וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לחיי הקיטשיות והשמחה הטהורה

יורם שוייצר

16.3.2014 / 13:20

עד שסוף סוף יש חג שהוא כל כולו הנאה נטו, גם עליו אפשר לשמוע קיטורים מכל הכיוונים, עד שנדמה שהתחפושת שהכי מתאימה לחג פורים היא זו של "מוישה אופניק" מרחוב סומסום שמתלונן על כל דבר.

כדי להבין עד כמה עם ישראל אוהב לקטר, צריך רק להסתכל על ההורים בחג. גבירותיי ורבותיי - הקאמבק השנתי של להקת "איפה הילד?" בשלל הטיות: "איפה הילדה?"; "איפה הילדים?" ובמקביל קמה להקה חדשה, "איפה אבא ואמא?" כמובן, כעבור כמה דקות, כשכולם מוצאים את כולם יגיע המשפט שיסגור את החוויה: "בפעם הבאה אנחנו לא הולכים לחגיגות פורים".

למה גם בחג הכי שמח, צבעוני ויוצא דופן שיש, התלונות הן חלק בלתי נפרד? על הצפיפות בעדלאידע, החיפוש אחר תחפושות, הרעש של רובי הצעצוע ואפילו על זה שהקניון ממש עמוס. כן, כאילו שפקק באיילון בשעה שמונה בבוקר בסתם יום רביעי זה עדיף. מתגעגעים ליום עבודה רגיל ואפור? נדמה שאם החג היה נמשך עוד כמה ימים, היינו מוצאים הורים שממש מתבאסים על זה שהמן לא ניצח את מרדכי היהודי.

יש לכם הזדמנות פעם בשנה להיות מה שבא לכם

אז נכון שהתחפושות יקרות מדי, מופרעות ומוגזמות, ונכון שאת הרעש של אקדחי הצעצוע החליפו פיצוצים מחרידים שהופכים כל ילד לחייל פוטנציאלי בחיל ההנדסה. למרות זאת, פורים הוא אחלה חג שבעולם. רק המתחכמים יגידו שהם מעדיפים חג אחר. מעדיפים להיחנק מהמצות בפסח? לבנות סוכה? להתרוצץ שמונה ימים בין פסטיגל להצגה? לחפש מטר רבוע פנוי להרים עליו את המנגל ביום העצמאות? פורים זה החג הכי קליל שיש. יותר קליל מהמחשבות של אלו שהחליטו להיות כבדים. הפסד שלהם.

יש לכם הזדמנות פעם בשנה להיות מה שבא לכם, אז חבל לוותר על התענוג ולא להשתחרר. אין לי בעיה להישמע כמו סבתא מרוקאית טובת לב שמתפללת לכך שבכל השנה אלו יהיו הרעשים שנשמע והמחזות שנראה: ילדים צוחקים, הכבישים עמוסים בתהלוכות צבעוניות - לחיי הקיטשיות והשמחה הטהורה. עולם שבו הילדים שולטים לא יכול להיות רע. אלא אם יירד גשם, וגם זה חלק כמעט בלתי נפרד מהחג. הרי גם בלי להיות חזאי אפשר היה להעריך שיירד גשם, לפחות בחלק ימי החג, ואוי כמה שנתבאס על התחפושות שנהרסו. גם אם הילדים ייהנו מזה וגם אם לא בדיוק בנינו על התחפושות האלה לחתונה או לבר המצווה, עדיין אנחנו צריכים להתלונן. כי הרי זה לא חג בלי תלונות. ככה זה היה בכל הדורות. עוד בזמן שבני ישראל יצאו ממצרים, הם התלוננו על כל דבר. זה חלק בלתי נפרד מהמסורת שבאמת נשמרה בקנאות ועברה בכל דור ודור "והתלוננת בחגיך".

לא נורא, תכף יגיע פסח, החג של כל התלונות כולן. אם יש כאלה שעדיין חושבים שפורים מעיק, הם כנראה שכחו את ההכנות לסדר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully