וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השגרירים החדשים של ישראל: "החיים פה נפלאים"

29.3.2014 / 17:38

3 סטודנטים ישראלים למנהל עסקים בארה"ב הביאו את חבריהם לביקור מולדת, כדי לשפר ולו במעט את תדמית ישראל. "אתה שומע הרבה אבל אין לך הזדמנות להכיר ולראות את כל התמונה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"חיים נפלאים". הסטודנטים מבית הספר לניהול קלוג בביקור בישראל/מערכת וואלה!, צילום מסך

ההסברה הישראלית סופגת לעתים קרובות ביקורת רבה על חוסר היכולת להתמודד עם ההתקפה על מדיניות ישראל בנושאים שונים, שמועלית בפורומים רבים ברחבי העולם. שלושה סטודנטים ישראלים הלומדים בתכנית הלימודים היוקרתית של בית הספר לניהול קלוג (Kellogg) באוניברסיטת נורת'ווסטרן שבארצות הברית, החליטו לשפר את תדמית ישראל בפני יתר חבריהם ללימודים – המגיעים ממדינות כיפן, סין, וייטנאם, הודו, סיגפור, קנדה ומקסיקו, ויזמו ביקור בארץ כדי שיכירו בדרך בלתי אמצעית את ישראל.

עוד בוואלה! חדשות:
"ידיד התאהב בטיפוס ובטיולים ושם מצא את מותו"
גופת בן 3 נמצאה תחת ערימת עפר: "הכול מאלוהים"
ראש ארגון פשע מהמרכז נעצר: "נמנע ניסיון חיסול"

"כשחשבנו על הרעיון, אמרנו שזה יהיה מדהים אם אנשים כאלה יאהבו את ישראל, ויהיו מעין שגרירים שלה", הסביר אבי קרמר, אחד משלושת הסטודנטים הישראלים שיזמו את הרעיון. "ברגע שתיווצר זיקה לישראל, הם לא יחששו מאתנו. בטיול כזה הם יבינו טוב יותר את ההיסטוריה שלנו ואת מה שקורה כאן, ואולי ירצו לעבוד אתנו בעתיד. זה יהיה מדהים אם מנכ"ל מוביל בחברה גדולה ירצה לעבוד עם חברות ישראליות", אמר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"KELLOGG" על רקע השקיעה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בית הספר לניהול קלוג נחשב לאחד מחמשת המוסדות המובילים בארצות הברית לתואר שני במנהל עסקים, ומרבית בוגריו משתלבים בסיום לימודיהם בעמדות מפתח בעולם העסקים. אבי קרמר (29), גיא אסדן (34) ואורי ברויט (31) הלומדים בשנה השנייה של תכנית הלימודים היוקרתית, טיילו עם 37 מחבריהם לספסל הלימודים ברחבי ישראל - כמו אתר יד ושם וכנסת ישראל, נפגשו עם קבוצות ישראלים ובילו איתם במוקדי תרבות בישראל.

לדברי אסדן, חבריו ללימודים "יודעים הכול על ההיי טק והכלכלה בישראל ומודעים ליכולות שלנו, אבל הם לא מכירים באמת את ישראל ואת ההיסטוריה שלנו. בגלל זה, אנחנו לוקחים אותם לירושלים, ללב של היהדות, ולמקומות נוספים. הם מתחברים גם רגשית למדינה". אסדן הסביר כי "הם יודעים מהחדשות שיש פה טילים, אבל הם לא יודעים למה. הביקור הזה משנה בדיוק את העניין הזה - הם מתחילים להכיר ולהבין את ישראל".

"השגרירים הישראלים" מסכימים עם מארחיהם: "אחד הדברים שהפתיעו אותי זו העובדה שיש פה חיים כל כך נפלאים ונורמאליים", אמרה יינגאזי יאנג בת ה-27, סטודנטית סינית שהגיעה לביקור מארצות הברית. "בארצות הברית אתה שומע כמה שניות ביום בחדשות על כך שארצות הברית נמצאת ביחסי ידידות עמוקים עם ישראל, אבל לא אומרים לך למה. כל מה שאנחנו שומעים זה על הקונפליקט עם הפלסטינים ועל הצבא. אתה לא מצליח לראות את מדינת ישראל כמו שהיא", הסבירה. לדברי הסטודנטית, "תמיד רציתי לבוא לביקור, תמיד התעניינתי בנושא דתות ולמדתי הרבה על ההיסטוריה של מדינת ישראל והעם היהודי ועל ההבדלים בין הסיפורים השונים. זה כבוד גדול להיות פה. אתה שומע הרבה אבל אין לך את ההזדמנות להכיר ולראות את התמונה המלאה, ולמה הדברים קורים כפי שהם קורים פה. אני מאוד שמחה על ההזדמנות לבוא לפה ולראות את מה שקורה כאן באמת". מבחינתה, ברור לה שהיא תבקר פה גם בעתיד. "אני מתכננת לבוא שוב ולבלות בירושלים. אני גם אוהבת את תל אביב ואני אבוא לפה כדי לנוח ולהירגע".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מרגישים פה בטוח". בביקור בירושלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

גם אוולין טאי, אזרחית סינגפור בת 31, סיפרה כי רק לאחר הביקור בישראל גילתה עד כמה גדול הפער בין החיים בישראל לבין הסיקור התקשורתי. "רציתי מאוד לבוא לישראל ותמיד התעניינתי במדינה הזו. למדתי הרבה על ישראל, על הצבא, על ההיסטוריה ועל האנשים בישראל. אני מאוד נהנית בביקור ויש הרבה מה ללמוד מהאנשים פה. תל אביב מאוד יפה. לא הכרנו את ישראל ולא ידענו על החיים הטובים שיש במדינת ישראל. ישראל טובה בעסקים, מפותחת מבחינה טכנולוגית ואני מאוד מתעניינת ולומדת על ההתפתחויות".

עבור אליזבת ברנדי, אזרחית ארצות הברית בת 32, מדובר בטיולים שורשים, כיוון שאמה יהודייה. "תמיד הסתקרנתי ורציתי להכיר את הצד היהודי שלי", אמרה, "זו מדינה מאוד יפה. היינו בירושלים ובתל אביב האנשים מאוד חברותיים וממש מרגישים בטוח פה. אתה שומע על המצב ועל הטילים מעזה, אבל אנשים פה גרים כל הזמן. אני מרגישה די בטוח". לדבריה, "אם תהיה לי הזדמנות לעשות עסקים עם אנשים וחברות מישראל אקפוץ על ההזדמנות. אני יודעת שיש פה אנשים מצוינים בתחום ואני אשמח מאוד לחזור לכאן. אני יודעת שיש פה חברות מאוד טובות ואנשי עסקים וכלכלה טובים". איטש אגרוואל, סטודנט בן 29 שהגיע לתכנית קלוג מהודו, הסביר כי חשש תחילה להגיע לישראל. "פחדתי, אבל כיוון שחברים טובים שלי הגיעו לפה חשבתי לעצמי שזו הזדמנות טובה לבקר בישראל. עכשיו אני מאוד נהנה ומרגיש מאוד בטוח. כשאחזור אומר למשפחתי לבקר פה, אין ממה לפחד בישראל", אמר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לדברי המארחים הישראלים, החוויה החזקה ביותר בטיול הייתה הביקור ביד ושם. "אחרי שהם שמעו את התיאורים וראו את התמונות והמיצגים בעיניים, הרגשנו מאוד חזק את העוצמה הרגשית שהייתה שם. זה היה מאוד חזק וראו את זה על הפנים שלהם", אמר אסדן. "אני לא חושב שמי שמתנגד ישראל בא לפה אבל אלה שמגדירים עצמם ניטרליים הפכו לדעתי לפרו-ישראלים, במובן הטוב של המילה", הוסיף. לדבריו, "הם למעשה שגרירים שלנו. הם חוזרים ומדברים עם אנשים שמדברים עם עוד אנשים וכך המעגלים מתרחבים. בעוד כמה שנים הם יהיו בעמדות מפתח, ואם תיווצר הזדמנות עסקית הם יהיו במקום שזוכר ומטה את השיקולים לטובת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully