וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוקראינה, וושינגטון והלקח הישראלי

חיים שיין

6.3.2014 / 8:14

השמאל הישראלי כועס מאוד על פוטין - כיצד הוא העז לפלוש לאי קרים ולהכניס את העולם לטלטלה יום לפני הפגישה בין אובמה לנתניהו? השמאל היה משוכנע כי אובמה ילחץ על נתניהו לעשות ויתורים מפליגים במו"מ עם הפלסטינים ולסמוך על ערובות ביטחוניות משמעותיות של ארה"ב. איזו התרוממות רוח היתה לאנשי השמאל בעקבות הראיון שנתן אובמה לג'פרי גולדברג, שבו הביע הנשיא את חזון השמאל הישראלי.

הפלישה הרוסית לקרים והחשש במערב מהסלמה הקלו מאוד על נתניהו בשליחותו למען עתיד מדינת היהודים. אובמה דיבר עם נתניהו על המזרח התיכון, אך הראש שלו היה במקום אחר.

העיתונים המרכזיים בניו יורק ובוושינגטון, שרובם בעלי השקפת עולם ליברלית קיצונית, ראו באובמה נציג מובהק שלהם בבית הלבן. איש כלבבם. בימים אלה הם משדרים יאוש ממעמד ארצם. הכבוד האמריקני והגאווה הלאומית שלהם ניתנו למרמס. עלבון כזה אפילו הליברלים מתקשים לספוג. אחרי שנים שהספידו את רוסיה הם מגלים לפתע כי הקרמלין חי, בועט ומנסה לחדש כקדם את ימי האימפריה שלהם. ארה"ב נתפסת כחלשה, אירופה בתרדמת ומדינת ישראל הקטנה היא אי של אומץ לב קיומי בתוך אוקיינוס של רפיון.

אזרחי ישראל יודעים כבר מימי ההמתנה שלפני מלחמת ששת הימים את מה שהאוקראינים לומדים עכשיו - אי אפשר לסמוך על מדינות המערב. בריתות, הסכמים, הבטחות וערובות שוות כקליפות השום בדיוק כשצריך אותן. המערב עייף ויגע וכוחו נותר בפיו בלבד. לעומת המערב, רוסיה בהנהגתו של הצאר החדש נותנת גיבוי מלא לבעלות בריתה. רוסיה לא חוששת מדעת הקהל, היא אינה צריכה הסכמה ציבורית רחבה לפעולות אלימות, וטבח אזרחים שנעשה בסוריה בחסותה כלל לא מטריד אותה. אז מדוע שבנסיבות כאלה ישראל תסכים לוותר על אושיות הביטחון שלה?!

ההיגיון האמריקני לא ברור

מערכות היי?טק מתקדמות וחיילי נאט"ו לא מסוגלים להבטיח את גבולות הביטחון של מדינת ישראל. ברגע שמטען הצד הראשון יונח ליד רכב של צבא השיטור הבינלאומי, הממשלות החרדות באירופה יפנו את כוחותיהן מהאזור ויניחו לישראלים ולפלסטינים לכתוש אלה את אלה. בדיוק בגלל תרחיש כזה ישראל צריכה לשלוט בבקעה ובמעברי הגבול.

קשה גם להבין את ההיגיון של האמריקנים, שלפיו יש להזדרז לחתום על הסכם הזוי, כי מחליפיו של אבו מאזן עתידים להיות גרועים יותר. ההיגיון הקיומי משכנע שזו בדיוק הסיבה שאין לעשות הסכם עם אבו מאזן, מכיוון שהוא לעולם לא יוכל לממש אותו מול בני עמו.

יהודי ארה"ב כבר מבינים כי הסרבנות הפלסטינית היא המכשול לשלום, כך גם רוב חברי בית הנבחרים. רק השמאל הישראלי הפסימי כרגיל לא מרשה לעובדות לבלבל אותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully