וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן נגד "הבוגדים" בפת"ח

ראובן ברקו

18.3.2014 / 8:20

ערב יציאתו של אבו מאזן לארה"ב נאם היו"ר הפלשתיני בכינוס ה?13 של "המועצה המהפכנית" של הפת"ח ברמאללה. בסקירת תולדות הארגון הבליט את הצלחתה של ההנהגה מאז ימי ערפאת לשמור על עצמאותה ולדבוק באינטרסים הפלשתיניים חרף הניסיונות של בוגדים, מדינות וכוחות זרים להכתיב לה את דרכה. הוא הציג עצמו כמנהיגם הבוגר (79) והנאמן של הפלשתינים, היוצא לארה"ב בגיבוי הליגה הערבית שלא להכיר בישראל כמדינה יהודית ולא לוותר על ירושלים או בסוגיית הפליטים למרות "לחצים מפוקפקים".

ברק אובמה ואבו מאזן בפגישתם בבית הלבן. מרץ 2014. רויטרס
אובמה ואבו מאזן, אתמול בבית הלבן/רויטרס

רצף הבוגדים שהזכיר ה"ראיס" וסקירתו הכרונולוגית של פשעיהם בשירות אחרים נגד האינטרסים הפלשתיניים לא נועדו אלא לשמש הקדמה לעניין המרכזי שבו התמקד: חיסולו הפוליטי הסופי של מוחמד דחלאן וסילוק אנשיו מהתנועה. כזכור, דחלאן היה שותפו לדרך הטרור של אבו מאזן, שר בממשלתו עוד ב??1994, ראש מנגנון הביטחון הפלשתיני ויועצו לביטחון לאומי של ערפאת.

לפני הפיכת חמאס בעזה, טוען אבו מאזן, היה דחלאן שותף לחיסולם של שישה פעילים בכירים ברצועה, ובהם מנהל הטלוויזיה הפלשתינית, שהתריע נגד שחיתויותיו. לדבריו, דחלאן פעל לחיסולו של סלאח שחאדה, המייסד והמפקד של גדודי עז א?דין אל?קסאם, הזרוע הצבאית של חמאס, תוך כדי שיתוף פעולה מוכח עם המודיעין הישראלי. אבו מאזן הצביע על חלקו של דחלאן בהמרדת ההמונים נגד ערפאת במגמה להדיחו וקרא לנאמניו לעזוב את שורות הפת"ח, שכן "דחלאן נגמר". הוא הוסיף כי במסגרת מאמצי דחלאן להשתלט על השלטון גרם, בסיוע ישראלי ואמריקני, לחיסולם או לכליאתם של מתחריו בארגון. במסגרת חתרנות זו האשים ה"ראיס" את דחלאן בהרעלת ערפאת.

השרצים המגיחים מתיבת הפנדורה הפלשתינית

רשימת האשמות כוללת גם גניבת כספים מקופת הרשות הפלשתינית, תיווך וסחר בנשק ישראלי בין בכירים ישראלים לבנו של קדאפי, הגלייתם של המתבצרים בכנסיית המולד, חבלה מכוונת, בהנחיה ישראלית?אמריקנית, באינטרסים הפלשתיניים בשיחות קמפ דיוויד, הפעלת חוליות ריגול פלשתיניות שדיווחו לישראל על אודות יעדי חיזבאללה בלבנון ועל התארגנויות נגדה בסיני ועוד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מוחמד דחלאן. AP
דחלאן/AP

אבו מאזן גינה את היותו של דחלאן עושה דברן של סעודיה, של איחוד האמירויות ושל מצרים ורמז כי קשריו המפוקפקים עם חמאס הביאו עוד בעבר להדחתו מתפקידיו. לדבריו, דחלאן מחבל, בשירות אחרים, במאמצי הגישור בין חמאס לרשות הפלשתינית. בחמאס טענו כי אבו מאזן, כרה"מ, ידע על פעילותו של דחלאן נגד שחאדה, וחרף זאת קידמו.

דחלאן טוען כי האשמות ה"ראיס" משקפות טיפשות ובערות המסייעות לישראל בעזה והבטיח לגלות מי באמת הרעיל את ערפאת. נראה כי גילויי אבו מאזן על הרעלת ערפאת ועל הריגת שחאדה נועדו לחסל את דחלאן כמועמד לנשיאות, לסכסך בינו לבין חמאס, לשבש את ההתקרבות בין דחלאן לשר ההגנה המצרי סיסי ולסכל שיתוף פעולה ביניהם, שנועד להקים ישות חליפית לרשות הפלשתינית ולחמאס. השרצים המגיחים מתיבת הפנדורה הפלשתינית חושפים בפנינו חלק מזוועות גיבורי הארגון "הנאצל", הפועל עתה בסיוע אמריקני להקמת מדינת טרור פלשתינית "דמוקרטית".

  • עוד באותו נושא:
  • אבו מאזן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully