וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשיפה: כלי הנשק שזלגו מצה"ל לארגוני הפשיעה

25.2.2014 / 15:01

מטעני החבלה המשמשים ארגוני פשע כבר מזמן אינם רק מטענים מאולתרים. חומרי נפץ תקניים, רימונים, מערכות הפעלה ואמצעי לחימה מצה"ל משמשים את העבריינים. צפו במהדורה

מערכת וואלה!

השלכת רימון הרסס היום (שלישי) בפתח תקווה יכולה ככל הנראה להעיד על כך שהנשק הצה"לי ממשיך "לחצות את הקווים" ולשמש את ארגוני הפשיעה בפעולותיהם. מנתונים שהגיעו לידי וואלה! חדשות עולה כי בשנתיים האחרונות טיפלו במשטרה ביותר מ-350 רימוני רסס, בכאלף רימוני הלם, ב-104 לבנות חבלה, ביותר מ-110 אצבעות חבלה, 500 רימוני רובה, 50 קילוגרמים של חומרי נפץ, בעשרות מאיצים, ובמאות מטרים של פתילי חבלה – אשר היו כולם שייכים במקור לצה"ל. כמו כן, מצ"ח והמשטרה נאלצים להתמודד עם זליגה של עשרות כלי נשק, ביניהם רובי M4, רובי תבור, אקדחי גלוק וכלי נשק נוספים.

מדי שבוע נאלצת משטרת ישראל להתמודד עם מגוון חומרי נפץ ואמצעי לחימה מכל הסוגים, ומטעני החבלה המשמשים את העולם התחתון כבר מזמן אינם רק מטענים מאולתרים. במשטרה מציינים כי מדובר בהיקף עצום של חומרי נפץ תקניים, רבי עוצמה ובעלי פוטנציאל הרס וקטל גדולים לאין שיעור מחומרי הנפץ המאולתרים שרווחו בעבר. בדיקת מטעני החבלה שנתפסו על ידי משטרת ישראל, כמו גם בדיקת השרידים בזירות של כמה פיגועים פליליים, לא הותירו ספק לכך שקיים מעבר פתוח של אמצעי לחימה קטלניים מהצבא לידי גורמים פליליים, כמעט ללא הפרעה, לצד מעבר חומרי נפץ ממחצבות ומתעשיית זיקוקי הדינור.

זירת החנות בפתח תקווה אשר הושלך לעברה רימון וגרם למספר נפגעים, פברואר 2014. יותם רונן
זירת האירוע היום בפתח תקווה/יותם רונן

שמונה בני אדם נהרגו בשנה שעברה בחמישה פיגועים פליליים, וכל הנפגעים מוגדרים כ"מעורבים" בעולם הפשע. במשטרה משתדלים לא לחשוב על היום שבו תתרחש "תאונת עבודה" של עבריין או פיצוץ פלילי יזום ליד מעון ילדים בשעת האיסוף או הפיזור. זמינות חומרי הנפץ מהשוק האזרחי ומבסיסי הצבא הובילו להתמקצעות גורמי פשיעה בעולם מטעני החבלה, שהפכו אט אט לכלי נשק נפוץ המשיג את מטרתו באופן כמעט מוחלט, לצד השמדת הראיות בזירה כמעט לחלוטין בעת התלקחות הרכב. רמת אבטחה ירודה בבסיסי צה"ל, לצד זמינות חומרי נפץ, הפכו לאמצעי פיתוי לחיילים, שחלקם מגיעים בעצמם מסביבה פלילית ואחרים "משלימים הכנסה" בגניבת אמצעי לחימה ומכירתם.

עולם הזיקוקים וחומרי הנפץ למחצבות הפכו אף הם, כתוצאה מפיקוח ממשלתי סמלי בלבד, למחסני נשק עבור ארגוני הפשיעה. מדובר במטעני חבלה המורכבים מחומרי נפץ תקניים, ואיש אינו שואל אם מישהו שכח לנעול את הבונקר. לא רק חומרי נפץ זולגים כחומרי גלם למטעני החבלה - משטרת ישראל שמה את ידה על מטעני חבלה תקניים מוכנים להפעלה מתוצרת צבאית מדגם "מטעני עלוקה" הנדבקים למשטחי מתכת.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
חשד: תושבי השרון ניהלו מעבדה לייצור מטענים. חטיבת דובר המשטרה
מעבדה לייצור מטעני חבלה שנתפסה במרכז הארץ/חטיבת דובר המשטרה

במשטרה מציינים כי גם אם כל היחידות הארציות והיחידות המרכזיות שלה יפעילו כל אחת כמה סוכנים סמויים לרכישת אמצאי לחימה, ההישג כלל לא יגרד את הקצה של ההצפה הנוכחית בחומרי נפץ, רימונים ומגוון מוצרי חבלה המשמשים בתעשיית המטענים. בדיקת אמצעי הלחימה שהופעלו בקרבות העולם התחתון, לצד אלפי הפריטים שהצליחה המשטרה לשים עליהם את ידה, גילתה ש-70% מאמצעי הלחימה היו תקניים ו-30% היו חומרים שאולתרו מתעשיית הזיקוקים האמורה, בשגרה, להיות בפיקוח הדוק של משרד הכלכלה.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "בצה"ל מבצעים בשנים האחרונות שורה של פעילויות לשמירה על הנשק והאמל"ח במטרה להוריד את מספר הגניבות מבתי חיילים בחופשה ומבסיסי צה"ל. פעילויות אלה נוחלות הצלחה ובשנים האחרונות חלה ירידה דרמטית במספר גניבות הנשק והאמל"ח מצה"ל".

עוד במהדורה:

הטאלנטים הסוררים של "קשת": ב"ארץ נהדרת" החליטו להשעות את הקומיקאי ירון ברלד לאחר שנחקר בחשד לתקיפה מינית של נערה בת 17. מאייל גולן ועד למרגלית צנעני- ברלד אינו הטאלנט הראשון שעושה פאדיחות וכאב ראש לזכיינית.

סמסונג חשפו אמש את מכשיר הגלקסי S5 והבטיחו מכשיר עמיד למים, בעל מד דופק מובנה ופתיחה ע"י טביעת אצבע. לחברת סמסונג יש עבר של גימיקים שלא עומדים במבחן הביצועים. האם הפעם הסמארטפון יעמוד בציפיות?

בשנה שעברה בהריון, השנה עם התינוקת: בשישי הקרוב ייצא לדרך מרתון סמסונג תל אביב. ענת בן יעיש, שרצה בשנה שעברה כשהיא בחודש החמישי להריונה, מתכוונת לרוץ השנה עם בתה התינוקת ליאן.

תחזית: הלילה גשם מקומי בצפון ובמרכז, מחר דומה הגשם יתמעט במהלך היום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully