וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב נגד רוסיה: "פוטין מפיץ שקרים"

6.3.2014 / 6:13

בצעד דיפלומטי חריג, פרסמה מחלקת המדינה האמריקנית מסמך נוקב אשר מפריך את טענותיו של הנשיא הרוסי בנוגע למשבר באוקראינה. "העולם לא ראה מעשה בדיה שכזה מאז דוסטויבסקי"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

(שר החוץ קרי מתייחס לשיחות בנוגע למשבר באוקראינה)

בעוד המעצמות דנות בניסיון לגבש הסכם שיפיג את המתיחות בין רוסיה לאוקראינה בעקבות הפלישה לחצי האי קרים, בארה"ב יוצאים בצעד חריג נגד הנשיא הרוסי ולדימיר פוטין.

מחלקת המדינה האמריקנית פרסמה הלילה (חמישי) מסמך בו האשימה את נשיא רוסיה בהפצת שקרים בנוגע למשבר באוקראינה. במסמך החריג בחריפותו נגד ראש מדינה מכהן, שנשא את הכותרת "10 העובדות השקריות של פוטין על אוקראינה" הופרכו אמירות של הנשיא הרוסי בזו אחר זו. "העולם לא ראה מעשה בדיה שכזה מאז שדוסטויבסקי כתב את המשוואה שתיים ועוד שתיים שווים לחמש", נכתב. "רוסיה מפיצה נרטיב שקרי כדי להצדיק את פעילותה הבלתי-חוקית באוקראינה".

עוד על המשבר באוקראינה
קרי: הגענו עם אפס ציפיות מרוסיה, אך מתקדמים באיטיות
מגישה ברשת רוסית "יצאה" נגד פוטין והתפטרה בשידור חי
רוחות מלחמה באוקראינה: עדכונים שוטפים

1. הטענה של פוטין: "כוחות רוסיים אזרחיים נמצאים בחצי האי קרים"

העובדות לפי ארה"ב: "יש למעשה הוכחות ברורות שאנשי ביטחון רוסיים מיחידות מיוחדות מפקדים על המבצע השיטתי הזה. הם אמנם לובשים מדים לא מזוהים", נכתב במסמך, "אולם הם נעים בכלי רכב של צבא רוסיה, ומזדהים בחופשיות בתור לוחמים רוסים".

2. הטענה של פוטין: "צעדיה של רוסיה עומדים בהסכם עם אוקראינה מ-1997"

העובדות לפי ארה"ב: "ההסכם מ-1997 מחייב את רוסיה לכבד את הריבונות הטריטוריאלית של אוקראינה. הפעילות הצבאית של רוסיה באוקראינה, אשר אפשרה לה אחיזה מבצעית בחצי האי קרים, היא הפרה ברורה של הריבונות האוקראינית".

3. הטענה של פוטין: "האופוזיציה נכשלה ביישום ההסכם מה-21 בפברואר עם הנשיא ויקטור ינוקוביץ'"

העובדות לפי ארה"ב: "ההסכם שנחתם ב-21 בפברואר הציג תכנית לפיה הפרלמנט יאשר את חזרתה של אוקראינה לחוקה של 2004, דבר שישיב אותה למצב בו ישנה מערכת חוקתית שנשענת על הפרלמנט. לפי ההסכם, ינוקוביץ' אמור היה לאשר את המהלך בתוך 24 שעות ולהביא לסיום שליו של המשבר, אולם הוא סרב למלא חלקו בעסקה. תחת זאת, הוא ארז את דבריו וברח, כשהוא משאיר מאחוריו עדויות רחבות היקף לשחיתות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

4. הטענה של פוטין: "ממשלת אוקראינה היא בלתי-לגיטימית. ינוקוביץ' הוא עדיין מנהיג המדינה"

העובדות לפי ארה"ב: "ב-4 במרץ הנשיא פוטין בכבודו ובעצמו הודה שלינוקוביץ' 'אין עתיד פוליטי'. אחרי שהוא ברח מאוקראינה, אפילו מפלגתו שלו התנערה ממנו – והצביעה בעד הדחתו מהנשיאות ובעד הממשלה החדשה. הממשלה הזו אושרה על ידי 82% מחברי הפרלמנט, היא בחירתו של העם, והיא תוביל את אוקראינה עד הבחירות שנקבעו ל-25 במאי".

5. הטענה של פוטין: "יש משבר הומניטרי ומאות אלפים בורחים מאוקראינה לרוסיה על מנת לקבל פה מקלט"

העובדות לפי ארה"ב: "נכון להיום, אין כל עדות למשבר הומניטרי באוקראינה. כמו כן אין ראיות לשטף מהגרים שמחפשים מקלט. ארגונים בינלאומיים תחקרו את אנשי משמר הגבול האוקראיני, כמו גם את העיתונאים בשטח, שהכחישו אף הם את הטענה.

חיילים רוסים בכפר פרבלונייה שליד העיר סימפרופול. חצי האי קרים, אוקראינה, 5 במרץ 2014. רויטרס
"הבסיסים של אוקראינה הם אלה שתחת איום". כוחות רוסיים בחצי האי קרים/רויטרס

6. הטענה של פוטין: "הרוסים באוקראינה תחת איום"

העובדות לפי ארה"ב: "פרט לתקשורת הרוסית, אין כל זכר לאיום שכזה. הממשלה האוקראינית החדשה שמה לה בעדיפות עליונה את ערכי השלום והפיוס. הנשיא אלכסנדר טורצ'ינוב סרב לחתום על החקיקה שביקשה להגביל את השימוש בשפה הרוסית במדינה. רוסים אוקראינים העידו כי הם לא תחת איום. יתרה על כך, מאז השבעת הממשלה החדשה, השקט שב לקייב. לא הייתה עליה בפשיעה, בבזיזה ולא היו פעולות נגד יריבים פוליטיים.

7. הטענה של פוטין: "הבסיסים של רוסיה תחת איום"
העובדות לפי ארה"ב: "המתקנים של צבא רוסיה נותרו בטוחים, והממשלה האוקראינית החדשה נכונה לציית להסכמים בינלאומיים, בזה גם לאלה הנוגעים לבסיסים הרוסיים. למעשה, אלו הבסיסים האוקראיניים בחצי האי קרים אשר נמצאים תחת איום צבא רוסיה".

8. הטענה של פוטין: "היה גל של תקיפות על כנסיות ובתי כנסת בדרום ובמזרח אוקראינה"

העובדות לפי ארה"ב: "מנהיגים דתיים במדינה, כמו גם פעילים למען חופש דת בעולם, אמרו כי לא היו כל תקריות נגד כנסיות. מנהיגי הדת באוקראינה, בהם אלה של הכנסייה האורתודוכסית הרוסית, הביעו תמיכה בממשלה החדשה, וקראו לאחדות. קבוצות יהודיות במדינה אמרו כי לא הייתה עדות לעליה בתקריות אנטישמיות".

עימותים קשים בקייב אוקראינה, פברואר 2014. רויטרס
מאז ההפיכה והשבעת הממשלה חזר השקט לקייב. כיכר העצמאות בחודש שעבר/רויטרס

9. הטענה של פוטין: "קייב מנסה לערער את היציבות בחצי האי קרים"

העובדות לפי ארה"ב: "ממשלת המעבר של אוקראינה פעלה באיפוק ובדרך של דיאלוג. חיילים רוסים, מנגד, פעלו מחוץ לבסיסיהם על מנת להשתלט על יעדים פוליטיים בחצי האי קרים. הממשלה האוקראינית שלחה מיד לאחר מכן את שר ההגנה לשעבר על מנת להרגיע את המצב ולקיים מו"מ, אלא שכניסתו לחצי האי נמנעה.

10. הטענה של פוטין: "בית המחוקקים האוקראיני נמצא תחת השפעה של קיצונים וטרוריסטים"

העובדות לפי ארה"ב: "הראדה הוא הגוף הכי ייצוגי באוקראינה. החקיקה האחרונה אושרה ברוב קולות, גם של נציגים ממזרח אוקראינה (הפרו-רוסי). אנשי הימין הקיצוני, שחלקם לקחו חלק בהפגנות, לא מיוצגים בראדה. אין עדות לכך שהממשלה האוקראינית מבקשת לנקוט מדיניות מפלה, אלא להיפך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully