וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצולת השואה המבוגרת ביותר בעולם מתה בגיל 110

24.2.2014 / 0:22

עליזה הרץ-זומר נחשבה לאדם המבוגר ביותר ששרד את השואה. היא נשלחה למחנה הריכוז טרזיינשטט והצליחה להישאר בחיים בזכות הנגינה בפסנתר. "המוזיקה הייתה כמו אוכל עבורנו"

23.2 ניצולת השואה המבוגרת ביותר בעולם הלכה לעולמה. AP
עליזה הרץ-זומר/AP

עליזה הרץ-זומר, שנחשבה לניצולת השואה המבוגרת ביותר בעולם, מתה אתמול (ראשון) בבית החולים בלונדון בגיל 110 לאחר שאושפזה ביום שישי האחרון - כך מסרה כלתה ז'נבייב זומר. סרט תיעודי אודות חייה מועמד בקטגוריית הסרט הדוקומנטרי הקצר הטוב ביותר, בטקס האוסקר של 2014.

ב-1943 נשלחה הרץ-זומר עם בעלה ובנה מפראג הכבושה למחנה הריכוז טרזיינשטט. היא שרדה בשל מסירותה לבנה ולנגינה בפסנתר, כשהנאצים התירו לאסירים היהודים לקיים קונצרטים בהם השתתפה.

ראיון עם הרץ-זומר אשתקד: "אני אוהבת אנשים"

כ-140 אלף יהודים נשלחו לטרזיינשטט, מהם מתו יותר מ-30 אלף. כ-88 אלף נשלחו משם לאושוויץ ולמחנות השמדה נוספים, כשרובם המוחלט נרצח על ידי מנגנון ההשמדה הנאצי. הרץ-זומר ובנה סטפן היו בין 20 אלף היהודים ששרדו את המלחמה וזכו להיות משוחררים על ידי הצבא האדום במאי 1945.

למרות הטרגדיה שעברה, סיפרה הרץ-זומר שהיא זוכרת שתמיד היא צחקה בזמן שהותה במחנה, כשההנאה מהמוסיקה הצליחה לשמור אותם בחיים: "המוזיקה הייתה כמו אוכל עבורנו ועבור האנשים שהאזינו לה – זקנים, חולים ופצועים. בזכותה נשארנו בחיים".

(עדכון ראשון: 22:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully