וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חבלה בצינורות גז בירושלים, חשד לרקע לאומני

4.3.2014 / 13:47

בשני מוקדים בשכונת ארמון הנציב הסמוכה לצור באחר נקרעו שני צינורות גז, ובאחד הבניינים אף הושאר נר דולק. במשטרה חושדים כי מדובר בניסיון לפוצץ את הבתים. התושבים פונו

צילום: גדעון צנטנר, אריק אבולוף – כבאות והצלה ירושלים, עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ'

חשד לניסיון לפוצץ בניינים בשכונת ארמון הנציב בירושלים באמצעות חבלה במערכת הגז: בשעות הצהריים (שלישי) הוזעקו כוחות הצלה לשלושה בניינים ברחוב שלמה בן יוסף וברחוב אלכסנדר רובוביץ', בשכונה הגובלת בשכונת צור באחר. זאת לאחר שהתגלתה בהם חבלה במערכת הגז. במשטרה ובמכבי האש חושדים כי מדובר בניסיון לגרום לפיצוץ גז, שכן באחד הבניינים ברחוב בן יוסף נמצא נר דולק.

באותו רחוב נחתך צינור ראשי המוביל גז לבניין ובמוקד השני נחתך צינור שמוביל גז לשני בניינים, כאשר באחד מהם הונח הנר הדולק. כוחות משטרה ומכבי אש שהגיעו לזירה כיבו את הנר ודיווחו על ריכוזי גז גבוהים. בשל כך, פונו תושבי הבניינים מבתיהם.

לוחמי האש בפיקודו של שלום זערור עצרו את דליפת הגז במקום, פינו שלושה בניינים וכ-50 תושבים, והורידו את תחום הנפיצות הגז מתחת לרמה המסוכנת על ידי איוורור הבניין.

זירת דליפות הגז בירושלים, מרץ 2014. כבאות והצלה ירושלים,
חשד לחבלה. צינור הגז הקרוע/כבאות והצלה ירושלים

בדוברות שירותי הכיבוי אמרו שמדובר באירוע חמוד מאוד שעלול היה להסתיים באסון. הם ציינו כי בשבועיים האחרונים הם נקראים לשבעה אירועים דומים בבירה, חמישה מהם בשכונת ארמון הנציב. הם אמרו כי האירוע היום הוא החמור מכולם, בייחוד בשל הנר שהודלק באחד האתרים.

קובי ארז, דובר כבאות מחוז ירושלים, סיפר לוואלה! חדשות כי לוחמי האש מאבטחים את הזירה ומורידים את ריכוזי הגז מתחת לטווח בנפיצות. מפקד מחוז ירושלים במשטרה, ניצב יוסי פריינטי, הגיע לזירה.

שכונת ארמון הנציב סמוכה כאמור לשכונת צור באחר במזרח ירושלים וקיים חשש כי הרקע למעשה לאומני. בחודש נובמבר האחרון נפצעה בינוני מפיגוע אבנים תינוקת ישראלית תושבת השכונה שהייתה בדרכה להדליק נר חנוכה עם הוריה.

לפניות לכתב יאיר אלטמן: talk2yaira@walla.com

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
זירת דליפות הגז בירושלים, מרץ 2014. כבאות והצלה ירושלים,
שלושת הבניינים פונו/כבאות והצלה ירושלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully