וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כמו ברמאללה": אבנים, עצורים ופצועים בגדנ"ע

30.3.2014 / 0:05

תלמידים מתל אביב ומטירת כרמל שהשתתפו בגדנ"ע בבסיס ג'וערה התעמתו ביניהם במהלך כל שבוע האימונים. ביום האחרון לפעילות השליכו אבנים ופצעו את המפקדות. תשעה נעצרו

גדנ"ע של בנות דתיות. דובר צה"ל
"כמו ברמאללה". חניכים בגדנ"ע/דובר צה"ל

שבוע גדנ"ע שהתקיים לפני כמה ימים בבסיס הגדנ"ע בג'וערה (גבעת נח) ברמות מנשה כלל בנוסף להעברת שיעורי הכנה לקראת השירות הצבאי ולימודי ציונות, גם יידוי אבנים, מעצר של תלמידים וחיילים פצועים.

עוד בוואלה! חדשות:
ישראל מוכנה לשחרר 400 אסירים תמורת הארכת המו"מ
"ידיד התאהב בטיפוס ובטיולים ושם מצא את מותו"
"בלבנון יש מספיק עצים לקברים לחיילים הישראלים"

שתי קבוצות תלמידים מדרום תל אביב ומטירת כרמל הגיעו בשבוע שעבר לבסיס גדנ"ע שבאזור הכרמל והתעמתו ביניהן לאורך כל שבוע האימונים וההדרכות. ביומו האחרון של השבוע, שנועד להכין את בני הנוער לקראת השירות בצה"ל, החריפו העימותים בין שתי הקבוצות, ותלמידים התקוטטו ביניהם. קצינים וקצינות מהבסיס ניסו להפריד ביניהם, אך התלמידים השליכו אבנים וסלעים. כמה מבני הנוער והקצינים נפגעו בראשם ונזקקו לטיפול רפואי.

גדנ"ע של בנות דתיות. דובר צה"ל
גדנ"ע של בנות דתיות/דובר צה"ל

בתחקור של האירוע העידו קצינים כי הם ניסו להפריד בין בני הנוער בגופם, "אבל זה לא מנע מהם להמשיך ולהשליך אבנים גדולות כמו ברמאללה ובחברון. מעולם לא נתקלו באלימות כזו בגדנ"ע". הקצינים בבסיס הבינו כי לא יצליחו להרגיע את הרוחות בכוחות עצמם - ואף לא המורים של התלמידים, והחליטו להזמין את המשטרה. שוטרים שהוזעקו לבסיס הצבאי עצרו תשעה מהתלמידים שהשתתפו בתגרה ההמונית. שלוש מפקדות נזקקו לטיפול רפואי במקום ושני תלמידים פונו לקבל טיפול רפואי בבית החולים.

בשנים האחרונות, תלמידים בבתי ספר שבהם נרשמת מוטיבציה נמוכה לגיוס לצה"ל מוזמנים לשבוע גדנ"ע, במהלכו עוברים התלמידים שיעורים המכינים אותם לקראת השירות הצבאי. מדובר צה"ל נמסר: "בצה"ל רואים בחומרה רבה את האירוע בו תלמידי בתי ספר פתחו בקטטה במהלך פעילות גדנ"ע בבסיס ג'וערה. האירוע טופל באופן מידי על ידי סגל המפקדים בבסיס הגדנ"ע. בסיום האירוע בוצע תחקיר והופקו הלקחים הנדרשים על מנת למנוע הישנות מקרים דומים בעתיד. האירוע הועבר לטיפול משטרת ישראל".

(עדכון ראשון: 21:55)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully