וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתגובה לתמרון אמריקני: קים שיגר עשרות רקטות לים

17.3.2014 / 11:36

קוריאה הצפונית ירתה ביממה האחרונה 25 רקטות מיושנות, ככל הנראה כדי להפגין נוכחות בזמן תרגיל משותף שעורכת ארה"ב עם שכנתה מדרום. בסיאול הגיבו במתינות ל"פרובוקציה"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

קוריאה הצפונית שיגרה ביממה האחרונה 25 רקטות לעבר ים יפן, ככל הנראה במסגרת תרגיל שנועד לאיים על שכנתה מדרום, העורכת בימים אלה תמרון צבאי עם ארה"ב.

משרד ההגנה בסיאול הודיע לפנות בוקר (שני) כי מדובר בכמות חריגה של רקטות המשוגרות בבת אחת, אך אמר כי אלה כלי נשק מיושנים, בני עשרות שנים.

לפי דיווח בסוכנות הידיעות "יונהאפ" של דרום קוריאה, הרקטות שוגרו למרחק של 70 קילומטרים ונחתו בים. במסגרת העיצומים שהטילה עליה מועצת הביטחון של האו"ם, קוריאה הצפונית רשאית לירות רקטות לטווח שכזה.

שליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג און צופה בתרגיל צבאי. מרץ 2014. רויטרס
שליט קוריאה הצפונית, קים, משתתף בתרגיל צבאי בסוף השבוע/רויטרס

דובר משרד ההגנה בסיאול, קים מין-סאוק, אמר כי רקטות מסוג זה אינן מציבות סיכון גדול על ארצו. "עם זאת, אין ספק שמדובר בפרובוקציה", אמר. "ירי בו זמני של מספר כזה של רקטות מהווה מפגן שרירים לכל דבר". דוברת מחלקת המדינה בוושינגטון, ג'ן סאקי, קראה לפיונגיאנג להימנע מפרובוקציות.

בעת האחרונה, שליט קוריאה הצפונית, קים ג'ונג גון, מיתן מעט את ההתבטאויות הפרובוקטיביות כלפי הדרום. זאת, אחרי שדו"ח חסר תקדים של האו"ם שסקר את מחנות הריכוז במדינה, קבע כי ייתכן שקים ובכירי המשטר שלו יהיו חשופים להעמדה לדין בבית משפט בינלאומי, בגין פשעים נגד האנושות. ואולם, ההתבטאויות המתגרות כלפי המערב התחזקו שוב לאחרונה, ברקע התמרון הצבאי השנתי שקוריאה הדרומית עורכת עם ארצות הברית באזור.

בתחילת 2013 קוריאה הצפונית ערכה ניסוי גרעיני שלישי. ב-2012 היא שיגרה טיל ארוך טווח, שככל הנראה נועד לאפשר לה לפתח יכולות לבניית טיל בליסטי. שתי הפעולות הללו אסורות על פי הסנקציות הבינלאומיות.

הצעה שאסור לפספס

מבצע מיוחד: חודשיים ראשונים חינם על כל ברי המים של תמי 4

לכתבה המלאה
תרגיל צבאי משותף של קוריאה הדרומית וארצות הברית בנמל ליד סאול. רויטרס
כלי שיט אמריקניים בנמל פוסן בדרום קוריאה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully