וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל סיטיגרופ נחקר בחשד כי דחק באנליסט להעלות המלצת AT&T

עפרה שלו

23.8.2002 / 15:43

התובע הכללי של מדינת ניו יורק בודק האם שיכנע סנפורד ווייל את ג'ק גראבמן להעניק ל-AT&T המלצת "קנייה" כדי שזרוע בנקאות ההשקעות של סיטיגרופ תשתתף בהנפקת מניות AT&T ויירלס

אליוט ספיצר, התובע הכללי של מדינת ניו יורק, בודק איזה תפקיד שיחק מנכ"ל סיטיגרופ בפרשת סיקור ני"ע המוטה של האנליסט ג'ק גראבמן, כך דיווח היום ה"וול סטריט ג'ורנל". מקורות מעורים בנושא מוסרים כי ספיצר חוקר האם סנפורד ווייל שיכנע את גראבמן להעלות את המלצת איי.טי.אנד טי במטרה להבטיח לחברה עסקי חיתום במסגרת הנפקת המניות הגדולה של AT&T ויירלס .

ג'ק גראבמן, אנליסט הטלקום הידוע של סלומון סמית ברני - זרוע בנקאות ההשקעות של סיטיגרופ, פרש מהחברה בשבוע שעבר על רקע חשדות כי סיקר ניירות ערך באופן מוטה על מנת לזכות את הבנק בעסקות חיתום מכניסות ואת עצמו בעמלות שמנות.

סלומון סמית ברני, לצד מריל לינץ' וגולדמן סאקס, נבחרו באפריל 2000 ע"י AT&T להוביל את הנפקת מניות המעקב של חטיבת הסלולר AT&T ויירלס. כל אחד משלושת בנקי ההשקעות שהובילו את ההנפקה שילשל לכיסו עמלות בגובה של 45 מיליון דולר.

סלומון סמית ברני הוזמן להשתתף בהנפקה לאחר שגראבמן העלה את המלצתו למניית AT&T ל"קנייה". עד אותה העלאה, נקט גראבמן בגישה דובית כלפי חברת התקשורת. גורם המקורב לחברה מסר ל"ג'ורנל" כי גראבמן שינה את המלצתו לאחר שווייל, חבר במועצת המנהלים של AT&T, דחק בו לבחון מחדש את יתרונות אסטרטגיית הכבלים של החברה.

גראבמן נחקר גם בחשד שהמליץ על מניית וורלדקום, חברת הטלקום שנקלעה לחובות וקרסה לאחרונה לאחר שחשפה הונאת ענק. חקירה נוספת התנהלה נגדו בקשר להמלצות שפירסם על מניית ווינסטאר.

סיטיגרופ עצמו נחקר גם ע"י הנהלת הנאסד"ק (NASD), בחשד שנהג להקצות באופן לא חוקי מניות IPO ללקוחות מועדפים במהלך שנות ה-90 המאוחרות, בנוהג המכונה "ספינינג".

ה"ספינינג" מתבצע באופן הבא: ה-IPO מתומחר ומתחיל להיסחר בשוק המשני. המניות מזנקות במסחר, ואז מקצה בנק ההשקעות את מניות ה-IPO לתיק ההשקעות של מנהלי חברות מסוימים, במחיר ההנפקה. המנהלים מוכרים את המניות ברווח, ובנק ההשקעות מקווה לקבל מהם עסקות חיתום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully