וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טבילת האש של שי ניצן

מרדכי גילת

27.3.2014 / 7:41

האם מעבר לזיקוקי הדינור התקשורתיים, שהיינו עדים להם אתמול בדרמה של שולה זקן - כן או לא עדת מדינה - אפשר לבשר לציבור על הכרזת העצמאות של פרקליט המדינה החדש, שי ניצן? האם ניצן הוא האיש שמניע את גלגלי התיק הזה, שלפי כל הסימנים יש בו חומרי נפץ אמיתיים, ודוחף לעבר עיסקת טיעון עם שולה זקן?

התשובה: כן, ניצן נמצא בשטח. הוא עמוק בתמונה. הוא מלווה את ההתפתחות הדרמטית הזאת כבר יותר משבוע, משלב ידיים עם אנשי פרקליטות מיסוי וכלכלה, מאמין שזקן מספקת חומרים טובים. מבחינתו, החשדות שבהם מדובר חמורים ביותר. אי אפשר להתעלם מהם.

שי ניצן בטקס חילופי פרקליט המדינה. דצמבר 2013. טלי מאייר
נמצא בשטח. ניצן/טלי מאייר

נכון, בתיק הולילנד אין צורך לכאורה, על פי הפרקליטות, בראיות נוספות להרשעת אולמרט בקבלת שוחד. נציגיה משוכנעים שדי בראיות הישירות והעקיפות שהם הניחו בנושא הזה על שולחנו של השופט דוד רוזן, כדי שהאחרון יקבל את עמדתם. לכן הדפו את זקן בעבר; לכן דחו את הצעותיה הקודמות, הרדודות; לכן היפנו לה עורף. עדותה הראשונה לא הפילה איש מהכיסא.

עכשיו אנחנו בסיפור לגמרי אחר, דרמטי, שבו בשקט בשקט התגבשה הסכמה בין המשטרה והפרקליטות: אם ניתן יהיה להוכיח שראש ממשלה בישראל עסק בשיבוש מהלכי משפט; אם ניתן יהיה להוכיח שאהוד אולמרט הפעיל מכבש לחצים על זקן לחזור בה מהסכמתה לעסקת טיעון; אם יוכח כי זקן קיבלה תמורה כספית או שווה כסף מאולמרט תמורת שתיקתה במשפט הראשון - כי אז חייבת להיפתח בנושא הזה חקירה פלילית נוספת.

נכון, אמר לי אתמול מי שאמר, לאולמרט יש מקהלה בתקשורת והיא תתחיל לשיר את די, הניחו לו, מספיק עם הרדיפה. ישירו אותם אנשים שתמיד יוצאים להגנת חשודי הצמרת גם אחרי הרשעתם. זה חבל, זה עצוב, אבל במדינת חוק חשדות כאלה, המלווים בראיות לכאורה, מחייבים בדיקה יסודית. אסור להשליך אותם לפח בגין חשש מביקורת של עיתונאים אלו ואחרים.

זקן רוצה לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה?

האם הדרמה הזאת תוביל בסוף לחתימת הסכם עדת מדינה עם זקן?

בזהירות המתבקשת אומר שהמו"מ איתה היה כבר בשלב מתקדם ולפתע נעצר. למה בדיוק? לא ברור. הפרקליטות שותקת. האם זקן רוצה לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה? האם קיבלה תיאבון לנוכח המהומה התקשורתית והציגה תנאים ודרישות שהפרקליטות אינה יכולה להיענות להם? האם למדה משהו מפרשת הרב פינטו ולחציו לקבל הנחות שערוריתיות והולכת בדרכו?

אין לי תשובה על כך. אבל אם כן, היא לא תגיע רחוק. פרקליטת מחוז מיסוי וכלכלה בת"א, עו"ד ליאת בן ארי, אינה מחלקת מתנות. אם לא, הבוקר תתבהר אולי התמונה ובמשך היום ייתכן שתצא הודעה מתאימה.

  • עוד באותו נושא:
  • שי ניצן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully