וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדהים, יונית לוי ילדה - וזוכרת להקריא כותרות

3.3.2014 / 15:15

"הגזרה הדקיקה", הרייטינג בזמן היעדרותן והפליאה על החזרה המהירה לעניינים: סיקור ההיריון והלידה של מגישות החדשות הלאומיות היה נגוע בילדותיות, בורות וחוסר רגישות

יונית לוי היא לא רק מגישה ממלכתית, עיתונאית מוערכת ודוברת שלוש שפות על בוריין – היא גם מצוידת בכישורים גופניים יוצאי דופן. כך, לפחות, התברר בידיעה שהתפרסמה במדור הרכילות של אתר זה, וואלה! סלבס, לאחר שהמגישה ילדה את בנה הבכור. בפתח הידיעה על שחרורה מבית החולים דווח, שימו לב, כי "יונית נראתה קורנת וחטובה". בסיום הידיעה נכתב: "וואלה! סלבס רוצה להראות כמו יונית אחרי שתלד בפעם הראשונה".

זמן קצר לאחר מכן הגיעו תורם של גאולה אבן והרחם שלה לעמוד תחת זכוכית מגדלת. בידיעה שפורסמה ב-Ynet ושפרסמה את תמונותיהם של אבן והשר גדעון סער עם הצאצא החדש, הזכירו שלוש פעמים את "גזרתה" המפתיעה והמעולה של מגישת ערוץ 1.

עברו שלושה חודשים ומסתבר שמגישת מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 10, תמר איש שלום, חולקת עם עמיתותיה לא רק תפקיד יוקרתי אלא גם את אותן תכונות פיסיות מופלאות. "למרות שעברו רק יומיים מאז הלידה, נראה שתמר לא ממש חיכתה וחזרה די מהר לגזרה הדקיקה והחטובה שלה", נכתב שוב בוואלה! סלבס. "בכל זאת, המעמד מחייב".
האם באמת יונית לוי יצאה "חטובה" מבית החולים? האם גאולה אבן ותמר איש שלום חזרו יומיים אחרי הלידה ל"גזרתן הדקיקה"? האם יכול להיות ששלוש הנשים האלה, שחולקות אותם התפקידים על המסך, נראו בדיוק אותו דבר לאחר הלידה? ברור שלא. זה לא קורה. זה לא הולך ככה.

הניסוחים הסדרתיים שנבחרו הם לא רק אוויליים, שטחיים ומעידים על בורות (יולדות יוצאות מבית החולים עם בגדי הריון מתעתעים) אלא גם מסגירים חשיבה סטריאוטיפית ואוטומטית. כזו המופתעת מזה שגם אחרי לידה אישה נראית בסך הכול כמו בן אדם, ושמייחסות לעיתונאיות מכובדות ובעלות משפחה כאילו היו הכוכבות הדוגמניות של "מהיר ועצבני".

חופשת לידה - סוגיה רגישה

לא בכך תם העיסוק התקשורתי בהליכי הפריון של המגישות הלאומיות. זמן קצר לאחר מכן פורסמה כתבה בוואלה! ברנז'ה שהציעה חשיבה מחודשת על מושג ה"טאלנט" הטלוויזיוני. ומה הטריגר לכתבה? יציאתה לחופשת לידה של יונית לוי, העובדה שהרייטינג לא הושפע בשל כך והתחושה שבאופן כללי העולם כמנהגו נוהג. הכתבה הצביעה על תופעה (אולי) נכונה והעלתה שאלה ראויה על השכר הגבוה של טאלנטים ברי החלפה, אולם גם העלתה תחושת אי נוחות. לוי לא עזבה, בניגוד לשרון גל או יעקב אילון שהוזכרו בכתבה. היא יצאה לחופשה טבעית והייתה צפויה לחזור. נשים שילדו, שהעבודה חשובה להן ושחוששות שיתפסו את מקומן בזמן הזה יודעות כי מדובר בסוגיה רגישה.

דמיינו מגיש פופולרי יוצא יחידה מובחרת שמגויס למלחמת לבנון השנייה – האם גם אז היו מעלים כתבה שטוענת שהיעדרותו לא מורגשת בציבור? משהו חזק מאוד אומר לי שלא. מישהו במערכת כבר היה זורק שזה חסר רגישות. אבל הצירוף של חופשת לידה וקריירה נשית הוא משהו קדוש הרבה פחות ממגיש גבר ומבצע צבאי.

הכתבה האחרונה שהועלתה בוואלה! תרבות חתמה סופית את התזה. שוב חוסר רגישות. שוב נקודת מבט גברית. מדובר היה, יש לציין, בטקסט פמיניסטי בסך הכול, מעין ביקורת תקשורת על המשדר הראשון של יונית לאחר הלידה, שגרס כי לוי סללה את הדרך למגישות נשים במהדורה המרכזית. אבל זו הרי טענה ישנה. היא לא מחדשת דבר. הקישור היחיד לאירוע החדש – לידת בנה הבכור של המגישה - נוסח כך: "היעדרותה והפיכתה לאם של יונית לוי לא ערערו את מעמדה כמגישת החדשות המובילה בישראל".

הסאבטקסט? הפיכתה לאם הייתה אמורה להשפיע על היותה המגישה המובילה בישראל. מוזר. אני חשבתי שהיא תחזור מחופשת הלידה ולא תדע לקרוא מהפרומפטר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully