וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסר: לא מבליגים

יואב לימור

20.3.2014 / 8:15

תקיפת חיל האוויר במרחב קוניטרה, אתמול לפנות בוקר, מלמדת שישראל התירה את הספקות: סוריה היא שאחראית לפיגועי המטען האחרונים שהיו בגיזרת רמת הגולן, ובהם הפיגוע שבו נפצעו שלשום ארבעת חיילי הצנחנים.
בישראל סבורים כי ההחלטה לפתוח חזית לאורך הגבול התקבלה לאחר סידרת התקיפות שבוצעו בשנה האחרונה בשטח סוריה, במטרה לסכל העברת אמצעי לחימה לחיזבאללה.

לא ברור אם גם הארגון הלבנוני שותף לפעולות הטרור, אבל טביעות האצבע של גורמים סוריים רשמיים ברורות וחד?משמעיות, בהן של צבא סוריה (חטיבה 90 שפועלת במרחב שבו בוצעו הפיגועים האחרונים), של כוחות הביטחון הצבאי שאחראי לתנועות במרחב ושל הכוח להגנת המולדת. היעדים שהותקפו אתמול בידי חיל האוויר שייכים לשלושת הגורמים הללו.

כללי משחק חדשים בגבול

מהתמונה שבידי ישראל עולה כי מי שאחראי לפיגועים הם גורמי טרור שמופעלים בידי המשטר. לראיה, מצביעים במערכת הביטחון על כך שכל הפיגועים בוצעו במרחב שבשליטת הצבא הסורי, בזמן שמהאזורים שבשליטת המורדים לא בוצעה פעילות טרור לכיוון ישראל.

התקיפה הלילית - שהיתה הפעם הראשונה שבה הפציצה ישראל בגלוי בסוריה, תוך לקיחת אחריות, מאז הותקפו מחנות מחבלים באיזור עין סאחב ב?2003 - נועדה לעצב כללי משחק חדשים בגבול עם סוריה. באמצעותה ביקשה ישראל להבהיר למשטר אסד כי לא תסכים לעצב כללי משחק חדשים לאורך הגבול, שיכללו פעילות טרור תדירה נגד כוחות צה"ל.

נכון לאמש לא ברור אם התקיפה, שלוותה גם במסרים דיפלומטיים, אכן תשנה את המדיניות בדמשק, או שהתגובה הישראלית תוביל לתגובה סורית נוספת. גורמים בכירים הבהירו כי ישראל תמשיך לעמוד על משוואה של תגובה על כל פגיעה בריבונותה, וכי לא תבליג גם בעתיד על ניסיונות להעביר אמל"ח מתקדם ללבנון. על רקע אי היציבות בסוריה והמחויבות הגוברת של משטר אסד לחיזבאללה ולאיראן בעקבות תמיכתם בו, המשמעות המיידית היא שרף התגובה שהציב אתמול צה"ל עלול לעמוד שוב לבחינה כבר בעתיד הקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully