וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה: המורדים אינם לגיטימיים

בועז ביסמוט

25.2.2014 / 6:19

בכיכר העצמאות בקייב עדיין לא חוגגים. גיבורי המהפכה - צעירים ומבוגרים במדים מאולתרים, חובשי קסדות ואוחזי אלות, יודעים שהם אמנם הצליחו בתוך ימים להפוך את ויקטור ינוקוביץ' מנשיא לעבריין נמלט, אבל הם גם יודעים לקרוא את המציאות. אוקראינה היא היום אומה מפולגת, נטולת הנהגה, שחוששת מתגובת מוסקבה.

ההצהרה הרוסית הבכירה ביותר עד עתה, זו שהשמיע אתמול ראש הממשלה דמיטרי מדבדב, לא תרמה למצב הרוח הכללי בכיכר מיידן: "רוסיה מטילה ספק בלגיטימיות של השלטונות החדשים בקייב", אמר מדבדב. ראש ממשלת רוסיה גם אמר כי הוא אינו מבין כיצד המערב הכיר בשלטון החדש בקייב, כי "כיצד אפשר להגדיר כלגיטימי דבר שהושג במהפכה". ובזמן שאוקראינה חוששת מרוסיה, יש בקייב הטוענים כי דווקא פוטין צריך לפחד מאוקראינה, אשר עלולה להעיר את הרוסים - שיתקוממו בתורם.

אתמול בבוקר המשיכו האוקראינים לשאול את השאלה המרכזית כיום: היכן הנשיא הנמלט? שר הפנים הוציא צו מעצר נגד ינוקוביץ', החשוד ברצח המונים. בקייב משוכנעים כי הנשיא שלהם מקבל סיוע בחצי האי קרים, שם התחושה היא כי התושבים לגמרי ערקו לרוסיה.

הרבה מדברים על אנטישמיות בכיכר, אבל הרב יונתן מרקוביץ', שליח חב"ד בקייב, דוחה את הטענה על הסף. "זה לא קשור לאנטישמיות", סיפר, "זו מלחמה על אופי השלטון". יצאתי לכיכר מלווה ברב מרקוביץ'. להפתעתי, התבקשנו לצייר על צילומי המהפכה ההיסטוריים, ואפילו התבקשתי לצייר מגן דוד.

יש לציין כי יוליה טימושנקו, רה"מ לשעבר ששוחררה, ספגה אתמול ביקורת בכיכר. נטען שוויתרה על ראשות הממשלה מפני שהאיש שלה, אלכסנדר טורצ'ינוב שנבחר לנשיא זמני, מכין עבורה את הקרקע. באוקראינה משוכנעים שהיא תרוץ לנשיאות, אולם אחר כך תחבור ל...פוטין. בקייב היום כולם חושדים בכולם...

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully