וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראוי לחתום את הפרשות בעדות זקן

דן מרגלית

25.3.2014 / 8:20

הפרשיות הכרוכות בשמו של אהוד אולמרט הן כמעיין המתגבר. כאילו אין להן סוף. אליעד שרגא מהתנועה לאיכות השלטון עתר לבג"ץ כדי לאפשר לשולה זקן להעיד על מעלליו של אולמרט בפרשיות ראשונטורס, משה טלנסקי והולילנד בטרם ייחתמו בפסקי דין של בתי המשפט.

הפרקליטות מיאנה ושרגא ביקש סעד משפטי, והנה הפתעה: אבינועם סגל?אלעד, המייצג את הפרקליטות, ביקש להסתודד עם שופטי בג"ץ בלי עורכי הדין עופר ברטל ורועי בלכר המייצגים את זקן ואולמרט.

באורח טבעי התנגד לכך נציג התקשורת יובל יועז מ"גלובס", אבל בפועל התקבלה ההחלטה הנכונה: הפרקליטות הציגה את עיקרי המסמך הסודי שבידה לשופטים, והאחרים נותרו סקרנים. בעיקר, כמובן, אולמרט.

הפרקליטות צריכה לאמץ את זקן

מה יש במסמך? שופטי בג"ץ הטילו איפול. אין זה אידיאלי בדמוקרטיה המצדדת בפומביות המשפט, אך מדובר בהכרח בל יגונה. נותרו הניחושים, שיש חומרים נוספים שמקורם בעדות אשר זקן הספיקה כבר למסור למשטרה בסיבוב הקודם.

האם יתרחב העניין הנידון באשר לפעילותו של אולמרט? האם ינוסח כתב אישום נוסף, או שאין צורך? יש שאלות. רק הפרקליטות תכריע בבוא היום.

האירוע אתמול בבג"ץ הוא חלק מהעובדה החוזרת על עצמה בכל הליך חקירתי, שלעתים אין אפשרות להציג את הצדק בכל שלב מהשלבים של הדיון.

הדבר נלמד בכל עניין ועניין, הרי מעצרם של אבי בניהו וארז וינר היה חיוני לחקירה הקשורה בפרשת גבי אשכנזי, גם אם בסופו של דבר יתברר כי אפשר היה בלעדיו; וכן גם עתה - אפשר שבפרשת התלונה נגד סילבן שלום חייבים לעבור שלבים שבהם הצדק אינו נראה בבירור בכל שלב ומהלך כדי להגיע לצדק בתחנה הסופית.

כן גם בחקירות הפליליות של אולמרט, הנידונות בציבוריות הישראלית זה שנים רבות. עתה, משהן קרבות אל קו הסיום, דומה כי ראוי לחתום אותן בעדותה של זקן. היא סירבה בעבר. היא מוכנה בהווה. לא סתם מוכנה, אלא ללא תמורה. עדות תמורת לא כלום או לכל היותר עדות בתנאים בלתי ודאיים של שלח לחמך על פני המים.

ההצעה שזקן תעיד נידונה כבר פעמים רבות. סביר להניח כי שופטי בג"ץ לא ייענו לתביעה הראויה של התנועה לאיכות השלטון, אבל עדיין הפרקליטות יכולה לאמץ את הנכונות של זקן להעיד גם בלי שהדבר ייכפה עליה על ידי בית המשפט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully