וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת חג רטוב: סוער בכל הארץ, שלג כבד בחרמון

13.3.2014 / 0:02

השלג בחרמון החל להצטבר, אך ספק אם הכמות תספיק לגלישה. בשאר האזורים יורד גשם מלווה בסופות רעמים. בבוקר, עם תחילת חגיגות פורים, יהיה חורפי וגשום. הכינרת עלתה בס"מ

צילום: דני ריכטר, עומר כהן, יחידת חילוץ מגילות; עריכה: גדי וינסטוק

(שיטפונות בנחלי הדרום, השבוע)

אחרי תקופה ארוכה של יובש חריג - בצפון נהנים ממראות שכבר הספיקו לשכוח: במהלך אתמול ירד באתר החרמון שלג קל בלבד, אך אמש (רביעי) החל לרדת שם שלג כבד, והוא הצטבר לשכבה דקה. בעקבות זאת המקום נסגר למבקרים וכלים כבדים מפנים את צירי הגישה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
החרמון זוכה למעטה מחודש של שלג/מערכת וואלה!, צילום מסך

"החרמון כבר צבוע בלבן, אבל אנחנו עוד לא מדברים על כמויות גדולות", אמר יעקב שוחט, יו"ר חברת הר חרמון. "החזאים מצפים שהשלג יימשך עד יום שישי בצהריים, אבל לפי המשקעים הצפויים, אנחנו לא נגיע לכמות שתספיק לפתוח את האתר לסקי. האתר יוכל להיפתח למבקרים כדי לשחק עם השלג, אבל אי אפשר יהיה לגלוש בו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

צפו במכ"מ הגשם המתעדכן

לדבריו, על אף השלג שיורד כעת, החורף השחון שהוביל למספר ימים מועט של תנאים לסקי, נרדם נזק כלכלי לאתר - שהשקיע שמונה מיליון שקלים בהכנת המקום לעונה. "ההכנסות עד היום לא כיסו אפילו רבע מההוצאות הגבוהות", אמר. השנה האתר נפתח לשישה ימי סקי בלבד, שפל שכמותו לא נראה מאז שנת 2009, ולפני כן במשך עשרות שנים.

גם בגזרת האגם הלאומי אין חדשות מעודדות. הודות לגשמים, נרשמה אתמול עלייה של סנטימר אחד בלבד במפלס הכינרת. במהלך שלושת הימים האחרונים, עלה המפלס ב-2 וחצי סנטימטרים. יצוין כי בחודש פברואר כולו מפלס הכינרת עלה בשני סנטימטרים בלבד - ואם לא יהיה שינוי דרמטי בחודש הקרוב, יהיה זה החורף השחון אי פעם עבור הכינרת. בסך הכל, מתחילת החורף ועד היום, המפלס עלה ב-36 סנטימטרים.

מפלס הכנרת עולה מהגשמים. ג'יליס
עלייה מאכזבת של סנטימטר אחד בלבד בכינרת/ג'יליס

הגשמים העזים שיורדים בשאר רחבי הארץ יוסיפו ללוות אותנו גם בהמשך. הלילה ירד גשם לפרקים ברוב האזורים, והוא יהיה מלווה בסופות רעמים בודדות וברוחות חזקות שיכולות להגיע ל-60 קמ"ש. שלג יוסיף לרדת בחרמון. בשל התפרוסת הרחבה של המשקעים, שכאמור יגיעו עד הנגב והערבה, קיים חשש לשיטפונות והצפות במקומות הנמוכים. הטמפרטורות ימשיכו לרדת, ויהיו נמוכות מהרגיל לעונה. מידות החום החזויות להלילה ומחר: בירושלים מ-5 מעלות הלילה עד 10 בלבד מחר, בתל אביב ובשפלה מ-17-11, בחיפה – 15-11, בגליל התחתון – 14-8, בגליל העליון – 9-4, בכינרת – 18-12, בדרום הגולן – 13-8, בעמקי הצפון – 17-10, בבקעת הירדן – 18-12, במישור החוף הדרומי – 16-13, בצפון הנגב – 15-10, בהר הנגב – 10-5, ובאילת מ-13 מעלות הלילה עד 20 מקסימום מחר בצהריים.

היום, עם תחילת חגיגות חג פורים, יוסיף להיות גשום לפרקים מצפון הארץ עד הנגב, ויהיה קר מהרגיל לעונה עם רוחות ערות. עדיין ישנו חשש מהצפות ומשיטפונות בנחלים. החרמון ימשיך לקבל עוד מנות יפות של שלג. מזג האוויר החורפי יישאר עמנו גם בשישי, דבר שיגרום בוודאי לביטולים של אירועי החג. התבהרות צפויה רק לקראת לילה, ובשבת כבר ייעשה מעונן חלקית עם עלייה בטמפרטורות.

(עדכון ראשון: 22:40)

וואלה! מזג אוויר

יש לכם תמונה שאתם רוצים להראות לכולם? שלחו לנו ונפרסם אותה: weatherwalla@walla.co.il

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ברקים מול חופי תל אביב/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully