וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרתון דוחה בית ספר? הורים אצנים מתווכחים

עיריית תל אביב החליטה לסגור את מערכת החינוך ביום שישי הקרוב לרגל מירוץ המרתון שמתקיים בעיר. ההחלטה מעוררת את השאלה האם אירוע ספורטיבי קודם ללימודים. שתי דעות

עדיף ממסיבת חנוכה בגן

כהורה לשלושה ילדים אני יכול להבין את הכעס של התל אביבים. אחרי הכול, ארבע שעות ביום שישי בבוקר הן זמן האיכות נטול הילדים היחידי שיש לרובנו במשך השבוע. מצד שני, לא מעט פעמים מערכת החינוך "מקלקלת" לנו את זמן האיכות הזה – פעם זו תערוכה בבית הספר, פעם אחרת מסיבת חנוכה בגן.

כהורה שהוא גם רץ מרתון, אני מנסה להעביר לילדיי את הערכים של הספורט, אבל את הערכים האמתיים. מבחינתי אי אפשר לעשות את זה בצפייה משותפת במשחק כדורגל, בטח לא עם כל הקללות מסביב. אני כן בטוח שחשיפה של הילדים לאירועי ספורט עממיים היא החינוך למצוינות הטוב ביותר שאפשר להקנות להם. אין כמו לצפות באנשים רגילים מהשורה מסיימים מרוץ כמו מרתון, אחת מהפסגות שספורטאים חובבנים יכולים להגיע אליה. יותר מזה, אין כמו להעניק לילדים את ההזדמנות להשתתף בעצמם באחד מהמרוצים הקטנים שמיועדים להם כחלק מאירועי מרתון תל אביב.

מי שמכיר מרתונים קצת יותר מקרוב יודע שזו קלישאה, אבל בערים הגדולות והמפותחות בעולם כמו ניו יורק, פריז, ברלין ולונדון – המרתון השנתי הוא יום חג עם מאות אלפי משתתפים, רובם בכלל עומדים בצדי הכביש, מעודדים, ונהנים מכל רגע מהסיבה הפשוטה שככה הרגילו אותם לעשות במשך עשרות שנים. אמנם שם המרתונים מתקיימים ביום ראשון שזה היום החופשי ובתל אביב לא ממש קיימת הפריבילגיה למרתון בשבת, ועדיין לא חסרות דוגמאות לאירועי ספורט גדולים בעולם שמבטלים את הלימודים בבתי הספר. במקומות שבהם זה קורה, גם הספורט מפותח מאוד. במקומות שבהם הספורט מפותח, בדרך כלל גם החיים הרבה יותר טובים וזו עובדה שאי אפשר להתווכח אתה.

נגיד שמתוך 10,000 ילדים שלא ילמדו ביום שישי בגלל מרתון תל אביב, 500 יהיו קשורים בצורה כזו או אחרת למרתון. אם זה ישפיע על 10% מהם, כלומר על 50 ילדים – זה שווה את הכול, והלוואי והמספרים יהיו גדולים יותר. אני לא מזלזל בתחומי התעניינות אחרים שילדים יכולים להיחשף אליהם כמו תנועות נוער, מוזיקה ומדעים אבל אני מאמין בלב שלם שילדים שעוסקים בספורט גדלים באווירה חיובית יותר.

אז הורים יקרים, נסו לפתוח את הראש, להתגמש, ולהתייחס אל מרתון תל אביב כאל יום חג ספורטיבי – כמה כאלה כבר יש לנו? בסופו של דבר המרמור שלכם נובע לא רק מהחופש של הילדים, אלא מהעובדה שהעיר משותקת ופשוט לא מאפשרים לכם להתעלם מהמרתון. פשוט תנסו לזרום עם זה, אולי אם תשנו גישה תרוויחו גם אתם ובעיקר ילדיכם עוד אירוע חינוכי מבין רבים רק שהפעם, מי יודע, אולי תהיה לו השפעה גדולה יותר.

דני בורשבסקי רץ כבר שלושה מרתונים, ומתאמן לריצת אולטרה-מרתון

משרתים את הספונסר

ביום שישי הקרוב לא יתקיימו לימודים בבתי הספר בתל אביב. למה? כי יש מרתון. מה זה קשור? זה לא. איך יודעים? כי גם בתי הספר שלא קרובים כלל למסלול הריצה לא יקיימו לימודים. ומתי יוחזר יום הלימודים האבוד? הוא לא. למה? כי מזכ"ל הסתדרות המורים אינו מסכים. אז איך זה? עובדה, כשראש העיר רון חולדאי רוצה משהו - הוא משיג אותו. אין בלבי על הפסד הלימודים באותו יום, יום שישי, שהוא קצר ממילא. אבל מה אמורים לעשות הורים שעובדים באותו יום?

אז בואו נחשוב איך קרה שמשביתים עיר שלמה בגלל מרתון? יש בתל אביב הרבה ילדים בגיל בית הספר. העובדה שלא יתקיימו לימודים ביום שישי, ככה סתם באמצע השנה, ללא חג ומועד, אינה מאפשרת להורים להיערך. האם זה לטובת האצנים? לא.

בכל שנה הילד שלי ואני הולכים ברגל מפלורנטין לבית הספר "בלפור" מפני שחלק מהכבישים נחסמים לצורך מסלול המרתון, אבל הלימודים אינם מושבתים. האם השבתת הלימודים תסייע להפנמת ערך הספורט בקרב הילדים? לא.

הרי אם היה חשוב לחולדאי להטמיע ערכי ספורט ובריאות בעיר, הוא היה סולל שבילי אופניים אמתיים (לא ציורים על מדרכות) בכל רחבי העיר, מבטיח סביבת הליכה ורכיבה בטוחה באזור בתי הספר, ומאפשר להולכי רגל ללכת על המדרכות, בלי להיתקל על כל צעד בפח אשפה, ג'יפ חונה, עמוד תאורה או שביל אופניים, שכאמור, מצויר על המדרכה.

אז אם סגירת בתי הספר ביום שישי הקרוב היא לא לטובת האצנים ולא לטובת התלמידים (וכבר הבהרנו שהיא אינה לטובת ההורים), את מי היא משרתת? לא נותר אלא להסיק שהיא משרתת את התאגיד שנותן חסות למרתון ואת ראש העירייה שלנו. שוב הוכח שתל אביב היא עיר ללא הפסקה.

שרון שחף רצה 30 קילומטרים בשבוע, ואמו של יותם הלומד בכיתה ד'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully