וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אשת השופט הירדני: "בעלי מת סתם, נתבע את ישראל". פרסום ראשון

אחיקם משה דוד, כתבנו בחיפה והעמקים

11.3.2014 / 18:54

בשיחה עם וואלה! חדשות אמר עורך דינה של היבא א-זעיתר שמעדויות שבידה עולה כי בין השופט לחיילים "התפתח ויכוח, ולא יותר מזה", והיא דורשת מישראל לחקור עד תום את האירוע

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

אשת השופט תתבע את המדינה? היבא א-זעיתר, אשתו של ראיד, השופט הירדני שנהרג אתמול במסוף אלנבי מאש צה"ל, אמרה הערב (שלישי) כי בעלה נורה למוות ללא עוול בכפו, וטענה כי היא מתכוונת לנקוט בהליכים נגד מדינת ישראל. באמצעות עורך דינה, מוראד מפרע ממשרדו של עו"ד אריה ליכט, דורשת א-זעיתר לחקור עד תום את נסיבות האירוע.

עוד על הרג השופט הירדני:
לאחר ההרג: הפגנות מול השגרירות בעמאן
ישראל התנצלה על הרג הירדני: "נקים צוות משותף"
עוינות הרחוב הירדני תגבר על האינטרס הביטחוני? / פרשנות

על פי העדויות המצויות בידה, טוענת א-זעיתר, לא הייתה סיבה לפתוח באש לעבר בעלה. "על פי מה שאני יודעת התפתח בין השניים ויכוח ולא יותר מזה", טענה האישה בפני עורך דינה, שסיפר על הדברים לוואלה! חדשות. "מדובר באדם שומר חוק ולא יתכן שהוא בא לחטוף נשק בגשר אלנבי", אמרה לו. לדברי עו"ד מפרע בני המשפחה עדיין אינם יודעים רבות על המתרחש בגשר, והתמונה שבידיהם מבוססת על עדויות אנשים שנכחו במקום. על כן, הם דורשים מישראל לגבות עדויות נוספות מהנוכחים במקום.

ההרוג הירדני ראאד זעיתר על רקע גשר אלנבי, מרץ 2014. רשות שדות התעופה וצילום מסך, עיבוד תמונה
נהרג לשווא? א-זעיתר על רקע זירת הירי במסוף אלנבי/עיבוד תמונה, רשות שדות התעופה וצילום מסך

הערב אמר עו"ד מפרע לוואלה! חדשות: "יש במקום מצלמות המתעדות את האזור 24 שעות ביממה, ניתן לראות היטב מה קרה שם. אנחנו נעקוב אחרי התחקיר. המשפחה דורשת לשתף אותה בתחקיר". אשתו של השופט סיפרה לעורך הדין כי בעלה היה אדם ידוע ומכובד, איש חוק שלא ייתכן כי עשה את המיוחס לו. בהתאם להתפתחויות החקירה, לוואלה! חדשות נודע כי האישה מתכוונת להגיש תביעת ענק נגד מדינת ישראל.

מוקדם יותר פרסמה לשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו הודעת התנצלות על הרג זעיתר. "ישראל מביעה צער על ההרוג במעבר אלנבי, ומוסרת את תנחומיה בפני העם הירדני והפרלמנט הירדני", נכתב בהתנצלות. בסוכנות הידיעות רויטרס נכתב כי ישראל מחויבת להסכם השלום עם ירדן ותקים צוות חקירה ישראלי-ירדני שיבחן את נסיבות האירוע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפגנות בירדן במחאה על הירי/מערכת וואלה!, צילום מסך

התחקיר הראשוני אודות הרג זעיתר, שופט בבית משפט השלום בעמאן בן 38, עדיין מעלה שאלות קשות מאוד על התנהלות חיילי צה"ל והמאבטחים, ביניהן: כיצד הידרדר האירוע לכדי מצב שאזרח לא חמוש נהרג מירי? מדוע המצלמות לא פעלו כדי לתעד את האירוע החמור והאם הן הפסיקו לפעול עקב תקלה טכנית? מדוע באירוע היו מעורבים בירי גם מאבטחים אזרחים וחיילי צה"ל? האם האחריות הכפולה היא זו שהביאה לחוסר ההבנה לגבי מידת חומרת האירוע?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עו"ד מוראד מפרע, שמייצג את א-זעיתר בתביעה/מערכת וואלה!, צילום מסך

חיילי גדודי האב"כ שלא נכחו באירוע אך משרתים בגזרה, הסבירו כי לפי עדות נהג האוטובוס שנכח במקום והחיילים, ניסה השופט באופן תמוה לתקוף שני חיילים. במקרה הראשון הוא נורה ברגלו ולאחר מכן כשניסה לחטוף נשק לחייל הוא נורה בפלג גופו העליון. גורם צבאי רשמי טען כי הנושא עדיין מתוחקר ולכן אין תשובות ברורות, למרות לחץ של גורמים דיפלומטיים ירדנים על גורמים מדיניים בישראל.

גם בדובר צה"ל דבקים בגרסה לפיה זעיתר ניסה לחטוף נשק מחייל: "לאחר תחקיר ראשוני ומקיף אודות תקרית הירי במעבר אלנבי אתמול, שכלל תחקור עשרות עדי ראייה על-ידי חוקרי שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל, עולה באופן ברור כי החשוד רץ לעבר חייל צה"ל תוך קריאות 'אללה אכבר', וניסה לחטוף את נשקו", נמסר.

עם זאת, גורם ביטחוני מתח ביקורת על האירוע: "לא יכול להיות שקריאת 'אללה אכבר' תתורגם על ידי חיילים כקריאת יציאה לקרב, גם אם מלחיצים אותם בתרחישים קיצוניים. יש פה אחריות מפקדים. האדם לא היה חמוש והיו צריכים לנטרל אותו ולא להרוג אותו. מעבר אלנבי הוא מעבר גבול שקט ובטוח וכך הוא צריך להישאר. אירועים דומים עשויים להצית אש מיותרת לא רק בגבול".

לפניות לכתב אחיקם משה דוד: ahikam77@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully