וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסלמה במתיחות בין הודו לפקיסטן

23.8.2002 / 17:38

פקיסטן מאשימה את הודו במתקפה שאירעה אמש על בסיס צבאי בקשמיר; הרשויות: מדובר בתקיפה ללא התגרות מוקדמת; רק לאחרונה הסכימו 2 המדינות לשוב ולהידבר; השליח האמריקאי הגיע לדלהי

פקיסטן מטילה על הודו את האחריות למתקפה שבוצעה אמש נגד בסיס צבאי בחלק הנתון לשליטה פקיסטנית בקשמיר. זאת, על רקע השיחות המתוכננות בקרוב בין נציגי שתי המדינות. הסכמת המדינות לשבת לשולחן הדיונים הגיעה בעקבות לחץ אמריקאי.

מקורות ברשויות פקיסטן דיווחו לבי.בי.סי כי עשרות חיילים הודים נהרגו במתקפה שתוארה "תקיפה ללא התגרות מוקדמת". עם זאת, דובר הצבא ההודי מסר כי אין בסיס לטענות הפקיסטניות. לדבריו, בזמן שהיה באזור ירי שגרתי, לא התקיימה שום תקרית ספציפית ולא נהרגו חיילים הודים. עוד דווח כי למרות ההיענות לחזור לשולחן הדיונים אין סימן לרגיעה במתח בין שתי המדינות הידועות כבעלות נשק גרעיני. בנוסף דיווחים על תקריות ירי והפגזות לאורך קווי התפר מתפרסמים כמעט מידי יום.

ראש הצבא הפקיסטני, גנרל ראשיד קוורשי, אמר כי המתקפה אירעה בסניף דואר צבאי הממוקם צפונית לקרגיל שם הגיעה המתיחות בין המדינות לשיא שכמעט הפך למלחמה ב-1999. לדבריו, 70 חיילים הודים לקחו חלק במתקפה אך החיילים הפקיסטנים גרמו להם לאבידות רבות. קווראשי הוסיף כי בכוונת פקיסטן להביא את דבר המתקפה למודעות הקהילה הבינלאומית.

הידיעות על המתקפה פורסמו על רקע הגעתו של סגן מזכיר המדינה האמריקאי, ריצ'רד ארמיטייג', לדלהי שבהודו בניסיון להביא לסיום הסכסוך בין שתי המדינות. ארמיטייג' אמור להגיע לאיסלמבאד מחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully