וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כנס בנושא תביעות נגד קציני צה"ל ייערך בכנסת

19.2.2014 / 9:08

ח"כ רוברט אילטוב יזם את הדיון המיוחד שיתמקד בשאלת המימון של צעדים משפטיים נגד חיילי וקציני צה"ל, לאור איומי הפלסטינים לפעול במישור המשפטי הבינ"ל אם יכשל המשא ומתן

כנס מיוחד בנושא תביעות בינלאומיות נגד קצינים וחיילים בצה"ל, תופעה שמטרידה את מערכת הביטחון ומערכת המשפט - ייערך היום (רביעי) בכנסת. בכירים ברשות הפלסטינית הודיעו לאחרונה כי אם המשא ומתן המדיני ייכשל, הרשות תאיץ את פעילותה נגד ישראל בגופים הבינלאומיים - בין השאר באמצעות תביעות נגד ישראל בבית הדין הבינלאומי בהאג.

הכנס בנושא הוא יוזמה של חבר הכנסת רוברט אילטוב (ישראל ביתנו) והוא יתמקד בשאלת המימון של תביעות כאלה. גורמי ימין בכנסת ומחוצה לה, מפנים אצבע מאשימה כלפי ארגוני זכויות אדם בישראל, ומאשימים אותם בתרומה ישירה או עקיפה לתביעות כאלה. לכנס מחר הוזמן גם ארגון "עדאללה", שפועל להגנה על זכויות האדם והאזרח בישראל במישור המשפטי, ושחלק מטענות גופי הימין בנושא הופנו כנגדו.

עוד בוואלה! חדשות
הדסה: חוזרים לעבודה - נחתם הסכם זמני בין הצדדים
קייב בוערת: 22 הרוגים, המשטרה נכנסה לכיכר המרכזית
טורקיה: הנשיא חתם על אישור "חוק הצנזורה" החדש

משה (בוגי) יעלון נואם בכנס למחקרי ביטחון לאומי (INSS) שנערך היום, ינואר 2014. חן גלילי,
"הקמפיינים לדה-לגיטמציה של ישראל הם החזית החדשה נגדנו". שר הביטחון יעלון/חן גלילי

אחד הדוברים המרכזיים בכנס יהיה העיתונאי אדווין בלאק, שפירסם לאחרונה ספר בנושא תחת הכותרת "לממן את הלהבות", בו הוא טוען כי ארגוני זכויות אדם בישראל מעודדים הגשת תביעות מסוג זה. בלאק הופיע בשבועיים האחרונים בפני הפרלמנט הבריטי והפרלמנט האירופי והציג את ממצאי התחקיר שהוביל לכתיבת הספר. הוא מתכוון להציג את הפרטים מחר בכנסת, ובשבוע הבא לעשות זאת בפני הקונגרס האמריקני.

בלאק אף נפגש אתמול (שלישי) עם שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון והציג לו את ממצאי התחקיר שלו. השר יעלון אמר לו במהלך פגישתם: "הקמפיינים לדה-לגיטמציה של ישראל הם החזית החדשה נגדנו, המשלבת בין כוחות שלא נוהגים לפעול יחד, אך השנאה לנו מאחדת אותם" , אמר שר הביטחון והוסיף כי הוא מקווה שהספר הזה ישמש כעדות לפעילות נגד זכותה של ישראל להתקיים כמדינה יהודית ודמוקרטית. בלאק פירסם בעבר כמה רבי מכר, בהם התחקיר על קשריה הכלכליים הנרחבים של חברת IBM עם המשטר הנאצי.

אמש התייחס היועץ המשפטי של משרד החוץ, טל בקר, לסוגיית התביעות נגד קציני וחיילי צה"ל, בעת שנשא דברים בוועידת הנשיאים בירושלים. בקר אמר כי פנייה פלסטינית לבית הדין הבינלאומי "תאפשר לטרוריסטים להכניס את חיילי צה"ל לסיטואציות בלתי אפשריות". הוא הוסיף כי אם הפלסטינים אכן יפנו לבית הדין בהאג כנגד ישראל, זה יפגע אנושות בתהליך השלום, משום שאף ממשלה ישראלית לא תנהל תהליך שלום, כשאיום כזה מרחף מעל לראשה. בקר נחשב לאיש אמונה של שרת המשפטים, ציפי לבני. הוא אמר כי סוגיית הפנייה לבית הדין הבינלאומי הינה בעלת "פוטנציאל משמעותי מאוד".

לפניות לכתב: amir.tibon@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully