וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כהונת פרס תוארך? נתניהו בוחן העברת בחירת הנשיא לעם

19.2.2014 / 7:54

לאחר שלא מצא מועמד מטעמו לנשיאות, שוקל ראש הממשלה להביא לאישור הכנסת את הארכת כהונת פרס בשנה לטובת שינויי חקיקה לבחירת הנשיא בידי העם. גורמים בממשלה: "הסיכוי קלוש"

נשיא המדינה, שמעון פרס, בהלווייתה של שולמית אלוני ז"ל, ינואר 2014. לשכת העיתונות הממשלתית
כהונתו תוארך בשנה? הסיכוי בפועל די קלוש. הנשיא פרס/לשכת העיתונות הממשלתית

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בוחן שינוי של חוק יסוד: נשיא המדינה, כך שהעם הוא זה שיבחר את הנשיא. על פי דיווח הבוקר (רביעי) בגל"צ, שוקל נתניהו להביא לכנסת את אישור הארכת כהונתו של הנשיא פרס בשנה נוספת, כדי להיערך מבחינה לוגיסטית לכך.

גורמים בממשלה אישרו הבוקר לוואלה! חדשות כי אכן הנושא נשקל, אך סייגו ואמרו כי מדובר ברעיון אחד מיני רבים, כאשר אפשרות אחרת היא ביטול מוסד הנשיאות כליל. עם זאת, העריכו הגורמים כי הסיכוי לשנות את כללי בחירת הנשיא כארבעה חודשים לפני שאמור להיבחר נשיא חדש הם בעלי סיכויים קלושים, וכי הליך כזה, אם נתניהו ינסה לקדם אותו, ייתקל בהתנגדות מצד חברי כנסת רבים וכן בעתירות לבג"ץ, כך שייתכן כי התוצאה הסופית תהיה חוסר יכולת לחוקק את החוק בזמן, מה שיסב לנתניהו מבוכה.

לכל אלה צריך לצרף את העובדה שכעשרים חברי כנסת, בהם שרים וסגני שרים כבר חתמו למועמדים רובי ריבלין ובנימין בן אליעזר. קשה, לפיכך, לראות מצב שבו העניין יאושר בכנסת ובממשלה ללא התנגדות מסיבית.

עניין נוסף הוא עומס החקיקה הצפוי עד סוף מושב החורף. הממשלה מבקשת לאשר בחודש הקרוב את חוק הגיוס, חוק המשילות, וחוק יסוד: משאל עם. לא ברור כיצד יצליח ראש הממשלה להעביר בכנסת חוק כה מורכב בשלוש קריאות בתוך כחודש.

הרעיון עצמו מגיע על רקע העובדה שנתניהו לא מצא עד כה מועמד מטעמו, ולמרות לחצים גדולים המופעלים עליו עושה רושם שאין בכוונתו להודיע על תמיכה באף מועמד מטעמו לנשיאות. יחסיו עם המועמד רובי ריבלין רעועים מאז כיהן האחרון כיו"ר הכנסת, וגם סילבן שלום, השוקל להצטרף למרוץ, צפוי שלא לקבל את תמיכתו.

בלשכת ראש הממשלה בחרו שלא להתייחס לדברים.

עוד בוואלה! חדשות
הדסה: חוזרים לעבודה - נחתם הסכם זמני בין הצדדים
עלייה באחוז הגירושים: ירושלים השיאנית
קייב בוערת: 25 הרוגים, המשטרה נכנסה לכיכר המרכזית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully