וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריח גז חריף מורגש ברחבי אשדוד; "נחנקים מהריח"

תושבי העיר דיווחו על הריח העז בעיקר בחלקה הדרומי של אשדוד. כנראה מדובר בדליפת גז מאונייה הממוקמת מול חופי העיר. בתי ספר הונחו לאוורר כיתות והורים אספו ילדיהם מגנים

צילום: שי מכלוף, עריכה: יאיר דניאל

תושבי אשדוד התלוננו הבוקר (חמישי) על ריח גז חריף באזורים רבים בעיר, ובבדיקה שקיימו אנשי הגנת הסביבה התברר כי מדובר בדליפת גז שמקורה באונייה לחופי העיר. בתי ספר קיבלו הנחייה לאוורר את כיתות הלימוד, ובחלק מהגנים הוחלט לפנות את הילדים לבתיהם.

עוד בוואלה! חדשות:
חוקר תיק הבר-נוער: "לא הייתי ישן בלילה אם חף מפשע היה נכלא"
הפסקת האש בקייב התמוטטה: מרחץ דמים בכיכר העצמאות
לפיד על גיוס חרדים: תיקנו עיוות היסטורי, הציונות חזרה

בעקבות תלונות רבות שהתקבלו במוקד העירייה, אנשי המשרד להגנת הסביבה בשיתוף צוותי כבאות, אנשי עיריית אשדוד והמשטרה עורכים סריקות וניטורים בשטח. ברוב התלונות שהתקבלו דווח על ריח חריף של גז באזור השכונות הדרומיות של העיר, וכן באזורים צפוניים יותר. העירייה פרסמה הודעה לתושבי העיר לפיה עליהם לאוורר חללים סגורים ודירות מגורים.

בית ספר אריאל באשדוד בו הורגש ריח חריף של גז, פברואר 2014. שי מכלוף
גני ילדים פונו, בבתי ספר אווררו כיתות. בית ספר באשדוד/שי מכלוף

"היה כאן ריח חריף של גז. רק פתחנו חלונות, לא אמרו לנו לעשות משהו מיוחד. אנחנו לא יודעים מה מקור הדליפה", סיפרה אן קלימו, תושבת אשדוד. לדבריה, "זה היה לא רגיל אבל עבר". שמואל דוד, תושב העיר, סיפר כי "עכשיו מרגישים את זה קצת פחות. הייתה הנחיה לאוורר מקומות סגורים".

תושבים רבים כתבו בעמוד הפייסבוק של וואלה! חדשות על הריח העז המורגש באוויר. "להגיע הביתה היה פשוט נס. אי אפשר להסתובב בלי להיחנק מהריח הזה", כתבה עדן טפירו. אפיק בר און כתב: "גם בגן יבנה יש ריח באוויר... להערכתי זה בכל אשדוד". סשה פטלוניק כתבה: "אני באזור ח' ומריחה את זה.. חשבתי שזה מהגז בבית שלי או משהו כזה אבל הוא היה כבוי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

בלילה שבין ראשון לשני השבוע קרס בניין מגורים בעיר העתיקה בעכו קרס בעקבות פיצוץ עז שאירע במקום - ככל הנראה כתוצאה מדליפה מבלון גז. מההתמוטטות נהרגו חמישה בני אדם, בהם ראיק סרחאן (55) ורעייתו נג'אח (51) ובנם בן ה-8, נאסר א-דין. בתם הנוספת של בני הזוג, אמנה בת ה-10, נפצעה באורח קל. שני ההרוגים הנוספים באירוע הם בני הזוג מוחמד (43) וחנאן (38) באדר. בסך הכול נפצעו בתקרית 12 בני אדם.

אתמול הודיעה משטרת מחוז חוף כי מתחזק החשד כי הרקע לפיצוץ בלון הגז הוא פלילי. חוקרי ימ"ר חוף, שגבו עדויות רבות ואספו ראיות מהזירה, מעריכים בוודאות שהרקע לפיצוץ הוא המחלוקת על הצבת האנטנות הסלולריות על גג הבניין. מהחקירה עולה שהפיצוץ אירע לאחר שאלמונים גרמו לדליפת גז מהבלון וקרבו אליו חומר דליק שגרם לתבערה והוביל לפיצוץ. עד כה, נחקרו עשרות בני אדם אך טרם נעצרו חשודים. החוקרים חושדים ששניים מפצועי הפיצוץ, שעדיין מאושפזים בבית החולים לגליל מערבי בנהריה במצב קשה ובינוני, מעורבים באירוע שכן הם נפגעו כשהיו במקום למרות שאינם גרים בבניין. בשל מצבם לא ניתן לחקור אותם עדיין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully