וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאן נעלם משרד הבריאות?

רן רזניק

19.2.2014 / 6:46

מאז החלה ההשבתה החלקית בבתי החולים של הדסה בירושלים, נדחו כבר לפי הערכות מאות ניתוחים חיוניים - שחלקם נקבעו שבועות וחודשים מראש - ובוטלו טיפולים חיוניים נוספים למאות חולים. כמו כן, הטיפול הרפואי לחולים שכבר מאושפזים בהדסה ניתן באופן חלקי ומשובש, עד שרופאים בכירים בבית החולים אמרו אתמול כי הטיפול הרפואי הוא כבר "על גבול ההזנחה, ואנחנו לא יודעים מאיזה צד של הגבול".

ומה עשתה עד עתה הנהלת משרד הבריאות, כאשר מתרחש זה כשבועיים משבר חמור ומסכן חיים בבית החולים המרכזי והחשוב ביותר בירושלים, שמשרת אוכלוסייה של כמיליון וחצי ישראלים? לא הרבה. האם שמעתם שמשרד הבריאות הקים מוקד חירום לכל החולים שלא יכולים לקבל טיפול סביר ומהיר בהדסה, כדי לווסת ולהפנות אותם לבתי חולים אחרים בארץ? האם שמעתם שמשרד הבריאות מווסת את פינוי החולים הדחופים בירושלים כדי לא ליצור עומס מופרז בבתי החולים (בעיקר בביה"ח שערי צדק) ובמוקדי רפואת החירום האחרים בבירה?

לא במקרה לא שמעתם על צעדים חיוניים ומתבקשים אלה של הנהלת משרד הבריאות. נראה שמשרד הבריאות עושה הרבה כדי לנסות לגמד את המשבר, או לפחות להקטין את האפקט התקשורתי?ציבורי של השבתה מתמשכת של בית חולים כה חשוב, גדול ומרכזי.

השאלות המרכזיות שצריכות להיחקר הן: מה עשו ראשי משרדי האוצר והבריאות בחודשים האחרונים (ועוד לפני כן), כאשר המנכ"ל הנוכחי אביגדור קפלן, סיפר להם על התרומה הכספית האדירה של ארגון נשות הדסה לבית החולים, והתריע על הקטסטרופה שעלולה להביא לקריסת בית החולים? זאת עד שבאוקטובר 2013 כתב קפלן ליאיר לפיד וליעל גרמן שהמרכז הרפואי הדסה, "המספק שירותי רפואה מן הטובים בעולם - עלול להגיע לחדלות פירעון ושיתוק".

המשבר בהדסה הגיע לשלב הייאוש והמחאה החריפה, כאשר עובדי המינהל והמשק התבצרו בבית החולים וישנו במסדרונות בית החולים כדי למחות על הפגיעה בשכרם ובזכויותיהם. צעד זה מבטא שוב את גודל הייאוש והכעס של העובדים גם על הנהלת הדסה ועל הממשלה, שלא נרתמה עד עתה ברצינות הראויה כדי לנסות לפתור את המשבר.

בשבועיים האחרונים התגלה עומק הניהול הכושל והלא אחראי בהדסה בעשור האחרון, וההתנהלות בקשר לתוספת השכר של חלק מהעובדים, שהיתה בחלקה מושחתת ומסואבת. עוד התגלה שחלק מהרופאים הסתחררו מהכסף הגדול ברפואה הפרטית, ופעלו באורח בלתי מוסרי ולא ראוי, וכל זאת באווירה שערורייתית - שאין בקרה ופיקוח, שאין דין ואין דיין.

ואולם, דווקא בשל כך שרת הבריאות ושר האוצר צריכים לפעול במהירות לפתור את המשבר בהדסה, כאשר הפתרון הנכון ביותר לטעמי - ודווקא בגלל זה יש לו סיכוי קטן יותר להתממש – הוא להעביר לאלתר את בית החולים לבעלות מלאה של מדינת ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully