וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אש על כוחותינו

25.3.2014 / 9:30

שחיקה ארוכת שנים בתנאי ההעסקה גרמה לבריחת מוחות מהסגל הדיפלומטי של ישראל. כיום, שהמלחמה האמתית היא בדה-לגיטימציה נגד ישראל, חשוב להקשיב לעובדי משרד החוץ

לראשונה בתולדות ישראל, משרד החוץ נעל את שעריו והדיפלומטים פתחו בשביתה כללית. דיפלומטים אלו לא נלחמים רק על השכר והגמול האישי עבור עבודתם אלא על עתיד שירות החוץ של ישראל.

השחיקה בתנאי העבודה והשכר גרמו לבריחת מוחות של מיטב הדיפלומטים הישראלים: חלקם נושרים אחרי השליחות הראשונה וחלקם אחרי כ-20 שנות שירות. משרות חשובות כמו ציר קונגרס בוושינגטון או דובר השגרירות נותרות ללא איוש חודשים רבים כיוון שהדיפלומטים לא מצליחים לקיים את משפחתם במשכורות הנוכחיות.

לכל הטורים של דני אילון בוואלה! דעות

עבודת הדיפלומט חשובה לביטחון, לחוסן ולרווחה של מדינת ישראל, הם החיילים בזירה המדינית. האויבים שלנו ניסו לחסל את ישראל צבאית והודות לצה"ל והעורף האיתן הם כשלו. לאחר מכן הם ניסו לשבור את ישראל כלכלית, בימי החרם הערבי, ובכל זאת ישראל היא מדינת OECD הנהנית מכלכלה חזקה. החזית העיקרית כיום היא החזית המדינית: ישראל נמצאת בעיצומה של מתקפת דה-לגיטימציה המנסה להחרים את ישראל כלכלית מדינית וצבאית.

גם כך הם בנחיתות

העיסוק האנטי-ישראלי, בהובלת גורמים פלסטינים וערבים, פשט לחברה האזרחית על זירותיה השונות, תוך מעורבות גופים לא-ממשלתיים, האקדמיה, איגודים מקצועיים ואחרים. מערכה זו אשר מתנהלת בזירות התרבות, הכלכלה, התקשורת והמשפט, כוללת חרמות וניסיונות להעמדה לדין של בכירים ישראלים. יוזמות אנטי-ישראליות שהיו עצמאיות ונפרדות בעבר מתנהלות כיום יותר ויותר כמקשה אחת וכ"רשת" הכוללת פעילות ממשלתית ואזרחית

שביתת עובדי משרד החוץ היא טרור / דעה

המענה כרוך בביסוס הלגיטימיות של מדינת ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי וביסוס זכותה להגנה עצמית. בתוך כך יש להציג את ישראל כפי שהיא: מדינה נאורה, דמוקרטית, רב-תרבותית ופלורליסטית, התורמת לאנושות בתחומים רבים בהם רפואה, מאבק במדבו?ר ברעב ובעוני, ומצוינות טכנולוגית.האנשים שעומדים מאחורי המאמץ היומיומי הקשה והסיזיפי הזה הם הדיפלומטים הישראלים.

מלכתחילה מערך החוץ של ישראל נמצא בעמדת נחיתות: מול כל שגריר ישראלי אחד ישנם 124 שגרירי מדינות ערב, אסלאם, והמדינות הבלתי מזדהות הפועלות יום יום לפגוע בישראל בזירה המדינית. ממשלת ישראל חייבת להתייחס לשירות החוץ כאל סיירת נבחרת שיש לגייס אליה את הטובים ביותר שיכלו לעמוד במשימות המורכבות והקשות העומדות בפני העוסקים במעמד ישראל בזירה הבינלאומית. ציונות ותחושת שליחות הם תנאים הכרחיים להיות דיפלומט ישראלי אך משכורת נאותה היא תנאי הכרחי לאזרחים המנסים להתפרנס בכבוד.

המשך השביתה תגרום נזק מידי לפעילות המדינית ההכרחית כמו ביקורים מדיניים של ראש הממשלה, ביטול דיאלוגים אסטרטגיים ביטחוניים מול הסוכנויות וכן סיכול פעולות אנטי-ישראליות בארגונים הבינלאומיים. אך גרוע מכך, התעלמות מזעקתם של אנשי משרד החוץ תביא לשחיקת מערך החוץ של ישראל. אנשים אלו נאבקים למען עתיד ישראל. המדינה לא יכולה להרשות לעצמה להתעלם מהשביתה, אני קורא להנהלת משרד החוץ ומשרד האוצר ולראש ממשלת ישראל להתגייס לאלתר ולהעניק לשירות החוץ את הסיוע שהוא כה זקוק לו.

הכותב שימש כשגריר ישראל בוושינגטון, חבר כנסת וסגן שר החוץ

מעוניינים לפרסם מאמר במדור הדעות? כתבו לנו למייל op-ed@walla.net.il

המאמרים המתפרסמים במדור הדעות משקפים את עמדת הכותבים בלבד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully