וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העליון פסק: "בית המריבה" שייך למתנחלים בחברון

11.3.2014 / 13:55

בית המשפט דחה את הערעור של בעל הנכס המקורי, פאיז רג'בי, וקבע שהבית נמכר בצורה חוקית. הוא יועבר לידי המתנחלים רק לאחר שיקבלו היתר משר הביטחון וישלימו את הרכישה

בית המשפט פסק: "בית המריבה שייך למתנחלים". רויטרס
בית המשפט דחה את הערעור, המתנחלים יוכלו להיכנס. בית המריבה/רויטרס

בית המשפט העליון דחה היום (שלישי) את הערעור על פסיקת בית המשפט המחוזי שלפיה "בית המריבה" בחברון נרכש על ידי מתנחלים כדין – ואישר כי הבעלים החוקיים הם המתנחלים, שרכשו את המבנה באמצעות "טל בניה והשקעות". בהחלטתו דחה בית המשפט את טענות בעלי הנכס הראשון כי הסכם המכירה לאיש הקש בוטל, וקבע כי העסקה שרירה וקיימת.

כעת יועבר הבית לרשות המדינה, והוא יימסר למתנחלים רק לאחר תשלום 300 אלף הדולרים הנחוצים להשלמת הרכישה. כמו כן, דרושה עדיין חתימתו של שר הביטחון משה יעלון על צו המאפשר את כניסת המתנחלים אל המבנה. ראש מועצת קריית ארבע-חברון, מלאכי לוינגר, הגיב לפסיקה ואמר: "אני קורא לשר הביטחון לאפשר מידית וללא כל עיכוב מיותר לאכלס את הבית".

בתגובה לפסק הדין, אמר מזכ"ל ודובר "שלום עכשיו", יריב אופנהיימר: "בית המשפט העליון קבע היום כי בית המריבה יוכל לעבור לידי המתנחלים רק לאחר מתן אישור עסקה על ידי שר הביטחון. עד אז המתנחלים מנועים מלהיכנס לנכס. שלום עכשיו קוראת לשר להימנע ממתן ההיתר, שלו משמעויות מדיניות וביטחוניות רבות, ולעצור את התרחבות ההתנחלות בחברון".

חייל מסייד קירות של מסגד, שהושחת בכתובת "תג מחיר" על ידי מתנחלים. חברון, 2008. AP
חייל בחברון/AP

השר אורי אריאל (הבית היהודי) אמר בתגובה כי "היום הוכח באופן סופי כי "בית השלום" שייך ליהודים, וש"הפינוי האלים שכפו הצמד אהוד אולמרט ואהוד ברק" היה מיותר לחלוטין. "אני מברך על החלטת בג"ץ להשיב את הבית לבעליו החוקיים וקורא לידידי שר הביטחון משה יעלון לאפשר ליהודים לחזור הביתה, לביתם החוקי".

חברתו לסיעה ח"כ סטרוק, אמרה כי הפרשה היא "אחת ההוכחות המזעזעות ביותר לשרירות הלב של פרקליטות המדינה, שבחרה להאמין לגרסה המופרכת של המוכרים הערבים, וגזרה על הרוכשים היהודים לגלות מהבית אותו רכשו בממון רב". היא הוסיפה: "בתום חמש שנים מיותרות, האמת יוצאת לאור וליהודים הייתה אורה ושמחה וששון ויקר".

המתנחלים פונו מבית המריבה בחברון ב-2008. הנכס, שמכונה על ידי המתנחלים "בית השלום" ואילו על ידי מערכת הביטחון זכה לכינוי "הבית החום", עורר סערה ציבורית בישראל. במרץ 2007 נכנסו, להפתעת צה"ל, מאות מתנחלים אל הבית בן ארבע הקומות הנמצא בפאתי חברון, בטענה שהשלימו את רכישתו בעלות של כמיליון דולרים מבעליו הפלסטינים.

פאיז רג'בי, מי שטען כי הנכס שייך לו, הגיש תלונה למשטרה ובמקביל הוגשה גם עתירה לבג"ץ שקבעה כי יש לפנות את הבית. בדצמבר 2008, על רקע החשש כי המשטרה צפויה לפנות את המבנה, החלו פעילי ימין ששהו בבית להתפרע, ובין היתר הציתו מצבות בבית עלמין מוסלמי סמוך, הרסו כלי רכב פלסטיניים ותקפו את כוחות הביטחון. לבסוף פרצו כוחות משטרה גדולים לבית ופינו אותו. עם זאת, לאחר הפינוי החלו פעילי ימין לבצע פעולות תג מחיר ברחבי הגדה המערבית, בעיקר נגד פלסטינים. מאז הפינוי נאטם הבית והוצבה בו שמירה של כוחות משמר הגבול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully