וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סודות אולמרט - עכשיו או לעולם לא

דן מרגלית

5.3.2014 / 8:21

רק שני גורמים עשויים לבלום את שולה זקן בדרכה ליחידת המשטרה להב ,433 שבה היא מתכוונת למסור את כל הידוע לה על אהוד אולמרט בפרשות ראשונטורס, משה טלנסקי ושמואל דכנר, ואפשר שיותר מכך.

אם, חלילה, שוב יתקוף אותה "העורב השחור" מן הזן של אדגר אלן פו בצומתי החולשה במבנה האישיות שלה; ושוב הוא ינצל את חרדותיה הטבעיים מפני מתן עדות וחשיפה והצורך לעמוד בחקירה נגדית של פרקליטי אולמרט, ממש כפי שאירע לפני שנה כאשר התחרטה וויתרה על טיוטה של עיסקת טיעון.

קיימת גם אפשרות נוספת שמישהו יגיש לה "הצעה שאי אפשר לסרב לה" - מינוח הלקוח מהספר "הסנדק" - והיא תתפתה.

אם שתי אפשרויות אלה יתגלו כבדיוניות כי אז סביר שתגבר על החשש מפני האפשרות שתוכפש בכמה עיתונים, ותבחר להעיד. מפני שעדיפה שנה מובטחת בכלא על פני אי הוודאות והחרדה שמא נכונו לה ארבע או חמש בנווה תרצה. בגילה זה כבר זמן רב בהשוואה לתוחלת החיים.

לזקן אין מה להפסיד

בסיבוב הקודם של המשא ומתן היו פני הדברים שונים. הפרקליטות היתה להוטה לעשות עימה עיסקת טיעון. קרוב לוודאי שהיו חותמים עימה עוד לפני שהיתה מספרת מה בפיה. אז היא חזרה בה בלחץ גורמים התומכים באולמרט, אבל עתה תמונת המצב אחרת. לצוות התביעה תחושה כי עלה בידיו להוכיח את אשמתם של אולמרט וזקן, ולפיכך אין צורך בעיסקה עימה. גלגל החיזור עבר אליה.

אך אם היא רוצה, ואם תציע מידע חדשני, ובעיקר אם יש סבירות גבוהה כי גרסתה תתקבל על דעת בית המשפט - ייאותו להעניק לה מעמד של עדת מדינה כמעט במחיר שנקבע בסיבוב הקודם, 12 חודש במקום .11 רק שהפעם היא צריכה להציג את מרכולתה בטרם ייקבע גובה מחירה, וקיימת אפשרות שהפרקליטות תוותר עליה בבחינת "לא מדבשך, לא מעוקצך."

לזקן זה מכאיב אבל כדאי. שכן אם לא תנסה עתה - לא תצליח לעולם. מה הנזק שייגרם לה? היא תספר לחוקרי 443 מה ידוע לה עליו, ואם לא תיעשה העיסקה הם יגנזו את דבריה לעד. אין לה מה להפסיד. לכן להערכתי היא תתלבט ושוב תתלבט, ותתייצב בתחנת המשטרה.

לפיכך יש סיכוי שהעיסקה תצא לפועל; אך גם אם תצא לפועל - ייתכן כי אשר גרוניס בראש העליון ודוד רוזן כדן יחיד במחוזי יסרבו להאזין לדבריה בגירסה כבושה, אם כי להערכתי הסיכוי לסרבנות כזאת אינו גבוה.

ביסודו של דבר, אם גרסתה של זקן תהיה אמינה ותישמע סבירה כי אז יהיה ניתן לחדור לתוככי אימפריית השחיתות של אולמרט, וזה יהיה שיעור חשוב מאין כמותו בלימודי האזרחות בתיכוניים. זקן יכולה לנפק לציבור את מה שאינו נחשף בדרך כלל בסד המשפטי, וראוי שתעשה כן. חבל על הזמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully