וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המטוס המלזי והמסקנה המתבקשת

אהרון לפידות

25.3.2014 / 8:13

נפל דבר. אמנם לא מפתיע במיוחד (בייחוד לקוראי "ישראל היום"), אבל מאוד החלטי: ראש ממשלת מלזיה קבע חד?משמעית, ובפומבי, כי טיסה MH370 של חברת התעופה המלזית צללה לדרום האוקיינוס ההודי, כשהיא לוקחת איתה את כל 239 הנוסעים ואנשי הצוות. "אין ניצולים", נתבשרו הקרובים ההמומים.

ההודעה פורסמה לא בגלל מציאת ממצאים פיזיים קונקרטיים - כלומר, שברי המטוס. עצמים רבים צולמו על ידי לוויינים שונים, אך אף אחד מהם לא זוהה בוודאות (נכון לשעת כתיבת שורות אלה). הסיבה שבעטייה החליטה ממשלת מלזיה לצאת בהכרזה היא ניתוח מעמיק של הנתונים שסיפק לוויין "אינמרסאט", הלוויין שאיתר את התשדורות האוטומטיות של הבואינג 777 המלזי, אותות ה"פינג".

ההכרזה אינה מפתיעה, משום שהניתוח הזה מציב את המטוס במקום שבו היה אמור להימצא, ושבו התרכזו החיפושים: בתוך הקשת הדרומית - המסלול החדש והלא מתוכנן, שבו טס המטוס לאחר שינוי הכיוון שביצע דקה או שתיים לאחר התשדורת המדווחת האחרונה שלו, כ?2,500 ממערב לעיר פרת' באוסטרליה. נוסף על כך, זהו גם פחות או יותר קצה הדלק שהיה במיכליו. במילים אחרות - הוא טס עד לשם, הדלק נגמר - והוא נפל לים.

מדוע ההכרזה חשובה?

ההכרזה חשובה מכמה טעמים. ראשית, היא מאפשרת לקרובים להתאבל, גם אם עד שלא יימצאו שברים (ואנחנו מעריכים שיימצאו, ובקרוב) הספק ימשיך לנקר. ובכל זאת נאמר להם רשמית: יקיריכם אינם בין החיים. שנית, אפשר כבר להתחיל לחשב פיצויים, לחלק אחריות וכו'. ובמידה מסוימת, גם להניח במידת מה את דעתו של רוב העולם, שהחזיק את התעלומה בכותרות במשך ימים ארוכים.

כמובן, כל זה אינו פותר את השאלה השנייה והמסקרנת: איך ומדוע הגיע המטוס לאן שהגיע - הפוך לכיוון מסלולו המתוכנן, ובמרחק אלפי מילין ממנו. התשובה לשאלה הזו מחייבת את מציאת המטוס עצמו, ומוטב - הקופסאות השחורות שלו (שהמשדרים שלהן מתקרבים לריקון הסוללות), וכן מציאת קצה חוט התנהגותי אצל הטייס, אנשי הצוות או מי מהנוסעים - שיצביע על קונספירציה כזו או אחרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully