וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עונשי מאסר למפגינים ברוסיה: "זה מסר לאנשי קייב"

25.2.2014 / 13:10

בית משפט במוסקבה גזר עד ארבע שנות מאסר לקבוצת מפגינים שמחו נגד הנשיא פוטין. פסק הדין עוכב עד תום משחקי החורף בסוצ'י. הטלוויזיה הרוסית: כך מטפלים היטב במחאה

כ-200 מפגינים נעצרו אמש במוסקבה, בהם המנהיג הלא-רשמי של האופוזיציה נגד הנשיא ולדימיר פוטין ושתיים מבנות הלהקה "פוסי ריוט". המחאה התכנסה מול בית המשפט בו נגזרו עונשי מאסר של עד ארבע שנים, על קבוצה של שמונה מפגינים שמחו נגד פוטין במוסקבה ב-2012.

עונשי המאסר שנגזרו על המפגינים, והמעצר ההמוני בעצרת המחאה מחוץ לבית המשפט, מסמלים את תום "ירח הדבש" של האופוזיציה ושל הנשיא פוטין. לפני אולימפיאדת החורף בסוצ'י, דאג פוטין לשחרר מהכלא מפגינים ומתנגדי שלטון רבים, בהם מיכאיל חודורקובסקי ובנות "פוסי ריוט".

מעצר מפגינים בעצרת מחאה נגד נשיא רוסיה פוטין. מוסקבה, פברואר 2014. AP
המשטרה הרוסית עוצרת מפגין מחוץ לבית המשפט במוסקבה, אתמול/AP

אחד העצורים אמש, העו"ד והבלוגר אלכסיי נבלני, ניסה בשעתו להתמודד על ראשות העיר מוסקבה. הוא הורשע בגניבת כספי ציבור, במשפט שהאופוזיציה טוענת שנתפר עבורו. לפני שהועלה למכונית המשטרה, הוא הספיק לקרוא לתומכיו לקיים הפגנה נוספת היום, גם ללא אישור המשטרה. "כמובן שאתם מסתכנים במעצר, זה כמו לוטו, יש לכם סיכוי של 1 ל-20, אבל גם אם תיעצרו זה לא נורא. בכלא חם ותהיה לכם חברה טובה".

העונש החמור ביותר שגזר בית המשפט - ארבע שנות מאסר - הוטל על סרגיי קריבוב, שלטענת התביעה חטף אלה משוטר והשתמש בה כדי להכות אותו, בהפגנה שנערכה ביום השבעתו של פוטין לכהונה שלישית כנשיא. עורכי דינו הציגו סרטון וידאו שלדבריהם מוכיח את ההיפך, אך השופט פסק כי מדובר בראיה לא חוקית. עוד שישה נאשמים נידונו לעונשים של שנתיים וחצי עד שלוש שנות מאסר. נאשמת שמינית נידונה למאסר על תנאי.

מעצר מפגינים בעצרת מחאה נגד נשיא רוסיה פוטין. מוסקבה, פברואר 2014. AP
המפגינים שנידונו למאסר, אמש במוסקבה/AP

העונשים נגזרו על המפגינים עוד לפני טקס הסיום של משחקי החורף, אך הקראת גזר הדין נדחתה כדי לא ליצור מתיחות בזמן האולימפיאדה. לדברי פרקליטו של ירוסלב בלושוב, אחד המורשעים, ההרשעה נועדה, בחלקה, לשדר מסר למפגינים באוקראינה.

ואכן, הטלוויזיה הממלכתית ברוסיה דיווחה על המשפט לצד תמונות של מפגינים מדממים מ"כיכר העצמאות" בקייב. הקריין ציין כי "ברקע האירועים בקייב, זה ברור לאן כל זה יכול היה להוביל, אילולא התגובה הברורה והקשה של הממשלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully