וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקור בחברון: תקשיבו לאנשים ברחוב

חיים שיין

18.3.2014 / 8:16

בבית קפה קטן בחברון פגשתי בשבוע שעבר את מוסא (שם בדוי), בן למשפחת סוחרים ותיקה שניהלה בשנים עברו את עסקיה בשלטון עות'מאני, בריטי, ירדני, ישראלי והרשות הפלשתינית. בעברית עילגת הוא ניסה לשכנע אותי ששלום לא עושים על ידי פוליטיקאים, שלום עושים בין בני אדם.

שלום של פוליטיקאים, לדבריו, הוא נייר ושלום בין בני אדם הוא בטון. כדי להוכיח את התזה שלו, הוא הצביע על ילד צעיר ששיחק ברחוב ושרגליו ניצלו מנמק בזכות טיפול שקיבל בבית חולים בישראל. את המשפחה של הילד הזה אף אחד בעולם לא ישכנע שהיהודים רעים, הוא אמר, וזיהיתי דמעה בקצה העין שלו.

שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, לפני שעה קלה בסיור באזור חברון. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
חברון/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

את הדברים החריפים הוא היפנה לעבר הרשות הפלשתינית. לדבריו, אנשי הרשות מושחתים הרבה יותר מהפקידים העות'מאנים, שסבו שילם להם בקשיש. ראשי הרשות, לדבריו, דואגים אך ורק לעצמם וממלאים את כיסיהם בכספי הסיוע הנדיב מאירופה ומארה"ב; סיוע שאמור להגיע לתושבי חברון מוחבא אצלם.

מה יש ל?7 מיליון ישראלים לחפש בין מאות מיליונים של מוסלמים?!

במהלך השיחה הוא סיפר כי היקף הסחר המתנהל בין מדינת ישראל למפעלים ולאנשי עסקים בחברון הוא כ?5 מיליארד שקלים בשנה, היקף עסקים עצום עם עיר שגודל אוכלוסייתה כשל רמת גן. תעשיות הפלסטיקה, המזרנים והשמן משגשגות. בעיר חברון קם דור חדש של מתעשרים, שיודע ומבין כי כל הדיבורים על מדינה פלשתינית הם חזון שווא, מכיוון שלעולם לא היתה לפלשתינים מדינה משלהם וגם לא תהיה. הדור הצעיר רוצה לחיות טוב, לבקר בקניונים החדשים של חברון, ליהנות מהבתים הענקיים שנבנו עבורו ולעשות עסקים בשקט. בסופה של הפגישה הוא הציע להפנות אליו את ג'ון קרי, כדי שייתן לו כמה עצות כיצד לעשות שלום בין בני אדם באזור.

נפרדנו ממוסא לשלום, ובין זרזיפי גשם דקיקים עשינו דרכנו - נועם ארנון, מראשי היישוב היהודי בחברון, ואנוכי - למערת המכפלה, מבנה רב רושם שנבנה לפני אלפי שנים על מערת קבורה קטנה, שבה קבורים אבות ואימהות האומה. מערה שנקנתה במחיר מלא. קבוצה גדולה של מבקרים מהיישוב אזור מילאה את מקום התפילה שבין ציוני הקברים, אנשים ונשים שבאו לכמה דקות כדי להתחבר אל המורשת ההיסטורית של עם ישראל ואל סוד קיומה הנצחי של האומה. אלפי שנים היה אפשר לנתק את היהודים ממערת המכפלה, אך לרגע לא היה אפשר לנתק את המערה מליבם של היהודים. מיליון מבקרים בשנה פוקדים את מערת המכפלה, יהודים ולא יהודים. בדוכן קטן ליד המערה אפשר למצוא דברי הסבר עליה בשלל שפות, כולל יפנית וסינית.

רבים שואלים מה יש למספר קטן של יהודים בחברון לחפש בתוך ים של מוסלמים סביבם. התשובה הניצחת היא - וכי מה יש ל?7 מיליון ישראלים לחפש בין מאות מיליונים של מוסלמים?! כשהיהודים יבינו שחיבור האומה אל הנצח עובר בין השאר דרך חברון, יבינו גם הערבים שהיהודים אינם צלבנים שהגיעו כדי לעזוב. רק אז יהיה אפשר להתקדם לשלום בין בני אדם. בינתיים, חובה לבנות בכל מקום - בעיר, בכפר, בהר ובבקעה - קיר ברזל מאבן ירושלמית שיבטיח את שיבת ציון.

  • עוד באותו נושא:
  • חברון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully