וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בני 14 סחטו את חברם לכיתה: "רוסי, תביא כסף"

תלמיד כיתה ח' בבית ספר בבת ים אזר אומץ והתלונן על שניים מחבריו לספסל הלימודים, כיוון שלכאורה סחטו ותקפו אותו. הנער עדיין חושש: "לא יודע מה הם יעשו לי בבית הספר"

אלימות נוער - אילוסטרציה. ShutterStock
אלימות נוער - אילוסטרציה/ShutterStock

"שני הנערים שסחטו אותי ישבו מולי בחדר החקירות. אמרתי לחוקר שאני פוחד שהם יקפצו עליי ויפגעו בי. בכיתי קצת מפחד, אבל החוקר הרגיע אותי ואמר לי שיש מצלמות בכל פינה ויש שוטרים מסביב ואם יקרה משהו - הם מיד יכנסו ויכבלו את הסוחטים. אחד הנערים עשה לי סימן עם העיניים, ואמר 'חכה חכה, אנחנו נסגור איתך חשבון'. אחרי זה הוא קילל את השוטר שהיה בחדר. אני קצת מפחד כי ביום שישי מסתיים מעצר הבית שלהם ואני לא יודע מה הם יעשו לי בבית הספר" - כך סיפר היום (חמישי) לוואלה! חדשות ד' בן ה-14, תלמיד כיתה ח' בבית ספר בבת ים שעל פי החשד נסחט על ידי שני נערים הלומדים עמו במשך כחצי שנה.

נדמה כי מה שאירע בחצר בית ספר בבת ים, לא היה מבייש את ארגוני הפשיעה בישראל. שני הנערים בני ה-14 שנעצרו היום, חשודים כי סחטו מקורבנם כספים רבים, הכו אותו ואף הצמידו סכין לגרונו כמה פעמים. רק אתמול העז הנער להגיש נגדם תלונה בתחנת משטרת מרחב איילון, וחוקרי המקרה עירבו את גורמי הרווחה בעיריית בת ים ואת אנשי מחלקת החינוך. לטענת המשטרה, שני הנערים הודו במיוחס להם, ואחד מהם הפליל את חברו. הבוקר הגישה הפרקליטות כתב אישום נגד השניים.

"פתחו לי את התיק ובדקו בקלמר, ואז בכיסים"

"הכול התחיל בתחילת שנת הלימודים", סיפר הנער, "הם באו וביקשו ממני עשרה שקלים. הם אמרו לי 'רוסי, תביא כסף'. נתתי להם ואחרי כמה ימים הם ביקשו עוד 15 שקלים. אמרתי להם שאין לי כסף, אז הם עשו עליי 'חיפוש'. הם פתחו את התיק, בדקו בקלמר ואחרי זה בדקו לי בכיסים. בסוף הם נתנו לי כאפה והלכו".

לדברי הנער, במשך חודשים רבים נהגו שני הנערים לדרוש ממנו כסף - בכל פעם שפגשו אותו בבית הספר. "כשלא היה לי כסף, הם היו עושים עליי חיפוש, בודקים שבאמת אין לי כסף. הם איימו עליי כדי שאביא להם כסף או היו נותנים לי מכות. לא התלוננתי ולא סיפרתי על כך - לא למורים וגם לא לאמא שלי כי פחדתי שהם ינקמו בי. פשוט פחדתי".

ד' סיפר כי לפני כמה שבועות שני הנערים לא הסתפקו בסחיטת כספים ממנו, וגנבו ממנו את אופניו. "המורה ביקשה מאיתנו להכין עבודה בכיתה, וכיוון שלא היה לי מחשב, הנער שלומד איתי בכיתה הציע שאקח ממנו את המחשב שלו ושאביא לו כפיקדון את האופניים שלי. הוא אמר לי שאם יקרה משהו למחשב הוא לוקח לי את האופניים, ואם יקרה משהו לאופניים אז אקבל את המחשב", אמר ד'. לדבריו, "יום למחרת הוא בא ואמר לי שגנבו את האופניים, אז אמרתי לו שאני לא מחזיר לו את המחשב. הוא בא אליי הביתה, דפק חזק על הדלת עד השכנים יצאו החוצה, ואמא שלי אמרה לי להחזיר לו את המחשב. כמה ימים אחר כך הוא התקשר וביקש שאגיע לגינה, כי הוא רוצה לדבר איתי. אמרתי שאני לא יכול ושאני חייב להגיע לבית של חבר".
ד' סיפר כי כאשר היה בדרכו אל בית החבר, הנער החשוד בסחיטה פגש אותו. "הוא קרא לי 'בוא לפה'. התקרבתי אליו ואז הוא אמר לי 'תביא 10 שקל ואל תעצבן אותי. הייתה לו ביד סכין והוא הצמיד אותה לצוואר שלי. אמרתי לו שאין עליי כסף אז הוא חיפש על הגוף שלי, נתן לי כאפה ואמר: 'יש לך מזל שאני מרחם עליך'".
ביום שני השבוע הסתיים הסיוט של ד'. מידע מודיעיני הגיע למחלק הנוער של משטרת מרחב אילון, לפיו הנער נפל קורבן למעשה סחיטה, והחוקרים, בפיקודו של רב-פקד ענבר צור, ביקשו לאמת את הפרטים עם ד'. במשך שעות סיפר הנער בנוכחות אמו על מה שעבר עליו מאז תחילת שנת הלימודים - כיצד היה נסחט בהפסקות בחצר בית הספר. "שמענו כיצד הם ביקשו ממנו הלוואה של 200 שקלים, אבל אחרי שקיבלו את הכסף החליטו שהם לא צריכים להחזיר את החוב", סיפר רפ"ק צור. מעצר הבית של שני הנערים הוארך עד יום שישי, אך ד' חושש מהיום שבו יפגוש אותם שוב בבית הספר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully