וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשחק בנפצים נגמר באסון: נער איבד ראייה בעינו

24.2.2014 / 15:04

על אף אזהרות המשטרה לאורך השנים, ועל אף תחינות הורי הילדים שנפגעו בעבר ממשחק מסוכן בנפצים, נפצע נער נוסף באורח קשה לאחר שקירב לפניו נפץ אשר חשב בטעות שלא נדלק

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קירב את הנפץ לפרצופו לאחר שחשב שלא הצליח להדליקו. הנער הפצוע/מערכת וואלה!, צילום מסך

פורים מתקרב ועימו "עונת הנפצים": היום (שני) הגיע נער בן 14.5 לחדר המיון לילדים בבית החולים שערי צדק בירושלים כשפניו פצועות ועינו פגועה. בבדיקה שנערכה עימו התברר כי שיחק עם חבריו בנפצים, ולאחר שאחד הנפצים לא התפוצץ, קירב הנער את הנפץ לפניו ואז התפוצץ הנפץ.

עוד בנושא:
בן 8 נפצע מנפץ; אמו: "מתפללת שיוכל לראות בעין"
איבד את ראייתו בגלל נפץ: "כבר לא אוהב את פורים"

רופאי מחלקת העיניים ד"ר ג'אבר וד"ר כהן בדקו את עיניו של הנער ואבחנו פגיעה קשה ביותר בעינו השמאלית. לאחר בדיקה מקיפה שכללה CT ראש וארובות העין התברר כי אין דרך להציל את עינו וכי הנפץ גרם לאיבוד ראייתו בעין זו.

"כל הבדיקות שערכנו הראו שלעין אין תחושת אור והמשמעות שלא ניתן להצילה", סיפרו הרופאים לאחר ניתוח שעבר הנער הבוקר. "זה המקרה השני בשבועיים האחרונים שמגיע אלינו צעיר עם פגיעה בעין כתוצאה ממשחק בנפצים", הוסיף ד"ר כהן, "מדי שנה סמוך לחג הפורים אנו פוגשים מקרים כאלה והפעם זה הגיע עד לאבדן העין. אנו קוראים לכל ההורים למנוע מילדיהם את המשחק בנפצים ולחסוך סבל מיותר".

מירב ורון מוריאטי, שנפצע בעינו מנפץ. ספק 500
"מבקשת מכל ההורים להרחיק את ילדיהם מכל הדברים המסוכנים האלה". רון מוריאטי ואמו בבית החולים/ספק 500

אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון "בטרם" לבטיחות ילדים, מסרה בתגובה לאירוע: "על ההורים להיות מודעים לסכנות בנפצים ולוודא שילדיהם לא משחקים בדברים מסוכנים כאלו. המלצתנו לטיפול בנושא לקראת החגים הקרבים ובאים (פורים ויום העצמאות) היא להגביר את ההרתעה באמצעים הנתונים בידי משרד הכלכלה ולשלוח פקחים לביקורות במקומות בהם יש חשש למכירת צעצועים מסוכנים על מנת להגביר את אכיפת החוק. במקביל באחריות משרד הכלכלה גם לחשוב כיצד להעלות את הנושא למודעות ההורים על ידי תקשורת ישירה מולם".

כאמור, זו אינה הפציעה החמורה הראשונה כתוצאה ממשחק בנפצים שאירעה בשנים האחרונות. לפני כשנתיים, נפצע רון מוריאטי בן ה-8 באורח קשה בעינו כשנפץ התפוצץ בקרבת פניו. מוריאטי שיחק בגן המשחקים יחד עם חבריו, כאשר על פי החשד, אחת מחברותיו, ילדה בת 12, ביקשה ממנו להדליק נפץ, והוא נעתר לבקשתה והדליק את הנפץ כשהוא אוחז אותו בין ידיו. עוד לפני שהספיק לזרוק אותו ארצה, הנפץ, בגודל של 30 ס"מ, התפוצץ בחוזקה ופגע בפניו. הוריו המבוהלים פינו אותו לבית החולים, כשהוא סובל מפציעה בעינו, ומדימום בגשר האף.

"מדובר במקרה חמור", אמר אז מפקד תחנת טבריה, סגן-ניצב אבי דניאלי. "אנו קוראים להורי הילדים להגביר את הפיקוח בימים אלו, ואף להסביר לילדים על הסכנה בשימוש משחקים המכילים חומר נפץ", הוסיף.

לפני נתוני בתי החולים, שיעור הבנים שנפגעים מצעצועים מסוכנים גבוה פי 9 משיעור הבנות, כאשר העיניים הן האיבר בגוף שנפגע בשכיחות הגדולה ביותר כתוצאה ממשחק בנפצים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully