וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלושה נוכלים, 12 תמימים וחצי מיליון שקלים

ורד כהן-ברזילי

26.8.2002 / 7:23

בלעדי: חבורת עבריינים פתחה משרד על שם עו"ד; במשך חודש מכרה מכוניות "מעוקלות", שלמעשה היו שכורות; כשהקונים הגיעו לקחת המכוניות הם מצאו משרד נטוש, מפח נפש, וחור בחשבון הבנק

פרסום ראשון: חבורת עבריינים הצליחה בתוך חודש לבצע תרגיל הונאה בהיקף של כחצי מיליון שקלים. במשטרה אומרים כי כרגע אין להם מידע על מספר המעורבים בהונאה או זהותם, אך מה שברור הוא שלפחות 12 איש נפלו קורבן למעשה הנוכלות.

דני, תושב תל אביב, רצה לרכוש מכונית חדשה. בעיון בעיתוני סוף השבוע הוא נתקל במודעה של כונס נכסים המציע מכוניות חדשות במכרז. "במודעה היה פירוט של סוגי מכוניות שעומדות למכרז ופרטים של עורך דין בשם מאייר מרואת איהב. מעבר לכך לא היה שום פרט אחר שהעלה אצלי חשד להונאה", הוא סיפר בשיחה עם וואלה! חדשות.

לאחר שיצר קשר עם המשרד, הממוקם בבניין גדול ברחוב ריב"ל בתל אביב, הוא הגיע למקום להתרשמות. "גם שם לא היה דבר שהעלה אצלי חשד. במקום הוצבו שלטים המעידים על משרדו של עורך דין מאייר. נכנסתי פנימה ופגשתי בחור בשם יוסי שאמר לי שעו"ד איהב מאייר יצא לבית המשפט ושהוא יראה לי במקומו את המכוניות.

ירדנו למטה ושם הציגו בפני שתי מכוניות מסוג פיאט פונטו משנת 2001. ביקשתי לראות את המכונית גם מבפנים, אבל יוסי טען שזה בלתי אפשרי כי מאחר שמדובר ברכב שעוקל המפתחות והמסמכים נמצאים אצל השופט, שיצא לפגרת קיץ. הוא הבטיח לי שמיד כשהפגרה תסתיים המפתחות יועברו אליו", מספר דני.

דני התבקש, לפי הנהלים המקובלים במקרים של כונסי נכסים, לתת הצעת רכישה. מאחר שלא ידע כיצד לעשות זאת, התנדב יוסי להראות לו הצעה שהתקבלה במשרד מאדם אחר ו"במקרה" חשף את סכום ההצעה. "הצעתי 35,500 שקלים, שהוא סכום הגבוהה ב-500 שקלים מהסכום שהיה על ההצעה". במקביל נדרש דני לצרף המחאה שערכה 10 אחוז מהמחיר ההצעה. "הובטח לי שאם אני לא אזכה במכרז הכסף יוחזר אלי, ואם אזכה הוא יקוצץ עם המחיר הסופי". למחרת נודע לו כי משרדו של עו"ד מאייר פדה את המחאת העירבון. "זה נראה לי חשוד, אבל כשבררתי את זה אמרו לי שזה לא מעשה חריג".

"בשלב הזה הבנתי שאכלתי אותה"

שבוע לאחר ההצעה קיבל דני טלפון משמח מלשכתו של עו"ד מאייר, בו התבשר שזכה במכרז. הוא הוזמן להגיע למשרד וכמובן להביא עמו את יתרת הכסף. "בדרך, התקשרו אליי והסבירו לי שאדם נוסף העביר הצעה גבוהה משלי ואם ברצוני לרכוש את המכונית כדאי שאעלה את סכום ההצעה ל-36 אלף שקלים. אני הסכמתי כי ידעתי שמחירו של הרכב בשוק עומד על כ-60 אלף שקלים".

כשהגיע למשרד פגש דני באדם בשם משה שהזדהה כמחליפו של יוסי. עו"ד מאייר, אגב, שוב נפקד ממשרדו "בשל אילוצי עבודה". משה סיפר לדני שבית המשפט עדיין בפגרה ולכן המפתחות לכלי הרכב עדיין לא נמצאים ברשותו וכי הוא מאמין כי העניין יוסדר בתוך שבוע. דני שילם את הכסף והלך לדרכו.

לאחר שבוע יצר דני קשר טלפוני ואף ביקר במשרד עורך הדין, הפעם הוא פגש את "עו"ד מאייר", שהיה טרוד מעט בעבודה, גם הפעם במקום לקבל את הרכב חדש שרכש הוא קיבל הרבה תירוצים שקשורים, כמובן, לבית המשפט ולפגרת הקיץ. אחרי כמה שיחות והרבה עצבים נאמר לו כי הרכב שקנה הועבר ל"משרדו השני" של עו"ד מאייר, ברחוב סוקולוב בהרצליה, והובטח לו כי הוא יועבר חזרה לתל אביב עד יום חמישי בשעה 10 בבוקר. "בשלב הזה כבר הבנתי שאכלתי אותה אבל נסעתי בכל זאת למשרד. כשהגעתי למקום שמתי לב שהשלטים הוסרו ועל הדלת הודבק פתק בו נכתב כי המשרד נסגר בשל תאונת דרכים ובמקרים דחופים ניתן להתקשר לטלפון הנייד של יוסי או משה, או לבדוק במשרד בהרצליה". כמצופה, יוסי או משה לא היו זמינים לכן דני החליט לנסות את האופציה השניה ויצא להרצליה.

חנויות בגדים ותשמישי קדושה במקום מכונית

"בהרצליה ידעתי סופית שנפלתי בפח, כי לא היה שום משרד אלא רק חנויות בגדים ותשמישי קדושה". דני הבחין במקום באדם נוסף שנראה מסתובב בעצבנות. "שאלתי אותו מיד, 'נו מה קנית?' והוא ענה: 'ניסן אלמרה'". השניים החליטו לנסוע ישירות לתחנת המשטרה. "במהלך השעתיים שהיינו במשטרה הגיעו למקום עוד 7 אנשים שטענו כי רכשו מכונית באופן דומה. חלקם טענו כי רכשו יותר ממכונית אחת".

בירור מאוחר יותר, חלקו בסיוע המשטרה, העלה כי יוסי, משה, והאדם שהתחזה לעורך הדין הם נוכלים מתוחכמים, שלפני כחודש נפל בחלקם אוצר - תיקו האישי של עורך הדין מאייר מרואת איהב, פרקליט ערבי מנצרת. טרם ברור איך בדיוק הגיע התיק לידיהם. בתיק היתה תעודת זהות של מאייר, ותעודת חבר לשכת עורכי הדין. השלושה, כפי הנראה, הצליחו בתוך חודש לפתוח משרד על שמו של מאייר שכלל לא ידע ששמו שורבב לתרמית מתוחכמת. כמו כן נודע כי השלושה פתחו חשבון על שמו של מאייר בבנק המזרחי, הממוקם בבניין המשרדים בתל אביב, בעזרת תעודת הזהות הגנובה. עוד נודע כי כל כלי הרכב שהוצעו למכירה נשכרו מחברת ההשכרה "טראפיק", למעט רכב ששייך לאחד הנוכלים. מבדיקה במשרד הרישוי עלה כי הרכב נמכר מעל ל-17 פעמים.

כמו כן התברר כי הנוכלים פדו בסניף הבנק את השקים בעלי הסכומים הגבוהים שקיבלו מהמתלוננים. דני מעריך, משיחות שערך עם 12 המתלוננים ומבדיקה שנערכה עם מנהל הסניף, כי בחשבון הבנק היו כ-600 אלף שקלים שהוצאו במזומן. עוד נודע כי השלושה קיבלו לידיהם גם פנקס המחאות שנרשם על שמו של עו"ד מאייר, באמצעותו רכשו כספת וציוד משרדי בשווי עשרות אלפי שקלים.

דוברת משטרת תל אביב, סגן ניצב שלומית הרצברג, אישרה כי אכן מפלג ההונאה מקיים חקירה בנושא. לדבריה, "היקף ההונאה עומד על כ-300 אלף שקלים". עוד נמסר כי למשטרה אין מידע לגבי זהות הנוכלים או מיקומם. במשטרה פונים בבקשה לאנשים שנפלו קורבן למעשי הנוכלות של החבורה ליצור עמה קשר בטלפון: 5644342-03, ולבקש לשוחח עם רס"מ הרצל שמואלי.

את תגובת עורך הדין מאייר לא ניתן היה להשיג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully