וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תנו לשולה לדבר

דן מרגלית

9.3.2014 / 8:23

נכון שהתביעה במשפט הולילנד יכולה להעריך בסבירות גבוהה כי הציגה בפני השופט דוד רוזן תמונה ברורה וגדושה בעובדות מוצקות להרשעת אהוד אולמרט, ואין לה צורך בשולה זקן בתפקיד עדת המדינה. המידע הדוק, והעומדים בראש התביעה ליאת בן?ארי ויונתן תדמור חשים בנוח.

רק שעל פרשת הולילנד מעיב הצל הארוך של המשפט בירושלים נגד אולמרט וזקן, שנערך בפני מוסיה ארד וחבריה והסתיים בתמיהה עד כי יש צורך לבררו עתה מחדש בעליון. לכל בר דעת היה ברור כי המזומנים ממשה טלנסקי היו כסף אפל וכמותו התחבולות של אולמרט בסחר?מכר של כרטיסי הטיסות בראשונטורס. אך שופטי ירושלים תימרנו לזכות את אולמרט בסעיפים אלה. בבחינת "עיניים להם ולא יראו, אוזניים להם ולא ישמעו".

השתוקקתי להיות שלשום זבוב על הקיר בחדרה של ארד, עת צפתה בכתבות של גיא פלג בערוץ 2 ותמר אלמוג?לוי בערוץ 1, שהביאו את פרטי עדותה של זקן במשטרה. כספי טלנסקי שימשו לרכוש לאולמרט חליפות וסיגרים ושנות לימוד לילדיו, טענה זקן, והוא עצמו הינחה אותה לנפח את חשבון הטיסות. מה שהיה ברור לפני שזקן הסכימה להעיד ונעלם מעיני שופטי ירושלים, התחזק עתה למרות הזהירות שיש לנהוג בעדת מדינה מיועדת.

לציבור מגיע לדעת את האמת

כבר באוקטובר 2009 פורסם כי אולמרט ביקש משמואל דכנר הלוואה אישית לסייע לזקן לרכוש דירה. נכון שחלה על עבירה לכאורה זו התיישנות. אך לעיתים התביעה מזמינה עדים לספר על עבירות ישנות כדי להצביע על שיטת ההתנהגות של הנאשם. כך נהגה במשפטו של משה קצב. נשים העידו על עבירות שהתיישנו. כך גם בפרשה זו, מה גם שבחקירתה לפני כמה ימים במשטרה אישרה את גרסתו של דכנר כי אולמרט דיבר איתו על מתן כסף לאחיו יוסי. יש בהצבעה על השיטה כדי להדק את טענת התביעה, שאולמרט קיבל שוחד.

השאלה אינה אם יש לתביעה במשפט הולילנד די ראיות להרשיע את אולמרט גם ללא עדותה של זקן. השופט יחליט. אך במקרה כה עדין - "כל המרבה הרי זה משובח". מדוע פרקליט המדינה שי ניצן ויתר על זה? האם נכנס בנעליו של היועץ המשפטי יהודה וינשטיין, הנוקט יד רכה וסלחנית בנאשמי הצווארון הלבן?

נכון העיר שלשום סניגורה של זקן, עו"ד עופר ברטל, שהיא לא סתרה את גרסתה (המפלילה את עצמה) בבית המשפט. זקן רק הוסיפה מידע חיוני, ולא בעניין הנדון במשפט הולילנד בלבד. כל אדם סביר הבין מזמן מי הוא אולמרט, אבל ביחסי הציבור היעילים שלו הצליח להטעות חלק מהציבור להאמין שאין דברים בגו.

לציבור מגיע לדעת האם הוסתרה האמת בתיקי בנק לאומי והבית בירושלים, וגם מה גרם לזקן לחזור בה מעיסקת הטיעון שהפרקליטות הציעה לה לפני כשנתיים. הציפייה מניצן היא שלא ילך בדרכי וינשטיין, "תנו לשולה לדבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully