וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הג'יהאד בשליחות איראן

דן מרגלית

13.3.2014 / 5:25

ירי 60 הרקטות ופצצות המרגמה אתמול מעזה לעבר יישובי הנגב המערבי תקיף יותר מכל מה שידעה ישראל מאז מבצע עמוד ענן לפני כ?16 חודשים. אין צורך בצוותי חשיבה בכירים, הנסמכים על דו"חות מודיעין סודיים, כדי להעריך במידה רבה של סבירות, ולפי שעה רק בשיעור נמוך של ודאות, מה גרם לג'יהאד האיסלאמי להצית את חזית הדרום.

המרכיבים מוכרים לכל. ניתן להניח כי איראן נתנה אור ירוק לכוחות הג'יהאד האיסלאמי הסרים למרותה להגיב על לכידת ספינת הטילים בים סוף, שנועדה לפרוק את הנשק בסודאן ולהבריחו בדרך היבשה לעזה. זו פגיעה מהותית במעמדה של איראן, והיא מגיבה עליה בצעד אשר ישכיח את הטיעונים הישראליים כלפי האייתוללות.

התגובה הישראלית: מרשימה ומידתית

מצוידים בהנחיה מפורשת מטהרן יכולים אנשי הג'יהאד האיסלאמי לבוא בתביעה תקיפה כלפי ממשלת חמאס בעזה. הם נתקלים במידה של הבנה, שכן יש התקרבות מסוימת בין איראן לבין חמאס בעזה בעקבות הנתק המעמיק שלו עם השלטון המרכזי במצרים. זו הפעם הראשונה מאז עמוד ענן - שהיה מוצלח מקודמו עופרת יצוקה - שנוצרה הבנה כזאת בין ארגוני הטרור הפלשתיני מול ישראל ומצרים.

שאר הדיבידנדים אינם יותר מעוללות. מבחינת הג'יהאד האיסלאמי וחמאס זו גם אפשרות לחבל ככל האפשר במשא ומתן בין ישראל לבין הרשות הפלשתינית שמקום מושבה ברמאללה, ולפגוע בביקורו של ראש ממשלת בריטניה דיוויד קמרון במשכן הכנסת.

התגובה הישראלית המתבקשת אינה זו שהשמיע אתמול אביגדור ליברמן באוזני רינה מצליח בערוץ 2. הוא רוצה כיבוש מלא של הרצועה. מחיר הכיבוש לא יהיה יקר. אך לאחר מכן, מחיר השליטה המתמשכת ברצועה יהיה כבד מנשוא הן בגבור פעולות הטרור נגד חיילי צה"ל בשטח, הן בזירה הבינלאומית שבהתחסדותה תשכח בתוך כמה ימים מדוע ישראל חזרה לאזור המאוס הזה. בתוך זמן מה לא תדע ישראל כיצד לצאת בלי להרכין ראש בבושת.

הממשלה אפילו לא תדון בהצהרתו. אפשר להרחיק לכת ולהעריך כי גם הוא לא ידון בה. היא אינה יותר מהצהרה פוליטית?פופוליסטית.

כצפוי הורה משה (בוגי) יעלון לסגור את המעברים בין ישראל לבין עזה ולמנוע ביקורים של תושבי הרצועה אצל אסירים ביטחוניים, אבל בתוך כמה ימים ייפוגו אמצעי הענישה. האיחוד האירופי כבר מכין את פנייתו הנזעמת נגד הרעבת תושבי עזה, שנתמכת על ידי גורמים ישראליים.

ישראל בחרה אמש במכה מידתית, מספיק מרשימה ורועמת וכואבת לג'יהאד האיסלאמי, אבל בלי שתחייב את הטרור הפלשתיני להגיב בסיבוב נוסף, והפסקת האש תשוב על כנה לתקופת מה. רק שהמציאות הנרקמת והולכת בחזית עזה היא סיבה טובה להקפיד ביתר זהירות על סידורי הביטחון הקפדניים שלהם נזקקת ישראל בכל זירה ובקו גבול.

  • עוד באותו נושא:
  • איראן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully