיש את התנגדותו לבקשת הפרקליטות. נראה שהתלבט. בסופו של דבר, אם לא יידחה המשפט, הוא עלול למצוא את עצמו מורשע מייד בעבירה שיש עימה קלון.

למעשה, כל עיכוב במשפט טומן בחובו הפתעות, "אולי הפריץ ימות, אולי הכלב ימות".

לילה של הרהורים נוגים עבר אמש על המעורבים במשפט, מאולמרט וזקן דרומה. הבוקר יתייצבו כולם טרוטי עיניים לבירור שראשיתו בחוסר ודאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully