וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל חייבת לזעוק: הממשל האיראני משקר

דן מרגלית

6.3.2014 / 8:38

ישראל הפרה אור ליום אתמול את מנוחת השכנים, מנוחת כל העולם. היפהפייה הנרדמת בדמות המערב שקועה בעלפונה המתקתק, ובחלומה הולכת ונארגת דמותה המתונה של איראן. עד שלפתע באים להם הבחורים החצופים האלה מהקומנדו הימי הישראלי ובמרחק של כ?1,500 קילומטרים מביתם מסתערים על ספינה פנמית בגלל רקטות 302?M שהיו בדרכן מסוריה לרצועת עזה עם חניית ביניים באיראן.

כך נתפש צה"ל בעיני הישראלי המצוי מאז ההשתלטות על מטוס סבנה ב?1972, מבצע אנטבה ב?1976, חיסול אבו ג'יהאד על אדמת טוניסיה בידי סיירת מטכ"ל ב?1988, ההשתלטות על קארין A ב?2002, ובתוך כל אלה עוד אלפי מהלכים שנותרו אלמוניים עד ל?KLOS C עתה. הוא מקור גאווה לרוב מכריע של ישראלים, אם כי יש גם מי שכל הידוק באהדה לצה"ל גורם לו לדאבון לב (לפני זמן מה הסתייג גדעון לוי ב"הארץ" מד"ר אילנה דיין על שבראיונה עם ג'ון קרי ב"עובדה" הזכירה את שירותם של ילדי אנשי הצוות שעימה בצבא).

הסברה מפגרת אחרי ישראל? לא עוד

אך לא הגאווה הישראלית היא ליבת המבצע. בבסיסו הוא נועד למנוע מחמאס נשק קטלני, המסוגל לשאת כ?150 קילוגרמים של חומר נפץ, אל ערי ישראל. יש רבדים נוספים: הממשלה מנהלת מדיניות שמצביעה על איראן החייכנית כמוקד לזיהום טרוריסטי. ממילא ההשתלטות בלב ים מעוררת עניין בעולם, ותצלומים של חיילי קומנדו מסייעים להבין בכל בית באמריקה ובאירופה את הטיעון הישראלי כנגד רפיסות המערב כלפי איראן.

אמש כבר נשמעו הערות כי פרסום תוצאות המבצע הוקדם כדי לסייע לרה"מ בנימין נתניהו במסעו המדיני בארה"ב. מבחינה זו, אילו היה בימאי מיומן למדיניות הבינלאומית עדיף היה להשתלט על ספינת הטילים בעת שנתניהו שוחח עם הנשיא ברק אובאמה, או לפחות בעודו נואם בוועידת השדולה האמריקנית למען ישראל.

האם הפרסום הוקדם כדי לשרת מטרה זו? הממשלה חייבת להשיב בחיוב. כבר שנים נשמעת טענה שההסברה מפגרת אחרי מעשיה של ישראל. זכור מה אירע בקרב על הספינה שהיתה בדרכה לעזה. הפעם זה תוקן.

אפשר שהעולם אוטם אוזניו מלשמוע, אך ישראל חייבת לזעוק. משלוח הנשק מנוגד להחלטות מועצת הביטחון (למה משרד החוץ התמהמה בהגשת תלונה לאו"ם?). הוא מעיד כי טהרן פועלת בגבה של מצרים בחדשה את הקשר האסור עם חמאס ברצועת עזה. מישהו גם יבין כי מדובר בממשל שהשקר נר לרגליו.

כאשר לכד צה"ל את קארין Aמיהר יאסר ערפאת להישבע כי אין לו יד ורגל בפרשה. ישראל ניפקה את המידע, ובעיני הנשיא ג'ורג' וו. בוש נותר ערפאת שקרן כרוני עד יומו האחרון. עתה חוזר הניגון, איראן מכחישה והמודיעין הישראלי, שזכה לשבחים כה רבים, ייטיב לעשות בנפקו את המידע המוכיח ללא ספק כי האייתוללות משקרים כדרכם. זה שם המשחק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully