וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפגר התעורר

20.3.2014 / 8:37

מעצרם של דובר צה"ל ועוזר הרמטכ"ל לשעבר מעיד שפרשת הרפז עוד עלולה להפוך לפרשת וינר-בניהו ואולי תעלה דרגה ותיקרא פרשת אשכנזי-מנדלבליט. "הפגר במטכ"ל" קם - ועורר גלים

15 שנים של ייצוג חיילים וקצינים, מדרגת טוראי ועד אלוף-משנה, לא הכינו את כותב שורות אלה לערבו של יום חול, רגיל לכאורה, במהלכו יסתובבו להם באגף העצירים המתקבלים באבו-כביר שני קצינים בכירים במיל', האחד בדרגת תת-אלוף והשני בדרגת אלוף-משנה, כאחרוני הפושעים הפליליים. מסביבם צחנה וסירחון, עשן סיגריות זולות וצרחות מכל עבר. אלו הן המראות, הריחות והתחושה למי שמבקר לראשונה באבו-כביר. תאמינו לי, מניסיון.

אבי בניהו וארז וינר, אשר אינם מורגלים בתנאים שכאלה, חשים בוודאי את מלוא עוצמתה הרגשית של חקירה פלילית נחושה, שמלווה בהמולה תקשורתית מאין כמוה, מניתוק מן העולם החיצון, ובעיקר מבני משפחתם. לכל אלה, וכתוצר נלווה, סביר שמצטרפת תחושת עלבון, בושה ומעמסה נפשית ורגשית. אם כך קורה לאחרון הטוראים הנחשד במצ"ח - קל וחומר בקרב הגנרלים הנכבדים הנחקרים בידי יחידת העילית של משטרת ישראל.

פרשת הרפז, שכפי המסתבר אך עתה, שמה הפומפוזי ניתן לה שלא בצדק, שכן היא למעשה פרשת בניהו-וינר, וימים יגידו האם שמה האמיתי ראוי להיקרא פרשת אשכנזי-מנדלבליט. פרשה מביכה זו, שסוקרה ונטחנה עד דק במשך שלוש השנים האחרונות הפכה בעת האחרונה לפרשה סבוכה ופלילית במסגרתה הפך המסמך המזויף עצמו לפחות רלוונטי ומעשיהם של החשודים, ובעיקר החשד כי פעלו באופן אקטיבי לשיבוש חקירה ולהפר אמונים במסגרת תפקידם, הפכו העיקר וגם לסיבה שהובילה למעצרם.

10 בסולם ריכטר

לאור המידע שפורסם עד כה, ספק רב אם ניתן להסביר את מעצרם מאחורי סורג ובריח של קצינים בכירים כגון וינר ובניהו, אלמלא הוצגה בפני שופט המעצרים תשתית ראייתית מבוססת, "אקדח מעשן" ממש. שאם לא כן, ספק רב באם בית המשפט היה נעתר למעצרם, נוכח מעמדם הרם והשיהוי הרב מאז אירעו לכאורה המעשים - ועד לבקשת המעצר.

בתור מי שמעורה עד מאוד בנעשה במערכת המשפט הצבאית, ושומע את הרחשים מאז יום האתמול בתוך מסדרונות צה"ל, אין כל דרך אחרת להסביר את דבר המעצר אלא כרעידת אדמה ממש, 10 בסולם ריכטר, וזאת על אף שהדבר מתרחש לאחר שחרורם של בניהו ו-וינר משירות פעיל זה מכבר. המעצר, אשר נועד למיצוי החקירה בימים הקרובים בשעה שהשניים אינם מסתובבים חופשיים ואינם יכולים להשפיע על החקירה, סביר שיחשוף כבר ביממות הקרובות חומר מטלטל נוסף כנגד השניים ואף כנגד מעורבים אחרים כדוגמת הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי ואולי גם נגד האלוף אביחי מנדלבליט ששימש כפרקליט הצבאי הראשי בזמן הפרשה ומשמש מזכיר הממשלה דהיום.

היה ותרחיש שכזה יתממש, ואף יבוצעו מעצרים נוספים כנגד בכירים אף יותר בדרגתם, ספק רב אם ניתן יהיה לחשוב על דרך כלשהי לשיקום אמון הציבור בצה"ל ומי שעומד בראשו. במצב שכזה, יש לפנות לנגרייה הצבאית בצריפין בהקדם האפשרי ולבקש כי יכינו לאלתר ארון מפתחות רחב ורב תאים. עם הרבה אנקולים.

הכותב הינו עורך דין המתמחה בייצוג חיילים ומשרתי קבע בצה"ל

מעוניינים לפרסם מאמר במדור הדעות? כתבו לנו למייל op-ed@walla.net.il

המאמרים המתפרסמים במדור הדעות משקפים את עמדת הכותבים בלבד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully