וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המנצח החרדי בבית שמש: "זו לא עיר של מלחמות"

13.3.2014 / 8:50

לאחר שגבר על יריבו הציוני בבחירות החוזרות, משה אבוטבול מנסה להנמיך את הלהבות בעיר המשוסעת. "רוצה לרתום את כולם יחד", הוא אומר בראיון לוואלה!: "שלא ינסו אותנו שוב"

צילום: עומר מירון, עריכה: מיכאל ברגמן, קריינות: לירון בארי

יממה לאחר ניצחונו בבחירות החוזרות בבית שמש, וראש העיר הנבחר, משה אבוטבול – מטבע הדברים - נרגש. "יש לנו רצון לאחד את העיר, וליצור כמה שיותר חיבורים בין הקהלים", הוא אמר לנו בכניסה ללשכתו, בה התקבל בשירה ובסוכריות. "היה סדק שאי אפשר להתעלם ממנו, אבל חייבים לאחות אותו ולתת תחושה שכולם ביחד".

הגעתו של אבוטבול לקו הסיום כמנצח, מסמנת עבורו סופה של תקופה קשה במיוחד, במהלכה בוטלו תוצאות הבחירות האחרונות – בהן זכה - בשל חשד לזיופים מצד פעילים מסיעתו. על פי המשטרה, הניסיון מצד אנשים במחנהו לזייף את הבחירות באוקטובר האחרון היה חלק מתעשייה מאורגנת של זיוף והתחזות, אשר אורגנה ימים רבים לפני הבחירות עצמן. תכנית הזיוף התבצעה על ידי איסוף תעודות זהות מתושבים שנמנעים מלהצביע מטעמים אידאולוגיים, ושימוש בהן על ידי מתחזים, שאף התחפשו כדי להסוות את זהותם. על פי החשד, אותן 500 תעודות זהות הושארו על ידי בעליהן בנקודות איסוף קבועות מראש – בהן תיבות בבתי כנסת. לטענת המשטרה, בעלי התעודות ידעו שאלו שיצביעו "בשמם" יטילו את הפתק של אבוטבול בקלפי.

וואלה! חדשות - הסיפורים החמים:
חיל האוויר הפציץ 29 מטרות ברצועה, מסוקים בשמי עזה
הוצאות נתניהו נחשפות: כמה כסף הוציא על טיסות?
ממשלת סין: "ייתכן שאיתרנו את שברי המטוס המלזי"

משה אבוטבול המועמד החרדי בבית שמש מצביע בקלפי, מרץ 2014. טלי מאייר
"חייבים לתת תחושה שכולם ביחד". אבוטבול בקלפי/טלי מאייר

איך תחזיר את האמון לתושבים שמודאגים מבחירתך?

"שיסתובבו בעיר, ויראו את הדברים היפים שעשינו שכלל לא קשורים לעולם החרדי. הקמנו כאן ארבעה קניונים, החמישי בדרך, אז מה זה מוכיח? אנחנו מדברים על עיר מפותחת ומתפתחת. אין לנו שום רצון שמישהו יעזוב את העיר. אנחנו רוצים לעודד כמה שיותר אנשים שיבואו לגור כאן. אני לא יכול לאזוק אנשים שיבואו לגור בעיר, אבל אנחנו עושים דברים יפים כדי שיוכלו להבין שהעיר הזו צמאה לקבל אנשים מכל המגזרים. דמוגרפיה זה לא משהו שתלוי בראש העיר. יש כאן רעשי רקע שאני משתדל לצמצם אותם".

הקיצונים בעיר, שאולי את חלקם ניסית לרתום לצדך בבחירות, לא גרמו לך נזק יותר מאשר תועלת?

"לא ניסיתי לרתום אותם, לא פניתי אליהם. מי שהצביע עבורי, זו זכותו. אני שומר על הידברות מינימלית עם אותו ציבור שאף אחד אחר לא מצליח להידבר עמו. מי שזוכר את העיר לפני חמש שנים, אז היא הייתה בוערת, וכל שני וחמישי היו הבערות צמיגים, שריפות פחים וחסימות כבישים. חמש שנים מאז שאני ראש עיר ולא נחסם רחוב אחד. למה? מסיבה אחת, אנחנו יודעים לנתב ויודעים איך לנתב. אבל מי שרוצה להבעיר את העיר יכול לעשות את זה גם עם גפרור אחד. בסוף, אנחנו רוצים עיר שקטה. אנחנו חייבים להפנים שתועלת העיר היא לא להעצים דברים מעבר לכל פרופורציה. גם אם יש קיצוני שעשה שטות – התרופה היא לא לפנות מיד לתקשורת כי בסוף זה שער עצמי לנו. אני לא אומר שלא צריך לדווח בכלל, אבל כן צריך לא להעצים את הדברים. העיר כאן היא לא מחנה של מלחמות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
המועמד החילוני שהפסיד בבחירות לראשות עירייתבית שמש, אלי כהן, בערב הבחירות. נועם מושקוביץ, נועם מושקוביץ
"כשרבים לא זורקים סוכריות". המועמד המפסיד אלי כהן נואם לאחר היוודע התוצאות הסופיות/נועם מושקוביץ, נועם מושקוביץ

אבוטבול מתייחס במהלך הראיון לעובדה כי חוגי הקנאים בבית שמש יצאו ביום שלישי לראשונה בהיסטוריה להצביע בבחירות, על אף שהם מתבדלים מהמדינה ולא נהנים מתקציביה. "למזלי", הוא אומר, "הם לא מבקשים תקצוב ולכן אין לי מה להתחייב להם. מי שהביא אותם לקלפי זה אלי כהן שכתב בכל המודעות שהוא יילחם בקיצונים. הם החליטו לתת לו תשובה, הפרו את האמונה שלהם שאומרת לא להצביע והלכו לקלפיות. אני עומד בצד ונהנה מהתוצאה".

נפגעת מהקמפיין שהתנהל נגדך בבחירות?

"ידעתי שזה קמפיין, וכשרבים לא זורקים סוכריות. אבל אני מכיר את עצמי, והתושבים מצדם מכירים אותי. בסופו של דבר, רק העצמתי את כוחי". על אף שבעירייה ישנם קולות המתנגדים לנהל משא ומתן קואליציוני עם כל אחד, אבוטבול מבהיר: "אני מאמין שבאהבה ובחן אפשר לרתום את כולם יחד".

בדיעבד, אתה שמח על הבחירות חוזרות?

"ודאי שהיה טוב אם לא הייתה מתרחשת פרשת הזיופים. פשוט הפסדנו חצי שנה שבה לא הצלחנו לעשות דבר מלבד פינוי אשפה או כיבוי שריפות. הפרשה הזו שיתקה את העיר במשך חצי שנה ועל כך קשה מאוד לסלוח. מעבר לזה, אילו לא היו נערכות הבחירות פעם נוספת, היו רודפים אותי חמש שנים, ולכן טוב שהוכח מעבר לכל ספק שדווקא אותה מפלגה שנחשדה בזיופים הכפילה את כוחה. אני מציע לכולם לא לנסות אותנו בעוד בחירות".

בחירות חוזרות בבית שמש, מרץ 2014. טלי מאייר
"העיר צמאה לקבל אנשים מכל המגזרים". חרדים עומדים בתור בכניסה לקלפי/טלי מאייר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully