וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם שוקו ולחמנייה יוצאים למלחמה

24.2.2014 / 16:53

דובר צה"ל חגג את תרגיל פיקוד העורף עם צו גיוס לכיתות א'. עם 200 אלף טילים שמכוונים לעברנו, כמה מנחם לדעת שהדור הבא מוכן להקיז דם למען השלום

הבוקר הן שוב ייללו. מזכך לשמוע אותן מדי פעם בפעם, את האזעקות המוכרות. מה חסר לו בעולם ליהודי החרדתי, חוץ מאשר לדעת שבשעת מלחמה, הצופר הקרוב לביתו יעשה את המוטל עליו? כי אם כבר להיחנק מסארין או להיקבר תחת הבטון, אז לפחות שהסירנה לא תהיה חלודה.

אבל היה זה רק תרגיל. כולם הודיעו מראש: הפעם, זו אינה מלחמה אמיתית. האויב עדיין לא יושב על הגדרות, והפאניקה מיותרת. רק הטלפון התרגש מעט, מרוב מסרים ואזהרות שהתפרצו לתוכו באלימות: "בשעה 10:05 תישמע צפירה והתלמידים יזנקו למקלטים".

גם דובר צה"ל פרסם הודעה חגיגית לרגל המאורע. לעמוד הפייסבוק שלו הועלה פוסטר ענק, ובו מככבת חיילת מפיקוד העורף. היא ניצבת בבית ספר יסודי, ופניה מוסתרים. מאחור, רואים את שערה השופע-בלונד, ובמרומים מאיימת הכתובת: "כשאני נכנסת לכיתה, אני יודעת שאני מכינה את האזרחים של המחר למלחמה הבאה".

פוסט של דובר צה"ל על תרגיל פיקוד העורף. 24 בפברואר 2014. פייסבוק, דובר צה"ל
פוסט של דובר צה"ל על תרגיל פיקוד העורף. 24 בפברואר 2014/דובר צה"ל, פייסבוק

כשהיינו ילדים, תרגיל פיקוד העורף היה אירוע מיוחד במינו: חוויה, השתוללות, ריצה, משחק של מחבואים במקלט. אחר כך חזרנו הביתה, והבטיחו לנו שבעתיד לא יהיו עוד מלחמות.

היום, מתברר, תרגיל פיקוד העורף הוא השלב הראשון בהכנה האסטרטגית למלחמה. במארש צבאי, צועדים החיילים לכיתות בית הספר, כדי להזהיר, להכין, להתריע ולהתרות. דעו לכם, ילדים, בכל רגע מכוונים לעברכם 200 אלף טילים. מה שלא למדתם בגן עליכם ללמוד כעת. אסור לבזבז אף רגע: החרישו מימיות, מחצית מהיושבים כאן לא ישובו בחיים.

לו רק החיילת האלמונית שבתמונה הייתה יודעת לדבר, היא בוודאי הייתה משננת לתלמידים: מלחמה היא שלום. אלא שהיא דוממת, כי בבערות נמצא כוחה, ולא מפני שהיא טיפשה, אלא משום שזו הדוגמה שאלוהי צה"ל ייעדו עבורה כדי להעביר. צבא שמשגר חיילים לכיתות, כבר בבית הספר היסודי, אינו מנסה לחנך את התלמידים לקראת המלחמה הבאה: הוא מנסה לנחם את עצמו, משום שבשר התותחים הולך ואוזל.

***

במוקטעה, בשבוע שעבר, אבו מאזן הודה בייאוש: זה נכון שיש אצלנו הסתה לאלימות, זה נכון שמלמדים אצלנו ילדים שאין סיכוי לשלום. שמלמדים אותם בעיקר לשנוא ולפחד.

ואחרי שאת גיוס החרדים פתרנו בצורה מושלמת, וגם באדם ורטה טיפלנו גם-טיפלנו, הכל תם ונשלם: טוב לדעת שהתכנית האופרטיבית כבר גובשה. גדודי כיתה א' יוצאים לקרב עם שוקו ולחמנייה, כי אין להם ברירה.

אוריה כנף הוא עורך חדשות החוץ של וואלה! חדשות.

uriah_c@walla.net.il

  • עוד באותו נושא:
  • דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully